ساخت پروتز انگشت پا با قیمت مقرون به صرفه و کیفیت بالا

هنگامی که یک فرد انگشت پایش قطع می شود باز هم می تواند راه برود اما در شیوه ی راه رفتنش تغییر ایجاد می شود. همچنین انگشت قطع شده ی پا سبب ایجاد بد فرمی پا شده و زیبایی نواحی سالم را تحت تاثیر قرار می دهد. برای مثال اگر انگشت دوم پا قطع شود انگشت شست به سمت داخل می چرخد به نحوی که  در انگشت شست پا یک موقعیت زاویه دار ایجاد می شود. ایجاد چنین ظاهر نامتعارفی برای فردی که انگشت خود را از دست داده است آزار دهنده می باشد. به همین جهت پروتزهای انگشت پا به وجود آمدند تا از بروز چنین مشکلاتی پیشگیری کرده و باعث زیباتر دیده شدن پای افراد شوند. توجه داشته باشید پروتز انگشت پا مانند پروتز زیر زانو ، پروتز بالای زانو ، پروتز لگن ، پروتز مچ پا جزو پروتز های اندام تحتانی محسوب می شود. با ما همراه باشید تا در مورد قیمت پروتز انگشت پا و ساخت آن نکاتی را بیان کنیم.

پروتز انگشت پا چیست؟

متخصصین پروتز وظیفه ی طراحی، ساخت پروتز انگشت پا را بر عهده دارند. پروتز را با توجه به انگشت پای سالم درست می کنند. پزشکان ضمن الگو برداری از پای سالم بیمار ظاهری طبیعی به انگشت مصنوعی پا می بخشند (موضوع تاثیر گذار بر قیمت پروتز انگشت پا). استفاده از این پروتز ها موجب می شود که افراد پیشرفت قابل توجهی در نحوه راه رفتنشان داشته باشند. همچنین استفاده از انگشت مصنوعی در پا موجب می شود که مشکلاتی نظیر هیپ و ناراحتی زانو کاهش یابد. پروسه ی نصب و ساخت پروتز مدتی پس از قطع عضو و کاهش یافتن ورم و همچنین بهبود جراحت صورت می گیرد.

از پروتز انگشت پا به منظور زیباتر دیده شدن استفاده می شود. افرادی که انگشت پای خود را از دست داده اند غالبا با مشکلاتی همچون کمبود اعتماد به نفس، افسردگی و گوشه گیری دست و پنجه نرم می کنند. به همین جهت ممکن است فرد پس از اینکه برای اولین بار از پروتز انگشت استفاده می کند از خود واکنش ها منفی بروز دهد.

پروتز انگشت پا

پادکست شماره 2 (در خصوص پروتز انگشت پا – ساخت پروتز انگشت پا)

انواع پروتز انگشت پا کدامند؟

پروتز انگشت پا انواع مختلفی دارد (نوع پروتز باعث تغییر قیمت پروتز انگشت پا می شود). برخی از آن ها تنها به دلایل زیبایی بخشیدن به انگشتان پا مورد استفاده قرار می گیرند. این دسته از پروتزها دارای ناخن، مو و منافذ طبیعی انگشت پا هستند. پروتز هایی زیبایی از قابلیت تحرک برخوردار نیستند اما دارای استحکام بالایی می باشند. نوع دیگری از پروتز های انگشتان پا وجود دارند که علاوه بر داشتن ظاهری زیبا از قابلیت تحرک  هم برخوردار هستند. این قبیل پروتز ها مناسب افرادی هستند که فعالیت هایی نظیر دوچرخه سواری، کوهنوردی و فعالیت های ورزشی را انجام می دهند.

در زمان ساخت پروتز انگشت پا باید به نوع آن نیز توجه داشت. به طور کلی پروتز انگشت پا به 2 دسته تقسیم بندی می شود که عبارتند از:

  • پروتز های انگشت پا که پایه ی ایمپلنت دارند:

از ایمپلنت های قرار داده شده روی استخوان به منظور نگهداری پروتزهای سیلیکونی استفاده می شود. در این نوع پروتز میزان ثبات افزایش می یابد و به عنوان روشی مناسب برای باقیمانده عضو قطع شده در نظر گرفته می شود. از این روش زمانی استفاده می کنند که انگشتان پا هنوز هم کمی حس در آن ها باقیمانده باشد. در این ایمپلنت ها ضمن ایجاد لرزش و فشار گیرنده های عصبی استخوان تحریک می شوند و پس از آن اطلاعات  مورد نیاز از طریق این اعصاب به مغز منتقل می شوند. پروتزی که بر پایه ی ایمپلنت باشد ضمن بهبود عملکرد کلی پا نیروی مورد نیاز برای بلند کردن اجسام را فراهم می کند. برای دریافت قیمت پروتز انگشت پا با پایه ایمپلنت به کلینیک های ساخت پروتز مراجعه کنید.

  • پروتز های انگشت پا که مایو الکتریک هستند:

این نوع پروتزها کاربردی تر هستند و قیمت پروتز  انگشت پا مایو الکتریک بالاتراست. در این نوع پروتز انگشت پا از مایو الکتریک استفاده می شود. این مایو الکتریک ها دارای بخش هایی به نام الکترود الکتریک هستند. الکترود ها بر روی مچ پا قرار می گیرند و ضمن دریافت پیام از اعصاب مچ پا موجب ایجاد حرکت در انگشت پا می شوند. از این الکترود ها می توان برای انجام فعالیت های پیچیده استفاده کرد. وزن این پروتز ها زیاد است و ظاهر آنان طبیعی نمی باشد. برای ساخت پروتز انگشت پا به کلینیک های ارتوپدی معتبر در کشور مراجعه کنید.

نمونه پروتز انگشت پا (با منصفانه ترین قیمت ساخت پروتز انگشت پا)

پروتز انگشت پا چه جنسی دارد؟

پروتز های پا عموما از ماده ی سیلیکونی ساخته می شوند.پروتز انگشت پا سیلیکونی، علاوه بر اینکه از انعطاف پذیری بالایی برخوردارند از ظاهری زیبا و طبیعی هم برخوردار می باشند. قیمت پروتز انگشت پا سیلیکونی از برخی انواع پروتزها پایین تر است.

به منظور ساخت پروتز سیلیکونی (ساخت پروتز انگشت پا) ماده ی سیلیکون را متناسب با شرایط بیمار انتخاب می نمایند. برای برخی از افراد پروتز نرم بهتر است و استفاده از پروتز سخت برای برخی دیگر از بیماران توصیه می شود. اینکه چه نوع پروتزی برای فرد بیمار مناسب است را پزشک متخصص مشخص می کند. جنس ناخن پروتز را می توان آکریلیک انتخاب کرد تا بتوان روی پروتز انگشت پا لاک ناخن و طراحی ناخن اعمال کرد.

مدت زمان لازم برای ساخت پروتز انگشت پا ( انگشت شست پا) چقدر است؟

یکی از مسائلی که باید در مورد پروتز انگشت پا مورد بحث و بررسی قرار گیرد، مدت زمانی است که ساخت انگشت مصنوعی پا طول می کشد. مدت زمانی که برای ساخت این نوع پروتز نیاز است بستگی به عوامل متفاوتی دارد. یکی از این عوامل، پیچیده بودن نوع پروتز است. اگر پروتز، پیچیدگی های زیادی داشته باشد، مدت زمان ساخت آن طولانی تر خواهد بود، در مقایسه با زمانی که پروتز از نوع ساده است.

مراحل ساخت پروتز انگشت شست پا به شرح زیر است:

  • ملاقات و مشاوره با کارشناس ساخت پروتز
  • ارزیابی کردن
  • طراحی انگشت مصنوعی
  • ساخت پروتز
  • نصب پروتز

با در نظر گرفتن هر یک از عوامل بالا و اینکه کلینیک سازنده پروتز، چه قدر تجربه و مهارت دارد، ساخت انگشت های مصنوعی پا ممکن است از یک ماه تا چندین ماه به زمان نیاز داشته باشد.

به خاطر داشته باشید، نصب انگشت مصنوعی ممکن است به یک باره صورت نگیرد و پزشک مجبور شود شما را در طی چندین جلسه ملاقات کند و با انجام تنظیمات، به شما کمک کند تا با عملکرد بهتری، از انگشت مصنوعی پای تان استفاده کنید. صبوری کردن یکی از مهم ترین کارها در روند ساخت پروتز و اطلاع از قیمت پروتز انگشت پا است.

قیمت پروتز انگشت پا سیلیکونی

پروتز انگشت پا چگونه ساخته می شود؟

در پروسه ی ساخت پروتز مراحل مختلفی طی می شوند که عبارتند از:

طراحی و ساخت قالب:

 در این مرحله از ساخت پروتز انگشت پا، از پای  سالم و پای نقص عضو شده ی بیمار قالب گرفته می شود. در این مرحله پزشک به صورت مخصوص یک سینی جعبه ای شکل را تهیه می کند. این سینی کاملا اندازه ی پای بیمار است. پس از اینکه سینی ساخته شد بیمار پای خود را داخل آن قرار می دهد. این کار باعث می شود تا جزئیات مهم و دقیق پای بیماری روی سینی ثبت شود. برای ضبط قالب ها از آلژینات استفاده می شود. پس از قرار گیری آلژینات روی قالب ها فرآیند بازبینی  صورت می گیرد. سپس پزشک با توجه به قالب گرفته شده، قالب گچی را تهیه می کند. از این قالب گچی به منظور آماده کردن الگو موم و قالب جانبی پروتز انگشت پا استفاده می شود.

ساخت روکش سیلیکونی پروتز انگشت پا:

برای معلوم کردن حاشیه های پروتز انگشت پا پزشک معالج روی  قالبی که از پای نقص عضو شده تهیه کرده است علامت می زند. روکشی که در اینجا ساخته می شود بایستی حداقل به اندازه ی نصف پا طول داشته باشد. پس از آن پزشک معالج بر روی قالب با استفاده از یک تیغ گرد شیار ها ی عمیقی با عمق 2 میلی متر ایجاد می کنند. پس از آن از اصلاح کننده سنگی برای کم کردن طول شکاف و ثابت کردن عمق 2 میلی متری آن ها استفاده می کنند. پزشک متخصص حدود بخش های خراشیده و نخراشیده را به درستی و کاملا واضح معلوم می کند. پس از آن از یک محلول رقیق صابون که تحت عنوان واسطه جدا کننده شناخته می شوند استفاده می کنند. فرآیند جداسازی حدود نیم ساعت طول می کشد. پس از آن سیلیکون گرید پزشکی آر تی وی را روی  قالب می ریزند تا روکش ساخته شود.  روکش را به همراه قالب به مدت یک ساعت دریک کوره که دمای آن 70 درجه سانتی گراد می باشد قرار می دهند.

هنگامی که فرآیند پلیمرازیسیون ساخت پروتز انگشت پا تکمیل شد روکش را از روی قالب بر می دارند. پس از آن روکش را روی پای بیمار امتحان می کنند تا مقدار راحتی و درست بودن اندازه ی آن معلوم شود. وقتی که از مناسب بودن روکش اطمینان حاصل شد الگو مومی را تهیه می کنند.

پیوند انگشت قطع شده ماندگارتر است یا ساخت پروتز انگشت پا؟

آیا ساخت پروتز انگشت پا جایگزین خوبی برای انگشت قطع شده کودک است؟

کودکی که انگشت پای او قطع شده است، برای بازسازی و جایگزینی، انتخاب های متفاوتی می تواند داشته باشد. یکی از این راه پیوند انگشت است که در شرایطی کاملا خاص صورت می گیرد و دیگر راهی که برای این افراد وجود دارد، ساخت و نصب پروتز انگشت پا است. درست است که این پروتز ها همان کارایی و کاربرد انگشت کودک را ندارد، اما زمانی که کودک مجبور است تا آخر عمر خود با این نقص عضو کنار آید، پروتزهای مخصوص انگشت پا بهترین جایگزین و پیشنهاد برای انگشت قطع شده کودک به شمار می روند.

از آنجایی که ساخت انگشت های مصنوعی پا برای کودکان، یک کار حرفه ای و تخصصی است، بهتر است به کلینیک های ارتوپدی فنی مطرح در کشور  مراجعه کنید. در این مراکز، کارشناسانی زبده و ماهر حضور دارند و می توانند بهترین نوع پروتز را در اختیار او قرار دهند. شما در طی تماس با این مراکز می توانید در جریان قیمت پروتز انگشت پا نیز قرار بگیرید. پروتزهایی که توسط این مراکز ساخته می شود، به قدری طبیعی است که با انگشت پای خود انسان تفاوت زیادی ندارد. کودکان با نصب این پروتز می توانند با اعتماد به نفس در میان جمع هم سن و سال های خود حاضر شوند و فعالیت های خود را انجام دهند.

آیا ساخت پروتز انگشت پا جایگزین خوبی برای انگشت قطع شده کودک است؟

چرا برای درمان میخچه پا اقدام کنیم؟ آیا درمان نکردن میخچه، لزوم ساخت پروتز انگشت پا را ایجاب میکند؟

میخچه، یک عارضه پوستی است و در کسانی بیشتر دیده می شود که پای آنها تحت اصطکاک و فشار زیادی قرار دارد. کسانی که خیلی راه می روند و در عین حال نیز کفش های نامناسب و غیر استاندارد می پوشند از جمله افرادی اند که مجبورند هر چند وقت یک بار این عارضه را مشاهده کنند. میخچه، کیفیت زندگی را کاهش می دهد؛ زیرا در برخی افراد، بروز آن همراه با درد است و فرد نمی تواند با وجود این درد به راحتی راه برود و به کارهای روزانه اش رسیدگی کند. به همین جهت است که درمان میخچه پا اهمیت زیادی دارد.

موضوعی که می خواهیم آن را گوشزد کنیم این است که درمان نکردن میخچه باعث نمی شود که شما مجبور شوید برای ساخت و پرداخت قیمت پروتز انگشت پا اقدام کنید. این عارضه، مشکلاتی چون درد و کاهش کیفیت زندگی را به همراه دارد.

به هرحال، از آنجایی که ما دوست نداریم در زمان راه رفتن دردی را در کف پای خود حس کنیم، بهتر است در صورت داشتن میخچه اقدام موثری برای آن انجام دهید و نگران مواردی چون پروتز انگشت پا نباشید.

چرا برای درمان میخچه پا اقدام کنیم؟ آیا درمان نکردن میخچه، لزوم ساخت پروتز انگشت پا را ایجاب میکند؟

پیوند انگشت قطع شده ماندگارتر است یا ساخت پروتز انگشت پا؟

یکی از سوالاتی که برای افراد درگیر با قطع عضو از ناحیه انگشت پا ممکن است ایجاد شود این است که ماندگاری پیوند انگشت قطع شده بیشتر است یا ماندگاری پروتز انگشت پا. برای پاسخ به این سوال، باید چند نکته را در مورد پیوند انگشت بیان کنیم. اولین چیزی که باعث می شود ماندگاری پیوند، افزایش پیدا کند زود رساندن انگشت قطع شده به اتاق جراحی است. حداکثر تا 12 ساعت بعد از قطع عضو، چنانچه انگشت قطع شده در شرایط خوبی نگهداری شود، امکان انجام پیوند وجود دارد. بعد از این مدت زمان، حتی اگر انگشت، بافت و عصب ها نیز کاملا سالم باشند نمی توان امید زیادی برای موفقیت این عمل داشت.

نگهداری انگشت قطع شده در شرایط درست و صحیح نیز می تواند ماندگاری این عمل را افزایش دهد. بهتر است انگشت قطع شده، مرطوب و خنک نگه داشته باشد. اگر چنین شرایطی برقرار باشد، درصد موفقیت عمل زیاد می شود.

انجام پیوند برای کسانی که انگشت پای آنها قطع شده است، آخرین راه نیست. این افراد برای جبران نقص عضو خود می توانند به سراغ ساخت و پرداخت قیمت پروتز انگشت پا، و نصب انگشت های مصنوعی نیز بروند. ماندگاری این پروتز در حد قابل قبولی است و می تواند تا چندین سال به فرد کمک کند تا کارهای خود را انجام دهد.

آیا ساخت پروتز انگشت پا جایگزین خوبی برای انگشت قطع شده کودک است؟

پیوند انگشت قطع شده ماندگارتر است یا ساخت پروتز انگشت پا؟

یکی از سوالاتی که برای افراد درگیر با قطع عضو از ناحیه انگشت پا ممکن است ایجاد شود این است که ماندگاری پیوند انگشت قطع شده بیشتر است یا ماندگاری پروتز انگشت پا. برای پاسخ به این سوال، باید چند نکته را در مورد پیوند انگشت بیان کنیم. اولین چیزی که باعث می شود ماندگاری پیوند، افزایش پیدا کند زود رساندن انگشت قطع شده به اتاق جراحی است. حداکثر تا 12 ساعت بعد از قطع عضو، چنانچه انگشت قطع شده در شرایط خوبی نگهداری شود، امکان انجام پیوند وجود دارد. بعد از این مدت زمان، حتی اگر انگشت، بافت و عصب ها نیز کاملا سالم باشند نمی توان امید زیادی برای موفقیت این عمل داشت.

نگهداری انگشت قطع شده در شرایط درست و صحیح نیز می تواند ماندگاری این عمل را افزایش دهد. بهتر است انگشت قطع شده، مرطوب و خنک نگه داشته باشد. اگر چنین شرایطی برقرار باشد، درصد موفقیت عمل زیاد می شود.

انجام پیوند برای کسانی که انگشت پای آنها قطع شده است، آخرین راه نیست. این افراد برای جبران نقص عضو خود می توانند به سراغ ساخت و پرداخت قیمت پروتز انگشت پا، و نصب انگشت های مصنوعی نیز بروند. ماندگاری این پروتز در حد قابل قبولی است و می تواند تا چندین سال به فرد کمک کند تا کارهای خود را انجام دهد.

پروتز انگشت پا چیست

تهیه و ساخت الگو موم پروتز انگشت پا:

در این مرحله از ساخت پروتز انگشت پا، یک ورق موم مدلینگ را روی قالب قرار می دهند. این کار به منظور مشخص کردن حاشیه ها صورت می گیرد. از روی انگشت پای سالم الگوی مومی توخالی تهیه می کنند تا اندازه ی دقیق انگشت معلوم شود. پس از آن انحنای بخش های پشتی و شکمی انگشت پا را به کمک قالب جانبی پا اصلاح می کنند. پس از آن تمامی نواقص را اصلاح کرده و به خوبی تراش می دهند. مرحله ی بعد امتحان کردن الگو توسط بیمار است. پزشک متخصص از بیمار می خواهد تا در حالت ایستاده الگو را امتحان کند. اگر مشکلی در اندازه وجود داشته باشد تغییرات لازمه صورت می گیرد. پس از تائید الگو نهایی پروتز انگشت پا عملیات رنگ کردن انجام می شود. سپس پزشک ناخن با طرحی طبیعی برای انگشت مصنوعی تعبیه می نماید.

اصلاح کردن اختلافات و رنگ کردن سیلیکون:

پس از آن که اختلافات ریز پروتز انگشت پا را اصلاح کردند نوبت به انتخاب رنگ سیلیکون می رسد. پزشک متخصص در این مرحله نهایت سعی و دقت خود را به خرج می دهد تا رنگی را انتخاب کند که کاملا با پوست بدن بیمار مطابقت داشته باشد.  پس از انتخاب رنگ و رنگ کردن محصول از چند قطره ماده ی ثابت کننده رنگ استفاده می کنند. استفاده از ماده تثبیت رنگ باعث می شود که رنگ پروتز مخصوص انگشت پا تحت عوامل محیطی تغییر نکند. 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره پروتز سیلیکونی (ساخت پروتز انگشت پا) پیشنهاد می کنیم مقاله ” قیمت پروتز انگشت سیلیکونی ” را مطالعه کنید.

تهیه و قرار دادن ناخن ها روی پروتز انگشت پا:

برای تهیه ی ناخن ها هم از قالب آلژینات استفاده می شود. پس از تهیه ی قالب از یک لایه ی بسیار نازک واسطه جداکننده برای جداسازی روکش ناخن استفاده می شود. طراحی ناخن روی پروتز باعث افزایش قیمت پروتز انگشت پا می شود.

پزشکان اندازه ناخن های مصنوعی پروتز انگشت پا را با دقت انتخاب می کنند و پس از آن نسبت به انتخاب رنگ ناخن بیمار اقدام می نمایند. در مرحله سعی بر آن است که از یک رنگ بسیار نزدیک به رنگ ناخن طبیعی بیمار برای رنگ کردن ناخن پروتزی استفاده شود. پس از ثبت کردن پروتز نهایی پروتز را جایگذاری می نمایند. حال نوبت به ساخت کفش متناسب با پروتز ساخته شده می رسد. پس از آن که کفش متناسب تهیه شد پزشک معالج از بیمار می خواهد تا وضعیت خود را طی 24 ساعت آینده، هفته آتی و پس از گذشت یک ماه گزارش کند. 

هزینه ی پروتز انگشت پا چه مقدار می باشد

نحوه ی نصب پروتز انگشت پا

هنگامی که بخشی از انگشت پا قطع می شود پروتز انگشت پا را جایگزین آن کرده و به قسمت باقیمانده متصل می کنند. اگر انگشت به طور کامل قطع شده باشد پروتز ضمن همپوشانی انگشت پا و پیچیدن روکش دور آن به پا متصل می شود. بیمار می تواند با پوشیدن صندل و یا کفش مخصوص از انگشت مصنوعی پای خود نگهداری کند.

نحوه ی نگهداری و مراقبت از پروتز انگشت پا

برای آنکه از حداکثر مزیت های پروتز انگشت پا بهره مند شوید بایستی به درستی هم از پروتز و هم از قسمت باقیمانده ی انگشت قطع شده نگهداری و مراقبت کنید. این کار علاوه بر حفظ سلامت و بهداشت عمومی باعث می شود که از بروز مشکلات جدی پیشگیری شود.

بدین منظور رعایت نکات زیر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است:

  • قبل از آن که شب ها به تخت خواب بروید پروتز انگشت پا را در آورید. سپس با دقت آسیب و یا شل شدن بخش های آن را بررسی کنید. همچنین ببینید که پا شما تاول و یا حساسیت ایجاد نکرده باشد.
  • بخش قطع شده پا را به خوبی تمیز نمائید و مقداری لوسیون یا روغن بدن روی آن بزنید. این کار باعث می شود تا از بروز حساسیت در پوست بدن جلوگیری شود.

توجه و رعایت نکات بالا باعث می شود که هزینه پرداخت شده بابت قیمت پروتز انگشت پا به هدر نرود.

قیمت پروتز انگشت پا مایو الکتریک
  • زمانی که پروتز انگشت پا خود را در آورده اید بر روی بخش باقیمانده ی انگشت قطع شده یک باند تمیز قرار دهید.
  • روی عضو قطع شده را با دقت چک کنید و ببینید که آیا پا شما خراش یا زخم ایجاد کرده است یا نه. برای این کار می توانید از اطرافیان خود و یا یک آینه کمک بگیرید.
  • هنگامی که به پزشک مراجعه می کنید او حرکات ورزشی مخصوصی را به شما یاد می دهد. بایستی این حرکات را بعد از ساخت پروتز انگشت پا در خانه انجام دهید. این حرکات ورزشی به منظور ایجاد کشش، استقامت و نحوه صحیح قرار گرفتن بدن می باشند.
  • استفاده از کفش های مناسب برای پا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. بیمار بایستی در انتخاب سایز کفش دقت کافی را به خرج دهد و کفشی را انتخاب کند که هنگام پوشیدن آن احساس راحتی کند.
  • محلی که پروتز انگشت پا را به آن وصل می کنید را با آب و صابون بشوئید.
  • هنگامی که از انگشت مصنوعی استفاده می کنید حتما از جوراب تمیز و خشک استفاده کنید.

نکاتی که در بالا اشاره کردیم، از نکات بسیار مهم بعد از ساخت پروتز انگشت پا به شمار می رود.

مراقبت های قبل از پروتز انگشت پا چیست
  • از دیگر نکاتی که بایستی به آن توجه داشته باشید ثابت نگه داشتن وزن بدن است. این کار سبب می شود که پروتز انگشت پا به شیوه ای صحیح سر جای خود قرار گیرد.
  • حتما پروتز را سالانه به منظور بررسی و سرویس نزد پزشک متخصص ببرید.
  • از دیگر نکات حائز اهمیت در هنگام نگهداری پروتز انگشت طریقه ی صحیح استفاده از موادی مانند لاک ناخن و یا لاک پاکن است. مواظب باشید که لاک ناخن به سیلیکون پروتز آسیب وارد نکند و با آن برخورد نداشته باشد. می توان روی ناخن آکریلیکی پروتزی طراحی ناخن هم انجام داد
  • انگشت مصنوعی به راحتی تمیز می شود. شما می توانید برای تمیز کردن پروتز انگشت پا از آب و صابون با PH خنثی کمک بگیرید. دقت کنید که تمام نقاط بیرونی و درونی پروتز انگشت تمیز شود و اثری از گرد و خاک و عرق روی آن باقی نماند.
  • نگهداری از پروتز پا به کمک روشی که ذکر شد به صورت روزانه باعث می شود که دوام و طول عمر آن افزایش یابد.
  • سعی کنید 6 هفته یکبار پروتز انگشت خود را به مدت 30 دقیقه در آب جوش بگذارید.
  • دور نگهداشتن پروتز انگشت از حلال و مواد شیمیایی بسیار مهم است. دقت داشته باشید که هنگام تمیز کردن پروتز انگشت پا این نکته را رعایت بفرمائید. حلال ها ضمن نفوذ به ماده ی سیلیکون پروتز و پوست بدن موجب ایجاد حساسیت و خراب شدن پروتز می شوند.
  • دقت داشته باشید که پروتز انگشت پا را از تماس با هر گونه کرم، لوسیون و یا عطر دور کنید.

قیمت انگشت شست پا پروتزی چقدر است؟

هر یک از انگشتان پای ما از نظر سایز با بقیه تفاوت دارد. این تفاوت در شکل و سایز یکی از عواملی است که باعث تغییر قیمت پروتز انگشت پا می شود. اگر می خواهید در مورد قیمت بزرگ ترین انگشت پا، یعنی انگشت شست، اطلاعات کاملی به دست آورید، مقاله ما را که در مورد قیمت پروتز انگشت شست پا است، مطالعه کنید. ما در این مقاله در مورد عوامل تاثیرگذار بر قیمت، انواع پروتز مخصوص این انگشت و ارزان ترین کلینیک برای ساخت پروتز انگشت شست صحبت کرده ایم. با مطالعه این مقاله، اطلاعات خوبی در خصوص ساخت پروتز انگشت پا به دست آورید.

آیا مرکز پروتز انگشت دست، می تواند پروتز انگشت پا را نیز بسازد؟

یکی از سوالات و ابهاماتی که ممکن است در مورد ساخت انگشتان مصنوعی پا ایجاد شود، این است که آیا ما می توانیم برای ساخت این نوع پروتز به مرکز پروتز انگشت دست مراجعه کنیم؟ آیا کارشناسان این مراکز، صلاحیت و دانش لازم برای ساخت این پروتز را دارند؟

واقعیتی که در مورد اندام های مصنوعی وجود دارد این است که همه انواع پروتزهای مصنوعی توسط یک مرکز ساخته می شود و آن هم، مراکزی هستند که به آنها کلینیک ارتوپدی فنی گفته می شود. گاهی اوقات به این مراکز، مراکز ساخت پروتز انگشت دست نیز می گویند. پس در یک کلام این گونه می گوییم که مراکز ساخت انگشتان مصنوعی دست می توانند در حوزه ساخت پروتز انگشت پا نیز فعالیت کنند.

نحوه ساخت انگشت مصنوعی دست و پا، در صورتی که هر دو آنها از یک نوع باشند، کاملا مشابه و یکسان است و تفاوت خاص و پیچیده ای در آن به چشم نمی خورد. به هر جهت، کلینیک هایی که در حوزه ساخت انواع اندام های مصنوعی فعالیت می کنند هم صلاحیت، و هم دانش لازم برای ساخت انگشتان مصنوعی دست و پا را داشته و می توانند دقیق ترین قیمت پروتز انگشت پا را نیز در اختیار متقاضیان قرار دهند.

ساخت پروتز انگشت پا در کلینیک پایار

مراقبت های قبل از پروتز انگشت پا چیست؟

یکی از مسائلی که در مورد نصب پروتز انگشت پا (ساخت پروتز انگشت پا) باید مورد توجه قرار گیرد، مراقبت های قبل از نصب پروتز است. این مراقبت ها یکی از مهم ترین قسمت های نصب پروتز انگشتان پا می باشد. فردی که در اثر حادثه و یا بیماری عضو خود را از دست داده، تحت عمل جراحی قرار گرفته است. بیمار برای کاهش مدت زمان بهبودی زخم ها باید تمام تلاش خود را به کار گیرد. هر چه زخم های ناشی از عمل انگشتان پا در مدت زمان کوتاه تری صورت گیرد، مدت زمان لازم برای نصب پروتزهای انگشت نیز کوتاه تر می شود و فرد، سریع تر می تواند روال عادی زندگی خود را از سر بگیرد.

اگر فردی انگشت شست پای خود را از دست دهد، مجبور است برای نصب پروتز انگشت شست پا (پروتز انگشت پا) اقدام کند. هر یک از انگشتان در پا وظیفه خاص خود را داشته و در درست راه رفتن به ما کمک می کند. کسی که یک و یا چند انگشت پای خود را از دست داده موظف است قیمت پروتز انگشت پا که توسط مجموعه های تولید کننده تعیین می شود را پرداخت کند. این مورد برای شروع مجدد فعالیت روزانه به صورت عادی، لازم است.

بهترین راه برای بازسازی انگشتان قطع شده پا چیست؟

برای بازسازی انگشتان قطع شده ی پا روش های متفاوتی را می توان پیشنهاد کرد که در ادامه معرفی شده اند:

1- ساخت پروتز انگشت پا

یکی از راه هایی که می توان برای ترمیم و پر کردن جای خالی انگشتان قطع شده پیشنهاد داد، اقدام برای ساخت و نصب پروتز انگشت پا است. این نوع پروتز انواع و اقسام متفاوت داشته و با توجه به شرایط بیمار و با توجه به نیازهایی که او دارد، ساخته شده و در اختیار او قرار داده می شود. اگر می خواهید برای این روش اقدام کنید، بهتر است به مراکز ساخت پروتز در کشور مراجعه کرده و در مورد قیمت پروتز انگشت پا نیز اطلاعات لازم را از این مراکز دریافت کنید.

2- پیوند

از دیگر روش هایی که می توان برای ترمیم و بازسازی انگشت پای قطع شده پیشنهاد کرد، پیوند است. اگر انگشت قطع شده در سریع ترین زمان ممکن که معمولا زیر 6 ساعت است، تحت شرایطی خاص به مرکزی که قرار است عمل پیوند در آنها انجام گیرد، برده شود، ممکن است بتوان انگشت را در جای خود پیوند زد. این روش، هزینه زیادی داشته و در اغلب موارد امکان انجام آن وجود ندارد.

استفاده از خدمات پروتز انگشت پا کلینیک پایار

با عرض سلام و احترام !

کلینیک تخصصی ارتوپدی فنی پایار، در راستای توانبخشی به عزیزانی که نقص عضو دارند خدماتی با کیفیت و با قیمت منصفانه ای ارائه می دهد که در صورت تمایل میتوانید از دو راه زیر ، وقت ملاقات خود را با جناب آقای محمد کفیلی تنظیم کنید. 

پذیرش تماس تلفنی

برای پذیرش لطفا با شماره زیر تماس بگیرید

همکاران ما بی صبرانه منتظر خدمت به شما هستند 😊

پذیرش آنلاین

برای پذیرش آنلاین رو عکس کلیک کنید 

و در ادامه اطلاعات خواسته شده را تکمیل کنید😊

قیمت پروتز انگشت پا با بهترین متریال

چه افرادی در معرض خطر قطع انگشت پا هستند؟

موضوع نصب پروتز انگشت پا (ساخت پروتز انگشت پا) پا اتفاقی است که ممکن است برای همه بیفتد، اما وجود برخی بیماری ها باعث افزایش احتمال قطع انگشتان پا و لزوم نصب این نوع پروتز می گردد. کسانی که به یکی از بیماری های زیر مبتلا هستند، خود را در معرض خطر قطع انگشت و پرداخت قیمت پروتز انگشت شست پا قرار می دهند:

  • افرادی که زیاد سیگار می کشند
  • افرادی که مبتلا به بیماری دیابت هستند بیش از بقیه نیاز به نصب پروتز انگشت پا دارند
  • کسانی که تحرک نداشته و به ورزش اهمیتی نمی دهند
  • افرادی که میزان کلسترول خونشان بالاست
  • افرادی که بالاتر از 50 سال سن دارند
  • کسانی که بیماری قلبی در خانواده شان سابقه دارد
  • افرادی که فشار خون دارند

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره پروتز انگشتان قطع شده و همین طور قیمت پروتز انگشت پا، پیشنهاد می کنیم مقاله ” قیمت پروتز انگشت قطع شده ” را حتما بخوانید.

قیمت پروتز انگشت دست بیشتر است یا قیمت پروتز انگشت پا؟

جواب دادن به سوال قیمت ساخت پروتز انگشت دست بیشتر است یا قیمت پروتز انگشت پا، کار واقعا سختی است. این سختی چندین دلیل دارد که برخی از آنها را در ادامه ذکر خواهیم کرد:

1-وسعت قطع عضو؛

یکی از مسائلی که روی قیمت اندام های مصنوعی تاثیر زیادی می گذارد، گستردگی و وسعت قطع عضو است. هر قدر وسعت قطع شدگی بیشتر باشد، قاعدتا قیمت پروتز نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

2- ماده به کار برده شده در ساخت پروتز؛

دیگر عاملی که باعث می شود قیمت انگشتان مصنوعی دست و پا با هم تفاوت داشته باشد مربوط به ماده به کار برده شده در ساخت آنها است. اگر در ساخت پروتز از جدیدترین متریال ها استفاده شود، قیمت بالاتر خواهد بود. برای مثال، برخی متریال ها هستند که به سازندگان پروتز امکان می دهند انگشت های مصنوعی کاملا شبیه به انگشت طبیعی انسان بسازند. این ماده که سیلیکون نام دارد، هر قدر با کیفیت تر باشد قیمت را بیشتر افزایش می دهد.

3- نوع عملکرد پروتز؛

برخی انواع انگشت های مصنوعی دست هستند که در آنها جدیدترین تکنولوژی ساخت پروتز به کار برده شده است. این انگشت های مصنوعی می توانند حرکت کنند و کاربر به کمک آنها قادر خواهد بود بسیاری از کارهای شخصی خویش را انجام دهد. چنین انگشت های مصنوعی با قیمت بالایی در اختیار کاربر قرار داده می شوند.

 

قیمت پروتز انگشت پا

آیا پروتز انگشت پا ظاهری طبیعی و شبیه به بدن انسان دارد؟

یکی از نگرانی هایی که در مورد پروتز انگشت پا (ساخت پروتز انگشت پا) وجود دارد، شبیه نبودن آن به بدن انسان است. ظاهر پروتز باید شباهت زیادی به بدن انسان داشته باشد، تا فردی که انگشتان پای او قطع شده، به دلیل متفاوت پروتز، احساس ناراحتی نکند. یکی از مزیت های پروتز سیلیکونی انگشت پا که در همین متن نیز به آن اشاره کردیم، زیبا بودن آن و شبیه بودن آن به رنگ پوست انسان است.

کسانی که می خواهند برای ساخت پروتز انگشت پا اقدام کنند، باید به ظاهر طبیعی این پروتز دقت داشته باشند و از مجموعه هایی کمک بگیرند که به این مورد نیز اهمیت می دهند. دقت و ظرافت به کار برده شده در تولید پروتز مساله ای نیست که بتوان آن را از هر مجموعه ای انتظار داشت. چنانچه مجبور شدید بنا به هر دلیلی پروتز مخصوص انگشتان پا را استفاده کنید، در انتخاب مرکزی که قرار است این پروتز را برای شما بسازد، دقت زیادی داشته باشید. قیمت پروتز انگشت پا بالاست و به همین دلیل هر تولیدکننده شایستگی انتخاب و سفارش پروتز را ندارد.

ترمیم انگشت قطع شده با پروتز انگشت پا بهتر است یا پیوند؟

برای ترمیم انگشت قطع شده پا، روش های متفاوتی توسط پزشکان پیشنهاد می شود. یکی از این روش های ترمیمی، پیوند انگشت پا است. پیوند انگشت پا یکی از عمل های جراحی بسیار حساس بوده و امکان موفقیت آن خیلی زیاد نیست. این عمل در شرایط خاصی صورت می گیرد و برای گرفتن بهترین نتایج می بایست توسط پزشکان خبره و ماهر انجام شود. در ضمن، همه افراد نمی توانند امید داشته باشید که پیوند انگشت پا در آنها جواب دهد و بدن پیوند را پس نزند.

دیگر روش ترمیم انگشت های قطع شده پا، اقدام برای ساخت پروتز انگشت پا است. پروتزها اندام های مصنوعی هستند و با قالب گیری از بدن فرد برای او ساخته می شوند. معمولا، همه افراد می توانند از اندام های مصنوعی استفاده کرده و مشکل قطع عضو خود را به این وسیله حل کنند.

برای اطلاع از قیمت پروتز انگشت پا بهتر است به کلینیک های ارتوپدی فنی مطرح و معتبر در کشور مراجعه کنید. این کلینیک ها، همه تلاش خود را به کار می گیرند تا بهترین و کاربردی ترین نوع پروتز برای شما ساخته شود تا بتوانید به کمک آن بهتر و راحت تر راه بروید.

قیمت پروتز انگشت پا با جنسی عالی

آیا می دانید پروتز لای انگشت پا با پروتز انگشت پا چه تفاوتی دارد؟

یکی از عوارضی که در ناحیه انگشتان پا ممکن است ایجاد شود، هالوکس والگوس است. در این بیماری که یک بیماری ارثی نیز هست، انگشتان پا دچار بد شکلی شده و پدیده ای به نام قوز شست پا ایجاد می شود. یکی از روش های درمانی این عارضه، استفاده از پروتز لای انگشت پا است. این پروتز، از سوار شدن انگشتان پا روی هم جلوگیری کرده و باعث می شود که استخوان پا در راستای طبیعی خود قرار گیرد. توجه داشته باشید، بدشکلی یا هالوکس والگوس، یک عارضه است و فرد مبتلا به آن هیچ یک از انگشتان خود را از دست نداده است.

حال که فهمیدیم پروتز لای انگشت پا چیست، الان می توانیم در مورد پروتز انگشت پا صحبت کرده و بگوییم که چه کسانی باید برای ساخت پروتز انگشت پا اقدام کنند. هر حادثه و یا ماجرایی که باعث شود، یک یا چند انگشت پا قطع شود، فرد مصدوم می بایست با پرداخت قیمت پروتز انگشت پا برای ساخت آن اقدام کند. این نوع پروتز یک جایگزین بسیار شایسته برای انگشت قطع شده به شمار می رود. کسی که نمی خواهد راه رفتن او با مشکل همراه باشد، بهتر است برای ساخت و نصب این نوع پروتز اقدام کند و در جریان قیمت ساخت پای مصنوعی نیز قرار گیرد.

رشد بازسازی انگشتان قطع شده یا اقدام برای ساخت پروتز انگشت پا؛ کدام بهتر است؟

علم پزشکی در حال رشد و پیشرفت بوده و یکی از پیشرفت هایی که می تواند خبر خوبی برای افراد درگیر با قطع عضو از ناحیه انگشتان پا باشد، رشد بازسازی انگشتان قطع شده است. اخیرا در یکی از بهترین دانشگاه های دنیا تحقیقاتی انجام شده است که نشان می دهد رشد مجدد انگشتان قطع شده پا به کمک سلول های بنیادی ناخن امکان پذیر شده است. سیگنال های شیمیایی، سلول های بنیادی را تحریک کرده و این تحریک منجر به توسعه بافت های استخوان و ناخن می شود.

موضوعی که در مورد این روش باید نگران آن بود سالم ماندن سلول های بنیادی زیر ناخن است. اگر انگشت پا سالم باقی نمانده باشد، هیچ امیدی نیست که این روش، موثر واقع شود و در این شرایط بهترین کاری که می توان انجام داد اقدام برای ساخت و پرداخت قیمت پروتز انگشت پا است.

البته، در اینکه داشتن انگشت طبیعی مزیت های زیادی داشته و محدودیت های انگشت های مصنوعی را از میان برداشته، هیچ شک و تردیدی وجود ندارد، اما متاسفانه برخی روش های مدرن بازسازی انگشت پا، هم هزینه بر هستند و هم برای همه افراد قابلیت انجام ندارند. به همین جهت است که هنوز هم شاهد آن هستیم که پروتز انگشت پا برای افراد ساخته می شود.

پروتز انگشت پا چقدر دوام دارد

آیا پروتز انگشت پا ساخته شده در بهترین مرکز پروتز انگشت، قابل شستشو است؟

در بهترین مرکز پروتز انگشت در کشور، امکان ساخت پروتز انگشت پا قابل شستشو وجود خواهد داشت. البته خوب است بدانید، با توجه به موادی که در ساخت پروتز به کار برده می شود، ممکن است روش شستن آن نیز کاملا متفاوت باشد.

پروتزهایی که در ساخت آنها از موادی مانند سیلیکون استفاده می شود، از جمله پروتزهایی اند که می توان بدون کوچک ترین دغدغه و نگرانی از بابت خراب شدنشان، آنها را شست و تمیز کرد. این انگشت های مصنوعی، راحت تر از دیگر انواع پروتز شستشو می شوند. قیمت پروتز انگشت پا سیلیکونی از قیمت سایر انواع پروتز انگشت پایین تر است.

موضوع دیگری که باید در مورد تمیز کردن انگشت های مصنوعی مورد توجه قرار  داد، روشی است که برای این امر انتخاب می شود. بهتر است از شستن پروتز با مواد شیمیایی قوی اجتناب شود. برای تمیز کردن این پروتزها آب و صابون، کافی به نظر می رسد و باعث نظافت و ضدعفونی شدن آن می شود.

بعد از شستشو، پروتز را به صورت خیس رها نکرده و حتما آن را در جایی قرار دهید که کاملا خشک شود. در ضمن، از اینکه پروتز را در نزدیک مواد شیمیایی خورنده و یا مواد حرارتی قرار دهید، اجتناب کنید.

درست است که برخی پروتزها را می توان به راحتی با آب شست و تمیز کرد، اما به خاطر داشته باشید برخی از پروتزها هستند که در صورت برخورد آب به آنها خراب شده و ممکن است برای همیشه کارایی خود را از دست بدهند. برای تمیز کردن انگشت های مصنوعی که در آنها قطعات الکتریکی به کار برده شده است، روش دیگری را برای نظافت انتخاب کنید.

لاانگشتی سیلیکونی چه تفاوتی با پروتز انگشت پا سیلیکونی پا دارد؟

امروزه برای جبران و درمان نقایص جسمانی روش های متفاوت و ابزارهای گوناگونی ساخته شده و در اختیار افراد قرار داده می شود. یکی از این ابزارها لاانگشتی سیلیکونی است و دیگر ابزار، پروتز انگشت سیلیکونی است. لاانگشتی سیلیکونی قطعه ای ساخته شده از پلاستیک بوده و کسانی که انگشتان پای آنها کج شده و صاف نمی ایستد بهتر است برای خرید و تهیه این نوع لاانگشتی اقدام کنند. اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد این وسیله به دست آورید، مقاله ی طرز استفاده از لا انگشتی سیلیکونی را مطالعه کنید.

ابزار دیگری که برای افراد قطع عضو ساخته می شود، پروتز انگشت سیلیکونی است. کسانی که در اثر بیماری و یا در اثر یک حادثه، انگشت پای شان قطع شده است می بایست برای ساخت پروتز انگشت پا سیلیکونی اقدام کنند. به مانند لاانگشتی سیلیکونی که از سیلیکون در تهیه آن استفاده شده است در ساخت این پروتز نیز از سیلیکون استفاده می کنند. به همین جهت است که این پروتز، شباهت زیادی به انگشتان طبیعی انسان دارد. برای دریافت قیمت پروتز انگشت پا سیلیکونی با کارشناسان کلینیک هایی مانند کلینیک پایار که در حوزه ساخت این نوع پروتز فعالیت می کنند، صحبت کرده و با آنها مشورت کنید.

آیا پروتز انگشت پا ساخته شده در بهترین مرکز پروتز انگشت، قابل شستشو است؟

سیاه شدن انگشت بعد از پیوند انگشت پا؛ برای رفع این مشکل چه باید کرد؟

پیوند انگشت پا، یکی از راه حل های موثر برای کسانی است که انگشت پای آنها قطع شده است. اگر شرایط برای انجام عمل پیوند وجود داشته و له شدگی در انگشت به وجود نیامده باشد، می توان با درصد اطمینان بالایی جهت پیوند انگشت اقدام کرد.

سیاه شدن انگشت بعد از پیوند انگشت پا، یکی از مشکلات و عوارضی است که ممکن است افراد قرار گرفته تحت این عمل با آن مواجه شوند. متاسفانه خبر خوبی برای کسانی که این علامت را مشاهده می کنند، نداریم. سیاه شدن انگشت پیوند شده به معنای مختل شدن خون رسانی به انگشت قطع شده است. وقتی این اتفاق می افتد، هیچ چاره ای به جز قطع انگشت وجود ندارد؛ زیرا پیوند، موفقیت آمیز نبوده است.

البته، این پایان راه نیست؛ کسانی که انگشت پای آنها قطع شده است در صورتی که نتوانند با پیوند، مشکل قطع عضو خود را حل کنند، می توانند برای ساخت پروتز انگشت پا اقدام کنند؛ این یکی از بهترین راه ها برای جبران نقص عضو است.

برای داشتن پروتز انگشت پا می توانید به کلینیک هایی مراجعه کنید که در حوزه ساخت اندام های مصنوعی فعالیت می کنند. کارشناسان این مراکز از هیچ تلاشی برای کمک به شما کوتاهی نکرده و سعی می کنند قیمت پروتز انگشت پا را در مناسب ترین حالت ممکن به شما اعلام کنند.

از مزیت های پرداخت قیمت پروتز انگشت قطع شده پا و نصب پروتز انگشت پا چه میدانید؟

قطع انگشتان پا نیز به اندازه خود، اهمیت داشته و افرادی که با این واقعه درگیر هستند، می بایست برای ساخت انگشت مصنوعی پا اقدام کنند. برخی از مزیت هایی که ساخت انگشت مصنوعی پا دارد به شرح زیر است:

  • کسانی که انگشت پای آنها قطع می شود، راه رفتنشان به شدت تحت تاثیر قرار می گیرد. برای آنکه این اتفاق به وجود نیاید، می بایست هر چه سریع تر برای ساخت پروتز انگشت پا اقدام شود.
  • تحت تاثیر قرار دادن موقعیت دیگر انگشتان پا نیز از دیگر مضراتی است که قطع انگشت پا می تواند با خود به همراه داشته باشد. اگر به این مورد نیز بی توجهی شود، به مرور زمان، کل پا دچار بدفرمی شده و فرد نمی تواند به مانند گذشته به فعالیت های خود ادامه دهد.
  • ایجاد ظاهری آزاردهنده در انگشتان پا نیز دیگر مشکلی است که برای افراد قطع عضو شده از ناحیه انگشت پا ممکن است ایجاد شود. برای آنکه این گروه بتوانند با اعتماد به نفس بیشتری در میان جمع دوستان و خانواده خود ظاهر شوند بهتر است هر چه سریع تر برای ساخت و پرداخت قیمت پروتز انگشت پا به یک کلینیک ارتوپدی فنی مراجعه کنند.
سیاه شدن انگشت بعد از پیوند انگشت پا؛ برای رفع این مشکل چه باید کرد؟

پروتز انگشت پا چقدر دوام دارد؟

باوجود اینکه پروتز انگشت پا از دوام بسیار بالایی برخوردار است اما نباید انتظار داشت که به صورت همیشگی بتوان از آن استفاده کرد. معمولا طول عمر پروتز مخصوص انگشت پا بین 1 تا 3 سال می باشد اما بایستی توجه داشت که عواملی همچون مدت زمان به کار گیری پروتز بر روی طول عمر آن اثر می گذارد. اگر پروتز انگشت را به صورت روزانه مورد استفاده قرار دهید طول عمر مفید آن کاهش می یابد. در این حالت می توان به مدت 12 تا 18 ماه به صورت کاملا مفید از پروتز مخصوص انگشت پا استفاده کرد. در صورتی قیمت پروتز انگشت پا بالاست که در ساخت آن از مواد با کیفیت استفاده شده باشد.

هزینه ی پروتز انگشت پا (قیمت پروتز انگشت پا) چه مقدار می باشد؟

عوامل مختلفی بر روی تعیین قیمت پروتز انگشت پا اثر می گذارند. به عنوان مثال مقدار آمپوتاسیون فرد، مواد به کار رفته در ساخت پروتز از این قبیل عوامل به شمار می روند. فرد می تواند قبل از آنکه نسبت به سفارش پروتز انگشت پا اقدام کند در خصوص مقدار هزینه برای انواع پروتز اطلاعاتی را کسب کند.

کلینیکی که برای ساخت پروتز انگشت پا انتخاب می شود بر تعیین هزینه پروتز انگشت پا تاثیر دارد. برخی کلینیک های فعال در کشور با توجه به متدی که برای ساخت پروتز در نظر می گیرند و با توجه به ماده ای که در تولید این ماده به کار می برند، قیمتی را برای ساخت پروتز اعلام می کنند. با توجه به این که بیمه های دولتی کشورمان هیچ هزینه ای بابت قطع عضو و ساخت پروتز پرداخت نمی کنند، توصیه می کنیم کلینیک هایی را انتخاب کنید که می توانند تمام توقعات و نیازهای شما را برآورده کنند و با مناسب ترین قیمت، کیفیت زندگی تان را افزایش دهند.

قیمت پروتز انگشت پا در تهران

عوامل تاثیرگذار بر قیمت انگشت پلاستیکی (قیمت پروتز انگشت پا) چیست؟

قبل از آنکه در مورد قیمت انگشت پلاستیکی صحبت کنیم، خوب است نکاتی را در مورد این پروتز عنوان کنیم. انگشت های مصنوعی که از آنها به عنوان پروتزهای پلاستیکی نیز یاد می کنند، از همان پلاستیک معروفی که همه ما می شناسیم ساخته نمی شوند. در ساخت انگشت های مصنوعی یا پلاستیکی از ماده ای انعطاف پذیر به نام سیلیکون استفاده می شود. این ماده نوعی پلیمر به شمار رفته و به دلیل ویژگی ها و مشخصاتی که در آن به چشم می خورد، یک گزینه ی بسیار مناسب برای ساخت پروتزهایی شبیه به بدن انسان به شمار می رود.

پروتز انگشت پا سیلیکونی که به آن انگشت پلاستیکی نیز گفته می شود، با توجه به کیفیت سیلیکون تعیین قیمت می شود و به همین دلیل است که نمی توان قیمتی مشخص و ثابت برای انگشت های پلاستیکی یا سیلیکونی بیان کرد. بین انگشت های مصنوعی موجود در کشور، پروتزهایی که در ساخت آنها از این ماده استفاده شده است، با قیمت مناسب تری در اختیار متقاضیان قرار داده می شوند.

خاطر نشان می کنیم، نوع سیلیکون نیز در گریدها و درجه های متفاوت، مانند سیلیکون نرم و سیلیکون سخت ارائه می شود. به یاد داشته باشید، اگر فرد بخواهد انگشت مصنوعی اش طرحی از ناخن داشته باشد باید هزینه ی بالاتری برای ساخت آن پرداخت کند. با این طراحی، شکل پروتز، طبیعی تر و زیباتر به نظر خواهد آمد.

قیمت پروتز انگشت پا در مشهد مناسب تر است یا تهران؟

به صورت کلی، همه عواملی که روی قیمت پروتز انگشت پا تاثیر دارد، روی قیمت پروتز انگشت پا در مشهد نیز تاثیر می گذارد. از جمله این عوامل اثرگذار می توان به تعداد انگشتان قطع شده در پا و همین طور ماده ای که در ساخت آنها به کار برده شده است، اشاره کرد.

یکی از موارد بسیار مهمی که روی قیمت انگشت های مصنوعی پا تاثیر می گذارد، کلینیکی است که برای ساخت پروتز به آن مراجعه می شود. مراکز مختلف، با توجه به مواردی که در نظر گرفته اند، قیمتی برای ساخت پروتز پروتز انگشت پا تعیین می کنند. توصیه می کنیم، برای آنکه پروتزی با قیمت مناسب داشته باشید، از مراکز مختلف در کشور قیمت را استعلام کنید.

اگر در مشهد ساکن هستید و انگشتان پای شما قطع شده است، قطعا اولین کاری که می کنید مراجعه به مراکز ارتوپدی فنی است که در شهر مشهد فعالیت می کنند. علاوه بر این، شما می توانید برای ساخت و نصب پروتز انگشت پا به برخی کلینیک های فعال که در شهرهای دیگر، مانند تهران فعالند نیز مراجعه کنید. این مراکز به دلیل مراجعات بیشتری که دارند، قطعا تجربه بالاتری در حوزه ساخت انگشت های مصنوعی داشته و می توانند با همان قیمت و یا حتی پایین تر، یک انگشت پای مصنوعی برای فرد بسازند و در اختیار او قرار دهند.

متریال و قیمت پروتز انگشت شست پا

عوامل تاثیرگذار بر آن قیمت پروتز انگشت شست پا را بشناسید!؟

قیمت پروتز انگشت شست پا (قیمت پروتز انگشت پا) از عوامل متفاوتی تاثیر می پذیرد. شاید در نگاه اول این عوامل اهمیت چندانی نداشته باشند، اما وقتی وارد پروسه ساخت و سفارش انواع پروتز پا از جمله پروتز مخصوص مچ پا می شوید، به اهمیت این عوامل پی خواهید برد.

در ساخت پروتز انگشت پای مصنوعی از مواد و متریال های مدرن و بروز استفاده شده و سعی می شود این نوع پروتز شباهت زیادی به انگشتان طبیعی فرد داشته باشد. چنانچه می خواهید با یک مرجع معتبر که در حوزه پروتز انگشت شست پا فعالیت می کند، آشنا شوید و اطلاعاتتان را در مورد قیمت این نوع پروتز تکمیل کنید، با ما در ادامه همراه باشید. مقاله “انواع پای مصنوعی” نیز به افزایش اطلاعات شما کمک زیادی خواهد کرد.

عوامل تعیین کننده قیمت پروتز انگشت شست پا چیست؟

لزوم ساخت پروتز انگشت شست پا (ساخت پروتز انگشت پا) ممکن است در اثر عواملی مانند-اختلالات مادرزادی و ژنتیکی، قطع انگشتان به دلیل بیماری هایی چون سرطان، حوادثی مانند سوختگی و یا جراحی- ایجاد شود. اینکه چه حادثه ای باعث قطع عضو فرد شده است، بر قیمت پروتز انگشت شست در پا هیچ تاثیری ندارد؛ در واقع، مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت این نوع پروتز مواردی است که در زیر عنوان کرده ایم:

1- ماده به کار برده شده در ساخت پروتز

یکی از رایج ترین و معروف ترین موادی که برای ساخت پروتز انگشت پا به کار می برند، سیلیکون نام دارد. سیلیکون از جمله متریال های با انعطاف پذیری بالاست و کلینیک های سازنده پروتز با استفاده از این ماده، پروتزهایی شبیه به انگشتان طبیعی می سازند. سیلیکون، سبک است و انعطاف پذیری خوبی دارد؛ به همین دلیل است که از آن برای ساخت پروتز انگشتان پا استفاده می کنند.

2- طراحی ناخن در پروتز پا

مورد دیگری که آن نیز بر قیمت پروتز انگشت شست پا (قیمت پروتز انگشت پا) تاثیر دارد، طراحی و ساخت ناخن است. پروتز هایی که قرار است طراحی و ساخت ناخن در آنها صورت گیرد، گران تر هستند.

3- میزان قطع عضو

قطع انگشتان پا، به خصوص قطع انگشت شست پا، تاثیر بدی بر نحوه راه رفتن فرد می گذارد. کسی که حتی یکی از انگشتان پای خود را از دست داده است، نمی تواند تعادل خود را در هنگام راه رفتن حفظ کند و به بد شکلی در راه رفتن مبتلا می شود. این موضوع ممکن است باعث ایجاد عوارضی چون زانو درد، درد در ناحیه پا و ران شود.

باید بدانید، هر قدر میزان آمپوتاسیون یا قطع عضو در فرد بیشتر باشد، قیمت پروتز انگشت شست پا بالاتر بوده و فردبا مشکلات بیشتری درگیر است. ساخت پروتز، متناسب با میزان قطع عضو، صورت می گیرد. افرادی که درصد کمی از انگشتان پای خود و یا حتی درصد کمی از یک انگشت خود را از دست داده اند نیازی نیست هزینه های بالایی برای ساخت پروتز پرداخت کنند.

قیمت پروتز انگشت شست پا در ارتوپدی فنی پایار چقدر است

4- استفاده از فناوری های روز دنیا

پروتز هایی که با توجه، و رعایت فناوری های روز دنیا ساخته می شوند، از جمله گران ترین و ارزشمندترین انواع پروتز در کشور به شمار می روند. افرادی که می خواهند زندگی شان تحت تاثیر این اتفاق تلخ – قطعی عضو- قرار نگیرد، لازم است در زمان ساخت پروتز انگشت پا به کاربردی بودن آن و هوشمند بودنش توجه داشته باشند. نه تنها پروتز انگشت شست پا، بلکه پروتز مچ دست ساخته شده با این فناوری، بسیاری از مشکلات کاربران را حل کرده است.

5-کلینیک مرجع برای ساخت پروتز

از دیگر عوامل تاثیرگذار بر قیمت پروتز انگشت شست پا، کلینیکی است که برای ساخت پروتز انتخاب می کنید. در کلینیک هایی که به صورت حرفه ای در حوزه ساخت پروتز انگشت پا فعالیت می کنند، از تجربه ماهرترین و زبده ترین کارشناسان بهره برده می شود. پروتزی که توسط این مجموعه ها ارائه می شود، کارایی بالایی دارد و همین مورد، خیال فرد درگیر با قطع عضو را از بابت داشتن اندام مصنوعی قدرتمند راحت خواهد کرد. این کلینیک ها می توانند برای دریافت قیمت پروتز انگشت پا نیز به شما کمک کنند.

دلسوزانه تاکید می کنیم، برای ساخت پروتز مراجعی را انتخاب کنید که کارشناسان آنها تخصص کافی دارند و تمام تلاش خود را به کار می گیرند تا اندام مصنوعی ساخته شده، بدون هیچ مشکلی وظیفه خود را به انجام برساند.

کلینیک مرجع برای ساخت پروتز انگشت پا

قیمت پروتز انگشت شست در کدام کلینیک، ارزان تر است؟

قیمت پروتز انگشت شست پا (قیمت پروتز انگشت پا) ملاک کاربردی بودن و یا کاربردی نبودن یک پروتز نیست. درست است که پروتز های هوشمند با قیمت بالایی در اختیار افراد دچار عضو قرار داده می شوند، اما این به معنا نیست که سایر پروتز ها، کارایی خاصی نداشته و به درد نخور محسوب می شوند.

در هنگام سفارش و ساخت پروتز انگشت شست پا، علاوه بر قیمت، به کارا بودن پروتز نیز دقت داشته باشید. اگر یک فعالیت خاص را در طول روز انجام می دهید، باید در ساخت پروتز لحاظ شود. مثلا اگر شغلتان به شکلی است که در طول روز باید مسافت زیادی را پیاده روی کنید، بهتر است برای تهیه و سفارش پروتز، کیفیت را به جای قیمت پروتز انگشت شست پا در اولویت قرار دهید و تنها به فکر خرید ارزان ترین نوع پروتز نباشید.

برخی کلینیک های ارتوپدی فنی فعال در حوزه ساخت پروتز انگشت پا به شما کمک می کنند، پروتز انگشت شست را در بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت تهیه کنید.

مراجعه به این کلینیک ها به شما امکان می دهد تا بودجه و هزینه تان را در مسیری درست به کار بگیرید و از ساخت و نصب پروتز احساس پشیمانی نکنید. لازم است برای انتخاب یک کلینیک حرفه ای و زبده، تحقیقات مفصلی انجام دهید و از کنار این مساله عجولانه و بی دقت عبور نکنید.

اگر می خواهید اطلاعات درستی در مورد قیمت پروتز انگشت شست پا به دست آورید، حتما با کلینیک انتخابی تان تماس بگیرید و اطلاعات مورد نیاز را از آنها دریافت کنید. نام یکی از این مراکز خوش نام و خوش سابقه در کشورمان را در زیر آورده ایم.

جراحی انگشت شست و قیمت پروتز انگشت شست پا در کشور چقدر است

آیا می دانستید نوع پروتز روی قیمت پروتز انگشت شست پا تاثیر دارد؟

سوالی که برای برخی افراد ممکن است به وجود آید، این است که آیا نوع پروتز روی قیمت پروتز انگشت شست پا تاثیر دارد یا خیر. در جواب به این سوال باید بگوییم که بله؛ تاثیر دارد. انواع متفاوت پروتز روی قیمت پروتز انگشت پا تاثیر دارد و این یک مساله کاملا بدیهی و واضح است. برخی انواع پروتزهای انگشت پا را در ادامه معرفی کرده ایم:

1- پروتزهای سیلیکونی

یکی از انواع پروتزهایی که برای انگشت پا ساخته می شود، پروتز سیلیکونی نام دارد. این پروتزها برای کسانی که پوست حساسی دارند و یا برای کسانی که می خواهند جای خالی اندام قطع شده شان با یک پروتز با ظاهر طبیعی پر شود، ساخته می شوند. عموما به این نوع پروتز انگشت شست پا، پروتز زیبایی گفته می شود؛ زیرا به خوبی قادر است ظاهر طبیعی پا را حفظ کند. قیمت ساخت پروتز انگشت پا از بقیه انواع انگشت های مصنوعی پا، کمتر است.

قیمت پروتز انگشت شست پا در پایار

2- پروتزهای سیلیکونی با فیبر کربنی

نوع دیگری از پروتزهای مناسب برای انگشتان پا، پروتزهای سیلیکونی با فیبر کربنی است. در این نوع، فشارهایی که روی اندام باقی مانده وارد می شود، کاهش پیدا می کند. در پروتزهای سیلیکونی با فیبر کربنی، برای آنکه فرد راحت تر آن را از پای خود در آورد و بپوشد، یک عدد زیپ در قسمت پشتی قرار داده شده است.

قیمت پروتز انگشتان پا چقدر است؟

قیمت پروتز انگشت شست پا یا قیمت پروتز انگشت پا، به موارد متفاوتی بستگی دارد. وقتی شما به یک کلینیک ارتوپدی فنی مراجعه می کنید، کارشناسانی که در این مراکز حضور دارند، با در نظر گرفتن تمامی عواملی که در این مقاله ذکر کردیم، تشخیص می دهند که کدام یک از انواع پروتز برای شما از همه مناسب تر است. البته، نیازها و توقعاتی که شما دارید نیز در این بین سهیم بوده و به کارشناسان کمک می کند تا بتوانند بهترین نوع پروتز را بسازند و در اختیار شما قرار دهند.

موضوعی که باید همیشه آن را در خاطر داشته باشید، این است که قیمت پروتز انگشت شست پا و یا سایر انگشت های پا از یک عدد ثابت و مشخص پیروی نمی کند. عوامل و پارامترهای متفاوت که به آنها اشاره شد، تاثیر مستقیمی بر قیمت ساخت پروتز انگشت پا دارند.

سعی کنید علاوه بر هزینه ساخت پروتز انگشت شست پا به دیگر عوامل، از جمله، کیفیت و دوام پروتز نیز توجه و دقت داشته باشید. اگر خدای ناکرده در اثر یک اتفاق و یا به صورت مادرزادی انگشت های پای خود را از دست داده اید، به کلینیک هایی مراجعه کنید که تضمین می کنند بهترین نوع پروتز را با بهترین قیمت در اختیار شما قرار دهند.

ساخت و قیمت پروتز انگشت شست پا در پایار چقدر تمام می-شود

پروتز انگشت شست پا چقدر دوام دارد؟

یکی از تصورات اشتباهی که برخی افراد در مورد پروتز انگشت شست پا و ساخت پروتز انگشت پا دارند، این است که وقتی برای اولین هزینه و قیمت پروتز انگشت شست پا را پرداخت کردند، بعدها نیازی نیست دو مرتبه برای ساخت آن اقدامی انجام دهند؛ این تصور، اصلا درست نیست. کسانی که بنا به هر دلیلی، مانند حادثه و یا به صورت مادرزاد، انگشت شست پا ندارند، می بایست در صورت آسیب دیدگی پروتز، به کلینیک های ارتوپدی فنی مراجعه کرده و یک پروتز انگشت شست جدید دریافت کنند.

کیفیت ماده به کار برده شده در ساخت پروتز و میزان استفاده فرد از پروتز، دو مورد از مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر دوام پروتز مخصوص انگشت پا و به خصوص قیمت پروتز انگشت پا هستند. کسانی که به صورت روزانه این پروتز را نصب می کنند، می بایست 12تا 18 ماه بعد، مجددا به یک کلینیک ارتوپدی مراجعه کنند و درخواست ساخت آن را بدهند. کسانی که روزانه این پروتز را نصب نمی کنند، 1 تا 3 سال بعد از نصب پروتز قدیمی، می بایست برای ساخت یک پروتز جدید اقدام کنند. به یاد داشته باشید، نحوه نگهداری و مراقبت از پروتز، از دیگر عوامل تاثیرگذار بر افزایش یا کاهش طول عمر مفید پروتز خواهد بود.

هزینه ساخت پروتز انگشت شست پا در پایار چه مقداری است

پروتز انگشت شست پلاستیکی چیست؟ قیمت آن چقدر است؟

کسانی که بنا به دلایل مختلف، عضوی از بدن خود، مانند انگشت دست و پایشان قطع شده است، ممکن است نام پروتز انگشت پلاستیکی را زیاد شنیده باشند. پروتز پلاستیکی، در واقع همان پروتز ساخته شده از سیلیکون است و از آنجایی که سیلیکون، نوعی پلاستیک به شمار می رود، پروتزهای ساخته شده از سیلیکون را پروتز پلاستیکی می خوانند.

هر زمانی که نیاز داشتید برای دریافت قیمت پروتز انگشت شست پا پلاستیکی (قیمت پروتز انگشت پا سیلیکونی) اقدام کنید، با کلینیک های معتبر و مطرح در کشور تماس گرفته و اطلاعات مورد نیاز را از آنها بخواهید. کارشناسان این مجموعه ها با توجه به تمام عواملی که ما در این متن اشاره کردیم، پروتز پا مصنوعی را برای شما ساخته و به شما کمک می کنند تا در روزهای بعد از قطع عضو، زندگی راحت تری داشته باشید.

موضوع دیگری که در مورد ساخت پروتز انگشت پا باید به آن توجه و دقت داشت، این است که پروتز انگشت شست پا پلاستیکی در مقایسه با سایر پروتزهایی که امروزه از آنها به عنوان یک پروتز هوشمند یاد می کنند، قیمت مناسب تری داشته و اغلب افراد درگیر با قطع عضو توان پرداخت هزینه آن را دارند. در مقاله پای مصنوعی هوشمند در مورد این نوع پروتز، بیشتر صحبت کرده ایم.

عوامل موثر بر قیمت پروتز انگشت شست پا

برای ساخت و خرید پروتز انگشت شست پا به کجا مراجعه کنم؟

در این مقاله که به همت کارشناسان پایار آماده و تدوین شده است، برخی از مهم ترین و تعیین کننده ترین عوامل بر قیمت پروتز انگشت شست پا (قیمت پروتز انگشت پا) مورد بررسی قرار گرفت. افزایش اطلاعات شما در خصوص قیمت می تواند در انتخاب بهترین و کاراترین نوع پروتز کمک کننده باشد.

خوب است بدانید که پایار یکی از مجموعه‌ های فعال در حوزه ساخت انواع پروتز در کشور است. کارشناسان کلینیک ارتوپدی فنی پایار، در ساخت پروتز انگشتان پا و خصوصا پروتز انگشت شست، بهترین و با کیفیت ترین متریال ها را با آخرین فنّاوری ساخت پروتز ادغام کرده و یک پروتز منحصر به فرد در اختیارتان قرار خواهند داد. پایار با ساخت پروتز انگشت پا در تلاش است کیفیت زندگی تان به شکل بارزی تحت تاثیر قرار گیرد و قطع عضو اختلالی در زندگی تان ایجاد نکند.

آیا درصد موفقیت پیوند انگشت پا، بالا است؟

آیا سوزش کف پا می تواند یکی از دلایل قطع عضو و ساخت پروتز انگشت پا باشد؟

یکی از عوارضی که در اغلب مردم به چشم می خورد، داغ شدن و سوزش کف پا است. نگرانی که برخی افراد ممکن است در مورد سوزش کف پا داشته باشند این است که نکند که این داغی و سوزش، باعث قطع انگشتان و اجبار آنها برای نصب پروتز انگشت پا شود. برای رفع این نگرانی باید بگوییم که داغی کف پا هیچ وقت باعث قطع عضو نمی شود. اگر شما دلایل این سوزش را بدانید، می توانید خیلی راحت و سریع برای درمان آن اقدام کرده و خود را شر اذیت و آزاری که این داغی به همراه دارد، راحت کنید. برخی از علل داغ شدن کف پا به شرح زیر است:

  • کم کار شدن تیروئید یکی از عللی است که باعث می شود فرد حس کند کف پایش دارد می سوزد. برای درمان این مساله، می توانید به پزشک مراجعه کنید و آزمایش دهید. اگر تیروئید شما کم کار شده باشد، پزشک آن را تشخیص داده و دارو تجویز می کند. با رفتن نزد پزشک می توانید خیال خود را راحت کنید، از این بابت که نیازی نیست برای پرداخت قیمت پروتز انگشت پا اقدام خاصی انجام دهید.
  • برخی عفونت های قارچی نیز باعث سوزش و داغی کف پا می شوند. کسانی که کفش های نامناسب به پا می کنند و یا افرادی که ورزشکار هستند بیش از بقیه در معرض ابتلا به این عفونت های قارچی قرار دارند.
سوزش کف پا می تواند یکی از دلایل قطع عضو و ساخت پروتز انگشت پا
  • بیماری های کلیه نیز می توانند باعث شوند که پای فرد دچار سوزش و داغی شود. وقتی کلیه به درستی کار نمی کند، مواد زائد از بدن ما دفع نمی شود و همین موضوع باعث می شود که ما دچار سوزش و داغی شویم.
  • شاید جالب باشد که بدانید کمبود برخی ویتامین ها مانند کمبود ویتامین ب 12 و کمبود ویتامین ب 6 نیز می تواند باعث شود که فرد به سوزش و داغی کف پا مبتلا شود. با مصرف به اندازه ویتامین ها، نگرانی تان از بابت پرداخت قیمت پروتز انگشت پا را از خود دور کنید.
  • بیماری هایی چون، دیابت و چربی خون نیز می توانند باعث شوند که فرد، داغی و سوزش کف پا را حس کند.

درست است که سوزش و داغی کف پا می تواند به عنوان یک هشدار برای برخی بیماری ها مطرح باشد، اما این مساله نباید باعث شود که شما فکر کنید در صورت عدم درمان، مجبورید برای ساخت پروتز، مانند ساخت پروتز انگشت پا اقدام کنید. در صورتی که شما علت این داغی و سوزش را درمان کرده و از بین ببرید همه نگرانی های تان نیز برطرف خواهد شد.

یکی از گروه هایی که باید در مورد اقدام برای نصب پروتز انگشت پا و یا سایر پاهای مصنوعی نگران باشند، دیابتی ها هستند. اگر سوزش و داغی کف پا را حس می کنید و هم زمان با آن علائمی چون تشنگی زیاد و تکرر ادرار دارید، حتما در اولین فرصت به پزشک مراجعه کنید. بی توجهی به کنترل قند خون، قطعا شما را به سمت قطع عضو سوق می دهد.

آیا سوزش کف پا می تواند یکی از دلایل قطع عضو و ساخت پروتز انگشت پا باشد؟

آیا درصد موفقیت پیوند انگشت پا، بالا است؟

در مورد درصد موفقیت پیوند انگشت پا نمی توان نظر قطعی بیان کرد؛ زیرا عوامل مختلفی وجود دارد که روی آن تاثیر دارند. اگر زمانی که انگشت پای فردی قطع می شود انگشت سالم بوده باشد، درصد موفقیت پیوند بالاست و نیازی به اقدام برای ساخت و پرداخت قیمت پروتز انگشت پا نخواهد بود.

مورد دیگری که باعث می شود درصد موفقیت این پیوند افزایش پیدا کند، سریع رساندن انگشت قطع شده به مراکز درمانی است. اگر بازه زمانی قطع شدن انگشت و رساندن آن به اتاق جراحی بیش از 6 ساعت طول بکشد، درصد موفقیت این پیوند به شدت کاهش پیدا می کند و فرد چاره ای به جز  اقدام برای ساخت پروتز انگشت پا ندارد.

مراجعه کردن به بیمارستان هایی که از جمله بیمارستان های تخصصی پیوند نیز به شمار می روند روی درصد موفقیت این پیوند تاثیر دارند. برخی بیمارستان های کشور هستند که می توانند این پیوند را به خوبی انجام دهند و به افراد کمک کنند تا نیازی به ساخت و نصب پروتز انگشت پا پیدا نکنند. اگر نیاز به ساخت انگشت های مصنوعی پیدا کردید به کلینیک های معتبر در کشور، همچون پایار مراجعه کنید و برای ساخت اندام های مصنوعی از طریق آنها اقدام کنید.

آیا برای ساخت پروتز انگشت پا، به اسکن کف پا در تهران نیاز است؟

آیا برای ساخت پروتز انگشت پا، به اسکن کف پا در تهران نیاز است؟

اگر کسی انگشت پای او قطع شده باشد، برای آنکه بتواند یک پروتز مناسب نصب کند، باید از انگشت او قالب گیری انجام شود. برای قالب گیری از روش های متفاوتی استفاده می کنند؛ این روش ها به شرح زیر است:

  • استفاده از گچ
  • استفاده از فیبرهای شیشه ای
  • کمک گرفتن از طراحی کامپیوتری یا سیستم CAD

نکته ای که در مورد ساخت و نصب پروتز انگشت پا می بایست در مورد آن اطلاع داشته باشید این است که برای ساخت این پروتز هیچ نیازی به اسکن کف پا در تهران وجود ندارد و در واقع، قالب گیری از انگشت باقی مانده فرد انجام می شود.

به خاطر داشته باشید، روشی که با آن قالب گیری انجام می شود یکی از پارامترهای تاثیرگذار روی قیمت پروتز انگشت پا به شمار می رود. هر قدر روشی که برای قالب گیری انتخاب می شود پیشرفته تر باشد، قطعا انگشت مصنوعی ساخته شده نیز مطلوب تر بوده و می تواند خیلی بهتر به نیازهای فرد پاسخ دهد.

توصیه می کنیم برای آنکه انگشت مصنوعی کاربردی برایتان ساخته شود به کلینیک هایی معتبر و مطرح در کشور که همه مراحل ساخت پروتز را به دقت انجام می دهند، مراجعه کنید.

 

قیمت پروتز انگشت سیلیکونی (پروتز انگشت پا سیلیکونی) چقدر است؟

قیمت پروتز انگشت سیلیکونی (پروتز انگشت پا سیلیکونی) چقدر است؟

یکی از انواع انگشت پای مصنوعی، انگشت پای سیلیکونی است که در اینجا در مورد آن صحبت کردیم. واقعیتی که در مورد قیمت پروتز انگشت سیلیکونی وجود دارد این است که نمی توان قیمت مشخصی را به عنوان قیمت پروتز انگشت پا از نوع سلیکونی عنوان کرد. یکی از دلایلی که مانع می شود این نوع پروتز با قیمت واحدی در کشور ساخته شود، کلینیک های ساخت پروتز هستند. در کلینیک ارتوپدی های مختلف، قیمت های متفاوتی برای ساخت پروتز انگشت پا بیان می کنند.

دیگر موضوع تاثیرگذار روی قیمت، کیفیت سیلیکون به کار برده شده در ساخت آن است. هر قدر این ماده، با کیفیت تر باشد، قطعا انگشت مصنوعی نیز با قیمت بالاتری ساخته شده و در اختیار فرد قرار داده می شود. انگشت های مصنوعی پا که با سیلیکون با کیفیت ساخته شده اند، خیلی دیرتر رنگ می گیرند و به راحتی ظاهر زیبای خود را از دست نمی دهند.

توصیه ما به شما برای نصب انگشت های مصنوعی پا، انتخاب و مراجعه به کلینیک هایی است که کار خود را به بهترین نحو ممکن انجام می دهند. از جمله این مراکز در کشور کم نداریم. برخی از آنها مانند پایار به شما کمک می کنند تا بتوانید پروتزی با بیشترین کارایی نصب کنید. پروتز ساخته شده توسط این مجموعه، در کاهش مشکلات ناشی از قطع عضو شما کمک قابل توجهی خواهد کرد.

آیا پروتز انگشت پا با پروتز پنجه پا تفاوت دارد؟

آیا هزینه عمل قطع انگشت پا روی قیمت پروتز انگشت پا تاثیر دارد؟

اینکه آیا هزینه عمل قطع انگشت پا روی قیمت ساخت انگشت مصنوعی تاثیر دارد یا خیر، مساله ای است که باید پیرامون آن صحبت کنیم. اگر زمانی که می خواهیم هزینه پروتز انگشت پا را حساب کنیم، هزینه عمل قطع انگشت پا را نیز در نظر آوریم، قطعا هزینه عمل روی هزینه پروتز تاثیر داشته و باعث افزایش یا کاهش آن می شود. برای مثال، اگر عمل قطع انگشت پا در یک بیمارستان خصوصی انجام شود، هزینه ساخت پروتز افزایش پیدا می کند، و چنانچه این عمل در یک بیمارستان دولتی انجام شود، هزینه ساخت پروتز کاهش پیدا می کند.

اما به صورت کلی، هزینه ساخت پروتز انگشت پا به عوامل دیگری نیز بستگی دارد که از آن جمله می توانیم به تعداد انگشتان قطع شده و ماده به کار برده شده در ساخت پروتز اشاره کنیم. اگر در ساخت انگشت مصنوعی پا، از یک ماده مدرن و استفاده شده باشد، در این صورت قیمت پروتز افزایش پیدا می کند. کسی که تعداد انگشتان قطع شده اش زیاد است، مسلما باید هزینه بیشتری بپردازد در مقایسه با کسی که یک بند انگشت پا یا یک انگشت پای او قطع شده است. به هر شکل، برای دریافت قیمت دقیق انگشت مصنوعی پا می توان به کلینیک های ارتوپدی فنی در کشور مراجعه کرد.

آیا هزینه عمل قطع انگشت پا روی قیمت پروتز انگشت پا تاثیر دارد؟

آیا پروتز انگشت پا با پروتز پنجه پا تفاوت دارد؟

وقتی پا دچار قطع شدگی می شود، برای قسمت های مختلف آن باید نوع خاصی از پروتز را نصب کرد. برای مثال، کسی که پای او از ناحیه لگن قطع شده برای ساخت و نصب پروتزهای مخصوص لگن و کسانی که پای آنها از ناحیه پنجه قطع شده است می بایست برای ساخت پروتز پنجه پا اقدام کنند. پروتز پنجه ی پا، برای فردی ساخته می شود که پای او از قسمت مچ به پایین قطع شده است. در چنین کسی، قسمت مچ پا هنوز باقی بوده و فرد فقط، پنجه پایش قطع شده است. این گروه، از کسانی که پای آنها از قسمت های بالاتر قطع شده است، راحت تر و بهتر می توانند راه بروند.

حال که می دانیم پروتز پنجه ی پا چیست، خوب است در مورد تفاوت آن با تفاوت ساخت پروتز انگشت پا نیز صحبت کنیم. پروتز مخصوص انگشت پا برای کسانی ساخته می شود که انگشتان پای آنها قطع شده است. این گروه نیز در مقایسه با افرادی که مجبورند پروتز پنجه ی پا نصب کنند بهتر راه می روند. هم برای دریافت قیمت پروتز انگشت پا و هم برای دریافت قیمت سایر انواع پروتز به کلینیک های مطرح در کشور همچون پایار مراجعه کنید.

 

نازلترین قیمت پروتز انگشت پا

آیا پیوند انگشت قطع شده امکان پذیر است؟ در صورت عدم پیوند انگشت پا چه باید کرد؟

فردی که انگشت پای او قطع شده است، دو راه پیش روی خود دارد؛ یکی پیوند و دیگری ساخت پروتز انگشت پا. با به میان آمدن نام پیوند سوالی که ممکن است برای افراد ایجاد شود این است که آیا پیوند انگشت قطع شده امکان پذیر است؟ باید بگوییم که بله، امکان انجام این عمل وجود دارد اما باید شرایط آن فراهم باشد. یکی از جمله این شرایط، سالم بودن انگشت قطع شده است. در صورتی که انگشت پای قطع شده، له شده و یا تمامی اعصاب آن از بین رفته باشد در این صورت امکان انجام پیوند وجود ندارد.

دیگر راهی که می توان با اطمینان بالایی در مورد آن صحبت کرد، نصب پروتز انگشت پا است. در واقع، کسانی که درصد موفقیت پیوند انگشت قطع شده در آنها بسیار پایین است، می توانند برای ساخت و پرداخت قیمت پروتز انگشت پا اقدام کنند. کسانی که انگشت پای آنها قطع شده است، می توانند به کلینیک های ارتوپدی فنی مراجعه کرده و برای ساخت این پروتز درخواست دهند. این کلینیک ها می توانند انگشت مصنوعی پا را با توجه به شرایطی که فرد در آن قرار دارد، بسازند.

 

قیمت پروتز انگشت پا در تهران

چگونه انگشتان کج پا را صاف کنیم؟ آیا تنها راه حل ممکن، اقدام برای ساخت پروتز انگشت پا است؟

چگونه انگشتان کج پا را صاف کنیم، یکی از سوالات کسانی است که انگشتان پای آنها کج شده است. در این حالت، انگشتان پا روی هم چسبیده و یا اصطلاحا روی هم سوار می شوند. اگر به پای خود نگاهی بیندازید متوجه می شوید که انگشتان به صورت طبیعی و عادی، فاصله ای با هم دارند. کسانی که انگشت پای آنها کج شده، هیچ فاصله ای بین دو انگشت به چشم نمی خورد. برای رفع این مشکل، راه حل های متفاوتی را می توان پیشنهاد کرد، اما در بین آنها پروتز انگشت پا به چشم نمی خورد. برخی از روش های درمانی مناسب برای صاف کردن انگشتان پا به شرح زیر است:

  • یکی از بهترین کارهایی که افراد می توانند برای درمان عارضه کجی انگشتان پا انجام دهند، پوشیدن کفش های استاندارد و طبی است. این کفش ها، در قسمت پنجه به اندازه کافی پهن بوده و انگشتان به هیچ عنوان تحت فشار نیستند و به هم نمی چسبند.
  • ورزش کردن از دیگر کارهایی که می توان برای درمان این مشکل پیشنهاد کرد. تمرینات مفید برای این مشکل را باید از پزشکان و فیزیوتراپیست ها دریافت کرد.
  • برخی ابزارهای کمک کننده، مانند تکیه گاه قوس کف پا نیز می تواند در این رابطه کمک کننده باشد.

به هر صورت، برای درمان این مساله هیچ نیازی به اقدام برای ساخت و پرداخت قیمت پروتز انگشت پا وجود ندارد و افراد نباید نگران چنین موضوعی باشند.

قیمت پروتز انگشت پا سیلیکونی در پایار

آیا در کلینیک پروتز دست، پروتز انگشت پا نیز ساخته می شود؟

مراکزی که در آنها ساخت اندام های مصنوعی صورت می گیرد، ممکن است با نام های مختلف خوانده شوند. مثلا، یکی از نام هایی که ممکن است این مراکز با آن خوانده شوند، کلینیک پروتز دست است. این عبارت نباید شما را به اشتباه انداخته و فکر کنید که این مراکز فقط در حوزه ساخت دست های مصنوعی فعالیت می کنند و برای موضوع دیگری، از جمله قیمت پروتز انگشت پا نمی توان به آنها مراجعه کرد. به جز برخی مراکز که ممکن است تنها برخی اندام های مصنوعی در آنها ساخته شود، اغلب کلینیک های ارتوپدی فنی که در کشور در حال فعالیت هستند، دانش، مهارت، تجربه و توانمندی لازم برای ساخت اندام های مصنوعی تحتانی و فوقانی را دارند.

پس اگر خود شما یا یکی از عزیزانتان می خواهید برای ساخت پروتز انگشت پا اقدام کنید می توانید به کلینیک های ساخت دست مصنوعی نیز مراجعه نمایید؛ چرا که این کلینیک ها می توانند طیف گسترده ای از پروتزهای مخصوص قطع عضو را بسازند و در اختیار دیگران قرار دهند. یکی از این کلینیک های مطرح و معتبر در کشور پایار نام دارد؛ کارشناسان این مرکز در کار خود خبره هستند.

چگونه با نحوه جلوگیری از قطع پای دیابتی از ساخت پروتز انگشت پا پیشگیری کنیم؟

چگونه با نحوه جلوگیری از قطع پای دیابتی از ساخت پروتز انگشت پا پیشگیری کنیم؟

کسی که دیابت دارد باید خیلی مواظب و مراقبت پاهای خود باشد؛ چرا که دیابت به اعصاب قرار گرفته در ناحیه پا آسیب وارد کرده و وقتی زخمی در پا ایجاد می شود، بیمار دیابتی متوجه نخواهد شد. بی توجهی به درمان زخم ایجاد شده در ناحیه پا می تواند باعث بروز بدترین شرایط که یکی از آنها قطع عضو و پرداخت قیمت پروتز انگشت پا است، بشود. به همین جهت ما تصمیم گرفتیم در مورد نحوه جلوگیری از قطع پای دیابتی نکاتی را با شما در میان بگذاریم. این نکات به این شرح هستند:

  • مراقبت کردن از پاها و ارزیابی روزانه آنها یکی از مهم ترین کارهایی است که هر دیابتی باید انجام دهد. این بیماران باید هر روز پاهای خود را بررسی کرده و کوچک ترین زخم ها را هر چه سریع تر درمان کنند.
  • پوشیدن کفش ها و کفی های طبی نیز باعث محافظت از پاها شده و نگرانی افراد از بابت اقدام برای ساخت و نصب پروتز انگشت پا را کاهش خواهد داد. برخی کلینیک ها از جمله پایار می توانند بهترین و با کیفیت ترین کفش و کفی طبی را ساخته و در اختیار افراد قرار دهند.

 

آیا قیمت پروتز انگشت پا روی ماندگاری آن تاثیر دارد؟

عوارض قطع انگشت پا چیست؟ آیا ساخت پروتز انگشت پا، این عوارض را از بین می برد؟

کسانی که دیابت دارند، در صورتی که به این بیماری بی توجهی کرده و اقدامی برای کنترل آن انجام ندهند خود را در معرض عوارض بدی قرار خواهند که یکی از آنها قطع انگشت پا است. قطع انگشت پا نیز همراه با مشکلاتی همراه خواهد بود که ساخت پروتز انگشت پا نمی تواند آنها را کاهش دهد:

1- ورم

یکی از عوارض ناشی از قطع شدن انگشت پا، ورم کردن است. وقتی که عمل جراحی قطع انگشت به پایان می رسد، تا چند روز بعد از آن ممکن است محلی که جراحی شده است ورم کند. این ورم دلایل متفاوتی می تواند داشته باشد که یکی از آنها به وجود آمدن ناهماهنگی در تروما و بافت ها است. دیگر علتی که می توان برای بروز ورم بیان کرد، این است که وقتی ماهیچه ها نمی توانند به مانند گذشته فعالیت داشته باشند این عدم فعالیت منجر به ایجاد ورم می شود.

2- ایجاد زخم

از دیگر عوارضی که نصب پروتز انگشت پا نمی تواند آن را درمان کند و حتی ممکن است باعث بدتر شدن آن شود، ایجاد زخم است. کسانی که سن بالایی دارند و افرادی که سیگار می کشند بیش از بقیه در معرض ابتلا به این عارضه قرار دارند.

عوارض قطع انگشت پا چیست؟ آیا ساخت پروتز انگشت پا، این عوارض را از بین می برد؟

آیا قیمت پروتز انگشت پا روی ماندگاری آن تاثیر دارد؟

درست است که کالاهای گران قیمت همیشه با کیفیت نیستند، اما کالاهای با کیفیت همیشه گران تر از بقیه هستند. این اصل در مورد انگشت مصنوعی پا نیز صادق است؛ یعنی پروتز انگشت پا گران، همیشه دوام و ماندگاری بالایی ندارد، اما پروتزهایی که دوام و ماندگاری بالایی دارند، همیشه با قیمت بالایی ساخته شده و در اختیار فرد قرار داده می شوند.

هزینه ای که برای ساخت پروتز انگشت پا معمولی پرداخت می شود، شاید کم باشد اما شما باید این مساله را نیز در نظر داشته باشید که پروتزهای معمولی را می بایست هر ساله عوض کرد؛ این قضیه بار مالی زیادی را به فرد تحمیل می کند. پروتزهای با کیفیت که ماندگار تر هستند نیز دائمی نبوده و فرد چند سال بعد از ساخت و نصب آن می بایست مجددا به کلینیک های ارتوپدی فنی مراجعه کرده و یک پروتز جدید نصب کند.

هر قدر متریال به کار برده شده در ساخت پروتز، با کیفیت تر باشد ماندگاری پروتز بیشتر و قیمت تهیه و نصب پروتز انگشت پا نیز افزایش پیدا می کند. با توجه و رعایت نکات مراقبتی مربوط به ساخت پروتزها می توان مدت زمان استفاده از آنها را افزایش داد و به این شکل از تحمیل هزینه های اضافی جلوگیری کرد.

قیمت ساخت پروتز انگشت پا در چه کسانی رو به افزایش است؟

قیمت ساخت پروتز انگشت پا در چه کسانی رو به افزایش است؟

پروتزها که به آنها اندام های مصنوعی نیز گفته می شود، یکی از اختصاصی ترین انواع تجهیزات پزشکی به شمار می روند که برای ساخت آنها باید به مراکز و کلینیک های ارتوپدی ماهر و با تجربه، همچون پایار مراجعه کرد. از آنجایی که پروتزها به صورت سفارشی ساخته می شوند، معمولا قیمت بالایی دارند؛ اما در این بین، کسانی هستند که می بایست هزینه بیشتری برای ساخت و نصب پروتز انگشت پا بپردازند. از جمله این گروه ها می توانیم به خانواده هایی اشاره کنیم که کودک در سن رشد آنها دچار قطعی از ناحیه انگشت پا شده است.

کودکانی که در سن رشد هستند به دلیل آنکه اندام های آنها دائم درحال تغییر است، به همین دلیل با بزرگ شدن پای خود باید برای ساخت انگشت مصنوعی اقدام کنند و تا زمانی که کودک در سنین رشد قرار داشته و متوقف نشده، این قضیه ادامه دارد. از آنجایی که قیمت پروتز انگشت پا برای کودکان، بیشتر از بزرگسالان است، هزینه ساخت اندام های مصنوعی این گروه از بقیه بالاتر برآورده شده است. برای کاهش هزینه های ساخت و تهیه انگشت های مصنوعی بهتر است کلینیک های معتبر کشور شناسایی شده و به آنها مراجعه شود.

ساخت الگوی مومی در پروتز انگشت پا

در کلینیک پایار، ساخت پروتز انگشت پا به چه شکل انجام می شود؟

آشنایی با مراحل ساخت انگشت های مصنوعی در پا، موضوع دیگری است که می خواهیم در مورد آن صحبت کنیم. مراحل ساخت این نوع پروتز به شرح زیر است:

1- ساخت قالب

اولین و مهم ترین مرحله از مراحل ساخت انگشت های مصنوعی پا، ساخت قالب است. برای این مورد، بیمار نیز وظایفی به عهده دارد که یکی از آنها تمیز کردن پای سالم و آسیب دیده است. در مرحله بعدی و در مراجعه به کلینیک هایی که ساخت پروتز در آنها صورت می گیرد، یک سینی سفارشی تهیه شده که به اندازه پای بیمار است. فردی که می خواهد انگشت مصنوعی را نصب کند، پای خود را در داخل آن قرار می دهد تا همه جزئیات در پای او کاملا مشخص باشد. از آلژینات برای قالب کناره پا و قالب پای دچار آسیب شده استفاده می کنند. بعد از آنکه آلژینات به صورت دقیق تنظیم شد، بررسی قالب کار دیگری است که در مراکز ساخت پاهای مصنوعی انجام می شود.

2-تهیه روکش سیلیکونی

برای آنکه حاشیه های پروتز مشخص باشد، روی قالب تهیه شده یک علامت می زنند. طول روکش باید به اندازه نصف طول پا باشد و سپس، شیارهایی را با یک تیغ گرد روی قالب ایجاد می کنند.

محدوده قسمت های غیر خراشیده شده و خراشیده شده باید واضح و کاملا مشخص باشند. به این منظور، یک محلول صابون رقیق، آماده کرده که از آن به عنوان یک واسطه جدا کننده یاد می کنند؛ این محلول در طی نیم ساعت کاملا خشک می شود. برای ساخت روکش پروتز انگشت پا از سیلیکون استفاده می کنند. روکش سیلیکونی که آماده شد در کوره ای که درجه حرارت آن 70 درجه سانتی گراد است، گذاشته می شود. بعد از تمام شدن پلیمرازسیون، روکش از روی قالب برداشته شده و با پای بیمار امتحان می شود تا او را اذیت نکند و کاملا با آن راحت باشد. بعد از آنکه این مرحله به پایان رسید، ساخت الگوی مومی شروع می شود.

3-ساخت الگوی مومی؛

در ادامه مراحل ساخت پروتز انگشت پا می بایست در مورد ساخت الگوی مومی نیز صحبت کنیم. در این مرحله، برای آنکه حاشیه ها کاملا مشخص شوند، یک ورق موم مدلینگ روی قالب قرار داده می شود. قسمت مربوط به انگشت شست پا را از الگوی مومی پای سالم جدا می کنند و به صورت تو خالی می سازند تا کاملا اندازه شست پا باشد. سایر انگشتان پا را نیز از الگوی مومی برمی دارند و در کف موم در جای خود قرار می دهند. بعد از آنکه جزئیات ساخت این پروتز تمام شد، آن را به بیمار می دهند از او می خواهند تا کاملا صاف ایستاده و الگو را امتحان کند. اگر الگو مناسب بود، کارهای پایانی انجام شده و رنگ آمیزی می شود.

4-ایجاد اصلاحات جزئی در ساخت پروتز انگشت پا

بعد از آنکه الگوی مومی تهیه شده و برخی کارهای دیگر نیز روی آن انجام شد، نوبت به اصلاح کردن جزئیات است. همان طوری که اشاره کردیم از سیلیکون در ساخت انگشت های مصنوعی پا استفاده می کنند. بعد از آن، برای آنکه رنگ پروتز به رنگ پوست انسان در اید برخی رنگ ها را به آن اضافه می کنند. تغییر رنگ، هم برای قسمت شکمی و هم برای قسمت پشتی پروتز انجام می شود. برای آنکه خاصیت ثابت ماندن رنگ به پروتز انگشت پا اضافه شود از مقداری تثبیت کننده رنگ استفاده می کنند.

نکته ای که در اینجا باید خاطر نشان کنیم این است که قبل از آنکه پروتز رنگ آمیزی شود، آن را با کمک استون خیلی خوب تمیز می کنند تا هیچ آلودگی روی سطح آن باقی نماند. بعد از تمام شدن کار ساخت، قسمت ها و مواد اضافی نیز از روی سطح پروتز بریده و برداشته می شوند. سپس، پروتز را باید روی بدن بیمار امتحان کرد و تغییراتی که نیاز است روی آن اعمال شود. برای آنکه هزینه ی صرف شده از بابت قیمت پروتز انگشت پا به هدر نرود برای ساخت انگشت های مصنوعی به کلینیک های ارتوپدی فنی معتبر و مطرح در کشور مراجعه کنید.

طراحی ناخن روی پروتز انگشت پا

5- طراحی ناخن روی پروتز

از دیگر مراحل مهم در ساخت پروتز انگشت پا می توان به طراحی ناخن اشاره کرد. برای آنکه بتوان طرحی کاملا شبیه به طرح ناخن روی انگشت مصنوعی پا به وجود آورد، می بایست از رنگ های روغنی آبی و قرمز استفاده کرد. ترکیب کردن این دو رنگ کمک می کند تا رنگی مشابه رنگ ناخن به دست آید. بعد از آنکه ناخن ها رنگ زده شده اند، باید مدت زمان کافی بگذرد تا ناخن ها خوب خشک شوند. معمولا، بعد از رنگ آمیزی، 2-3 لایه از پلاتینیوم روی آن قرار می دهند و سپس صبر می کنند تا مراحل خشک شدن به خوبی طی شود.

علاوه بر رنگ ناخن، اندازه ناخن نیز در نوع خود مهم است. معمولا با توجه به اندازه پروتز انگشت پا، سایز را تعیین و مشخص می کنند. چنانچه برای ساخت انگشت مصنوعی پا، کلینیک های معتبر در کشور شناسایی شوند هیچ نیازی نیست که از بابت اندازه و رنگ ناخن های طراحی شده روی پروتز نگران بود. این کلینیک ها، تمام تلاش خود را به کار می برند تا قیمت پروتز انگشت پا نیز در مناسب ترین حالت به متقاضیان دریافت پروتز اعلام شود تا آنها مجبور نباشند  هزینه بالایی از بابت ساخت انگشت مصنوعی پا پرداخت کنند.

چرا افراد دیابتی مجبورند برای ساخت پروتز انگشت پا اقدام کنند؟

چرا افراد دیابتی مجبورند برای ساخت پروتز برای انگشتان پا اقدام کنند؟

یکی از گروه هایی که در معرض خطر قطع انگشت و اقدام برای ساخت پروتز انگشت پا قرار دارند، کسانی هستند که دیابت دارند. دیابتی ها به دلایل زیر ممکن است در آینده، تحت عمل جراحی قطع عضو قرار گیرند:

  • کسانی که دیابت دارند، گردش خون در پاهای آنها ضعیف است. این گروه، وقتی که یک زخم یا تاول در پای آنها ایجاد می شود، به دلیل ضعیف بودن جریان خون، خیلی دیر روند بهبود زخم ها را طی می کنند و با گسترش زخم و عفونت، هیچ چاره ای برای پزشک باقی نمانده و او مجبور می شود که انگشت آسیب دیده را قطع کند.
  • از بین رفتن اعصاب در قسمت پا نیز دیگر موضوعی است که باعث می شود دیابتی ها مدام نگران اقدام برای ساخت و پرداخت قیمت پروتز انگشت پا برای خود باشند. از آنجایی که اعصاب این قسمت از بین رفته است، این گروه متوجه زخم و عفونت ایجاد شده در پای خود نشده و به دلیل اقدام دیرهنگام برای درمان، احتمال قطع عضو در آنها بیش از بقیه است.

کسانی که دیابت داشته و در معرض خطر قطع عضو قرار دارند بهتر است برای ساخت پروتز برای انگشتان پا به کلینیک هایی مراجعه کنند که به صورت حرفه ای در حوزه ساخت و نصب پروتز انگشت پا فعالیت می کنند.

نکات مراقبتی قبل از ساخت پروتز انگشت پا چیست؟

نکات مراقبتی قبل از ساخت پروتز انگشت پا چیست؟

نه تنها کسانی که می خواهند برای ساخت و نصب انگشت های مصنوعی پا اقدام کنند، بلکه به صورت کلی، هر فردی که نیاز به اندام مصنوعی دارد باید برخی نکات مهم را قبل از اقدام برای ساخت پروتز انجام دهد. از جمله این نکات مهم می توانیم به این موارد اشاره داشته باشیم:

  • یکی از مهم ترین کارهایی که قبل از اقدام برای ساخت انگشت یا انگشت های مصنوعی پا باید انجام دهید شناسایی ارتوپدی فنی های معتبر و حرفه ای است. همه اصول و استانداردهای مربوط به ساخت پروتز، در اندام های مصنوعی ساخته شده توسط این کلینیک ها به چشم می خورد.
  • مورد دیگری که در زمان اقدام جهت ساخت و نصب پروتز انگشت پا باید به شدت مورد توجه قرار گیرد، التیام پیدا کردن همه زخم هاست. اگر انگشت پای شما قطع شده، می بایست صبر کنید تا همه زخم ها خوب شده و بهبودی کامل حاصل شود. به خاطر داشته باشید این مدت زمان، ممکن است بین 6 تا 8 هفته و گاهی اوقات بیشتر هم طول بکشد.
  • جهت کسب اطلاعات کامل در خصوص قیمت پروتز انگشت پا، کلینیک های معتبری چون پایار را انتخاب کرده و به آنها اعتماد کنید.

 

آیا برای ساخت پروتز ناخن شست پا باید به مراکز ساخت پروتز انگشت پا مراجعه کرد؟

آیا برای ساخت پروتز ناخن شست پا باید به مراکز ساخت پروتز انگشت پا مراجعه کرد؟

گاهی اوقات، ناخن شست پا و دیگر انگشتان پا دچار آسیب می شوند. این قضیه برای خانم هایی که دوست دارند ناخن های پای شان زیبا و سالم باشد از اهمیت بیشتری برخوردار است. برخی کسانی که نام پروتز ناخن شست پا را می شوند ممکن است تصور کنند که برای ساخت آن به مراکزی مراجعه کنند که در حوزه ساخت و تهیه پروتز انگشت پا فعالیت می کنند.  

برای ساخت این نوع پروتز نیازی نیست به کلینیک های ارتوپدی فنی معتبر مراجعه کرد. برخی سالن های زیبایی در کشور هستند که این نوع پروتز را ساخته و در اختیار متقاضیان قرار می دهند. نکته ای که خوب است در مورد این نوع پروتز ها مورد توجه قرار دهید، شبیه بودن آنها به ناخن از نظر رنگ، شکل و سایر ویژگی ها است. برخی از آنها تا 6 ماه دوام می آورند. البته، انواعی از پروتز که می توان به مدت طولانی تری آنها را نصب کرد نیز توسط این سالن های زیبایی ساخته می شود.

به خاطر داشته باشید، کسانی که انگشت پای آنها در اثر دیابت و یا هر علت دیگری قطع شود، می توانند تقاضای ساخت آن را با طرح ناخن نیز بدهند. قیمت پروتز انگشت پا با طرح ناخن بالاتر است.

فاصله دهنده انگشت پا دیجی کالا چه تفاوتی با پروتز انگشت پا

فاصله دهنده انگشت پا دیجی کالا چه تفاوتی با پروتز انگشت پا دارد؟

برخی کسانی که بین انگشت های پای آنها هیچ فاصله ای وجود ندارد می بایست از ابزارهای فاصله دهنده استفاده کنند. یکی از همین ابزارها فاصله دهنده انگشت پا دیجی کالا است. این ابزار را بین انگشت های پا قرار می دهند و به این شکل از عوارضی که ممکن است بعدها برای فرد ایجاد شود پیشگیری به عمل می آورند.

موضوعی که می خواهیم در اینجا در مورد آن صحبت کنیم، تفاوت بین این فاصله دهنده ها و انگشت مصنوعی پا است. اولین و مهم ترین تفاوتی که بین آنها وجود دارد، علت و هدف از نصب است. کسانی که در اثر بیماری و یا یک حادثه انگشت پای شان قطع شده است می بایست برای ساخت پروتز انگشت پا اقدام کنند، اما کسانی که فاصله دهنده را به کار می برند دچار قطع عضو نشده و انگشت های پای آنها کاملا سالم است.

دیگر تفاوتی که بین ابزارهای فاصله انگشتان پا و انگشت های مصنوعی پا وجود دارد، نحوه تهیه آنهاست. برای تهیه و اطلاع از قیمت پروتز انگشت پا باید به کلنیک های ارتوپدی فنی مراجعه کنید تا کارشناسان انگشت مصنوعی متناسب را برای فرد بسازند اما برای تهیه فاصله دهنده ها می توان به مرکز فروش لوازم پزشکی مراجعه کرد.

پاسخ به سوالات متداول شما

فردی که می خواهد برای ساخت و نصب پروتز انگشت پا اقدام کند، نگرانی های زیادی دارد که یکی از آنها قیمت پروتز است. اطلاع داشتن از تمامی عواملی که باعث تغییر قیمت می شوند، در انتخاب بهترین و کاربردی ترین نوع پروتز کمک خوبی خواهد بود. یکی از این نکات که روی قیمت پروتز انگشت پا تاثیرگذار است، نوع پروتز از نظر کارایی و قابلیت های آن می باشد. برای مثال پروتز مکانیکی با پروتز سیلیکونی و یا دیگر پروتز ها قیمت متفاوتی دارد و می تواند گران تر باشد.

در مراجعه به یک کلینیک ارتوپدی فنی، شما در جریان قیمت پروتز انگشت پا قرار می گیرید. در بین پروتزهایی که به شما معرفی می کنند، برخی گران تر و برخی ارزان تر هستند. یکی از گران ترین انواع پروتزهای انگشت پا، پروتز مایو الکتریک است. این پروتزها بسیار کاربردی هستند و به همین دلیل است که با قیمت بالایی در اختیار کاربر قرار داده می شوند. کسانی که در طول روز مجبورند وارد برخی فعالیت های پیچیده شوند، بهتر است برای ساخت پروتز انگشت پا قدام کنند.

کسانی که جهت ساخت پروتز انگشت پا اقدام می کنند باید بدانند، برای کار کردن با آن مجبورند تمریناتی را انجام دهند. این تمرینات توسط پزشکی که پروتز را برای شما ساخته شده است، آموزش داده می شود.

به خاطر داشته باشید، این تمرینات برای آنکه استقامت و کشش عضلات را برای تحمل پروتز افزایش دهند، تجویز می شوند و فرد موظف است آنها را تمرین کند. نسبت به انجام تمرینات، اراده داشته باشید، تا نحوه کار کردن با پروتز را به خوبی فرا بگیرید و با آن مشکلی پیدا نکنید و در ادامه، هزینه پرداخت شده برای قیمت پروتز انگشت پا به هدر نرود.

(09) دیدگاه

  1. مهدی سرلک
    10 خرداد 1401

    سلام چطوری میتونم نوبت بگیرم؟

    پاسخ
  2. شاهین
    11 شهریور 1401

    ممنون از شما میشه هزینه دقیق پروتز انگشت پا رو هم بگید

    پاسخ
    • aref
      20 شهریور 1401

      سلام وقت بخیر شاهین عزیز
      برای اطلاع از هزینه دقیق ساخت پروتز انگشت پا شما باید حضوری مراجعه کنید و توسط پزشک معاینه شوید.

      پاسخ
  3. moein
    3 مهر 1401

    با توجه به این که ورزشکار هستم میخواستم بدونم که پروتز انگشت پا ، در بلند مدت صدمه ای به انگشتان دیگر پای من وارد نمیکنه؟

    پاسخ
    • aref
      6 مهر 1401

      سلام دوست عزیز
      خیر . پروتز ها نه تنها آسیبی وارد نمی کنند بلکه باعث هماهنگی و تعادل بیشتر می شوند.

      پاسخ
  4. احسان
    11 آبان 1401

    برای افزایش عمر پروتز انگشت پا راهکاری دارید یا اینکه باید مجدد نسبت به ساخت به پزشک مراجعه کرد؟

    پاسخ
    • aref
      13 آبان 1401

      سلام احسان عزیز
      نحوه نگهداری و مراقبت از پروتز ها تثیر مستقیم بر عمر پروتز دارد. درباره نحوه چگونگی مراقبت صحیح از پروتز را برایتان در بخش های بالا توضیح داده ایم.

      پاسخ
  5. عفت
    27 آبان 1401

    آیا در شهرستان مشهد نمایندگی دارین؟

    پاسخ
    • aref
      29 آبان 1401

      سلام دوست عزیز
      متاسفانه خیر

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *