ساخت پروتز مچ پا با قیمت مقرون به صرفه و کیفیت بالا

امروزه افرادی که در نواحی تحتانی خود دچار نقص عضو شده اند تقاضای خود را برای پروتز مچ پا به طرز چشمگیری افزایش داده اند. این افراد به دلیل حادثه ی ناخوشایند قطع عضوشان مجبور می شوند برای همیشه از پروتز استفاده کنند. پروتز باعث می شود که بتوانند فعالیت های روزمره خود را مانند قبل انجام دهند. به همین خاطر پیشرفت فناوری های پروتزی برای کمک به این قبیل افراد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. مچ مصنوعی به عنوان یک جایگزین مصنوعی برای مچ پا به شمار می رود.

یکی از رایج ترین دلایل قطع عضو اندام های تحتانی عوارض و بیماری قلبی عروقی مثل دیابت می باشد. با آنکه تجارب افراد در نقص عضو متفاوت است اما گروهی از این افراد توانسته اند با موفقیت بر نقص عضو خود غلبه کرده و با انگیزه روال عادی زندگی خود را بازگردانند.

هنگامی که فرد از پروتز اندام های تحتانی استفاده می کند مجبور می شود بخشی از وزن مربوطه را توسط باقیمانده عضو قطع شده حمل کند.  باید توجه داشت که بافت نرم بدن نسبت به حمل وزن عادت ندارد به همین جهت نحوه ی استفاده و طراحی پروتز مچ پا بسیار مهم است. برای دریافت قیمت پروتز مچ پا به کلینیک های ارتوپدی معتبر مراجعه کنید.

قیمت پروتز مچ پا کلینیک پایار

پروتز مچ پا چیست؟

مچ پا به عنوان یک تکیه گاه در هنگام راه رفتن و یا ایستادن عمل می کند.  به همین جهت مچ پا کاربرد بسیار بالایی دارد. افرادی که دچار نقص عضو در اندام های تحتانی خود شده اند ممکن است بتوانند بدون استفاده از پروتز مچ پا راه بروند اما در چنین حالتی متحمل درد فراوانی بشوند. از این رو پزشکان این حوزه، مچ مصنوعی پا را برای افرادی که از ناحیه مچ پا دچار نقص عضو شده اند طراحی کرده اند تا بتوانند به خوبی و نسبتا مانند یک فرد سالم راه بروند. 

به طور کلی 4 دسته پروتز مچ مخصوص پا وجود دارد که عبارتند از پروتز مفصلی، پروتز غیر مفصلی، پروتز دارای صفحات الاستیک و پروتز پاسخ دینامیکی.  یکی از معروفترین و کم هزینه ترین پروتز های مچ پا پروتز دارای بالشتک پاشنه  و مچ پای سخت است. این نوع پروتز بسیار ساده و بادوام می باشد با این وجود ممکن است برای افرادی که می خواهند فعالیت های ورزشی خود را انجام دهند مناسب نباشد.

همونطور که در بالا به آن اشاره شد ، پروتز مچ پا مانند پروتز لگن ، پروتز انگشت پا ، پروتز زیر زانو (روی زانو) ، پروتز بالای زانو جزو اندام تحتانی می باشد. 

در فوق در مورد پروتز مچ پا چیست (ساخت پروتز مچ پا) نکاتی را با شما در میان گذاشتیم و سعی کردیم توضیح مختصری در این رابطه در اختیارتان قرار دهیم. در تکمیل این بحث باید بگوییم، برای آنکه پروتز مخصوص مچ پا بتواند مشکلات کاربر را به خوبی حل کند، باید برخی پیش نیازها در ساخت آن رعایت گردد که مهم ترین آنها به شرح زیر است:

  • محلی که قرار است پروتز مج پا شود، باید به صورت کامل بسته شده باشد. این به معناست که کلیه زخم های ناشی از قطع عضو، باید بهبود پیدا کرده باشند. وقتی زخم ها باز هستند، نمی توان پروتز مچ پا را به درستی در جای خود نصب کرد.
  • ساخت پروتز باید به گونه ای صورت گرفته باشد که در حالت ایستاده، وزن بدن به صورت یکنواخت روی آن پخش شده و توزیع شود. این مورد به کاربر کمک می کند تا راحت تر راه برود.
  • پروتز مچ پا باید بتوانند به کاربر کمک کنند تا بتواند مچ پای خود را در هنگام راه رفتن خیلی طبیعی، خم کند.
  • پروتزهای مخصوص مچ پا باید به شکلی به ساق پا متصل شوند که فرد بتواند در زمان راه رفتن و قدم برداشتن، نقاط تحت فشار را تغییر دهد.

با توجه به تمام مسائلی که گفتیم، توصیه می کنیم برای دریافت قیمت پروتز مچ پا به کلینیک های معتبر ارتوپدی مراجعه کنید.

 

پروتز پا چیست

پادکست شماره 2 (در خصوص پروتز مچ پا – ساخت پروتز مچ پا)

انواع پروتز مچ پا

پروتز پا انواع مختلفی دارد؛ نوع پروتز یکی از عوامل تاثیرگذار بر قیمت پروتز مچ پا است.  در حالت کلی، انواع پروتز به 4 دسته تقسیم بندی می شود که عبارتند از:

  • پروتز مچ پا مفصلی
  • پروتز مچ پا غیر مفصلی
  • پروتز مچ پا دارای صفحات الاستیک
  • پروتز مچ پا پاسخ دینامیکی

طراحی پروتز مچ پا (ساخت پروتز مچ پا)به چه صورت می باشد؟

پروتز های مچ پا با توجه به نوع و مقدار قطع عضو متفاوتند. این پروتز ها امکان دارد شامل پروتز کفی قالبی و پروتز سیلیکونی متصل به مچ پا باشند. شایان ذکر است هر چقدر که اندازه ناحیه ی قطع شده بزرگتر باشد به پروتز مچ پا بزرگتری هم نیاز پیدا می شود. قطع شدن مچ پا شامل از دست دادن مفصل مچ پا می باشد. در این حال غالبا پاشنه پا حفظ می شود. این حالت را جداسازی جزئی مچ پا می نامند. در چنین حالتی به دلیل وجود پاشنه فرد قادر خواهد بود که بخشی از وزن بدن خود را تحمل کند. این افراد نیاز به انرژی کمتری هنگام راه رفتن دارند.

ساخت پروتز مچ پا هوشمند در کلینیک پایار

تفاوت پروتز مچ پا با غضروف مچ پا چیست؟

در بیان تفاوت بین غضروف مچ پا چیست و مچ پای مصنوعی، باید بگوییم، غضروف ها، بافت هایی انعطاف پذیر و نرم هستند و در قسمت های متفاوت از بدن ما قرار گرفته اند. آرنج و مچ دست نیز از دیگر قسمت هایی هستند که می توانید غضروف را در آنها مشاهده کنید. غضروف ها نیمه جامد و به رنگ سفید هستند و این نیز به این دلیل است که خون در آنها جریان ندارد.

نکته ای که در مورد غضروف مصنوعی مچ پا و ساخت پروتز مچ پا باید مورد توجه قرار دهید این است که غضروف های مصنوعی، طی یک عمل جراحی در داخل بدن گذاشته می شوند. آنها از یک ماده سنتتیک ساخته شده و هدفشان نیز این است که بتوانند به جای غضروف های طبیعی عمل کنند.

پس، یک تفاوت بین این دو این است که غضروف ها در داخل بدن فردی نصب می شوند که هنوز پایش قطع نشده است، اما پروتز ها به صورت خارجی نصب می شود و این نیز در شرایطی پیش می آید که فرد پایش قطع شده باشد. با توجه به اینکه غضروف ها ممکن است وارداتی باشند، نمی توان در مورد قیمت آنها و قیمت پروتز مچ پا اظهار نظری قطعی داشت.

تفاوت پروتز مچ پا با غضروف مچ پا چیست؟

نحوه ی نگهداری و مراقبت از پروتز مچ پا به چه صورت می باشد؟

برای مراقبت از پروتز اندام های تحتانی به ویژه پروتز مچ پا بایستی فرد نکات زیر را به درستی راعایت کند:

  • به صورت مرتب از جوراب و کفش تمیز استفاده کند
  • جوراب های خود را روزانه تمیز شسته و مرتبا عوض کند
  • در صورت مشاهده هرگونه تغییر در پروتز بیمار موظف است آن را به پزشک خود اطلاع دهد
  • مرتبا سوکت های پلاستیکی و لاینر پروتز مچ پا را با یک پارچه ی مرطوب تمیز و خشک کند
  • بیمار موظف است نکاتی که فیزیوتراپیست به او متذکر شده است را به نحو احسن اجرا کند.
  • برای تمیز کردن پروتز مچ پا از آب و صابون با PH خنثی استفاده کند
  • سعی کند همیشه پروتز ها را تمیز و خشک نگه دارد
  • پروتز ها را در معرض آب و تجمع میکروب ها قرار ندهد
اگر نمی خواهید مجددا مجبور شوید هزینه ای از بابت قیمت پروتز مچ پا پرداخت کنید، نسبت به نگهداری پروتز توجه لازم را به کار ببرید.
قیمت پروتز مچ پا با کیفیت عالی
  • استفاده از یک پارچه ی نمناک تمیز و صابون خنثی برای تمیز کردن پروتز کافی است و نیازی نیست که پروتز مچ پا ی خود را در آب غوطه ور کنید
  • از آسیب دیدن پروتز ها جلوگیری کند
  • از تجمع گرد و غبار، عرق و هرگونه میکروب و باکتری جلوگیری نماید
  • بیمار می تواند پروتز خود را در هنگام بعد از ظهر تمیز کند که تا شب خشک شود
  • هنگامی که از پروتز مچ پا استفاده نمی کند آن را با دقت به دیوار تکیه داده و به خوبی از آن مراقبت کند.
  • از انداختن یا غوطه ور کردن پروتز در آب یا آب نمک به شدت خودداری کنید. با پروتز خود شنا نکرده و یا با آن به حمام نروید. اگر به صورت حرفه ای شنا می کنید، حتما برای ساخت پروتز مچ پا ضد آب اقدام کنید.
  • پروتز تان را در جایی نگهداری کنید که نور خورشید به آن نتابد. اندام مصنوعی تان را در نزدیک اجاق گاز، رادیاتور منزل قرار ندهید. بی توجهی به این موضوع باعث کاهش دوام آن خواهد شد.
  • سعی کنید پروتز مچ پا را در جایی قرار دهید که هیچ وقت به زمین نیافتد و دچار شکستگی و ضربه نشود.

با جدیدترین پروتز مچ پا در مراکز ساخت پروتز پا در تهران آشنا شوید؟

کسانی پای آنها از ناحیه مچ قطع شده است، مجبورند به مراکز ساخت پروتز پا در تهران مراجعه کرده و برای ساخت پروتز مچ پا اقدام کنند. کسانی که یک نوع فعالیت خاص در زندگی شان انجام می دهند؛ مانند کسانی که شنا می کنند و یا افرادی که به صورت حرفه ای به ورزش دو اشتغال دارند، می بایست برای داشتن جدیدترین مچ پای مصنوعی در کشور اقدام کنند.

پروتزهایی که از آنها نام می بریم، مزیت های زیادی داشته و امتیازات متفاوتی دارند. برخی از آنها در مواجه با آب و رطوبت دچار هیچ تغییر خاصی نشده و به مرور زمان از کیفیت و کارایی آنها کاسته نمی شود.

برخی دیگر از پروتزهای جدید در کشور، به صورت هوشمند کار می کند. این پروتزها مجهز به سنسور بوده و اطلاعاتی که مغز به اندام باقی مانده ارسال می کند، دریافت کرده و سپس آنها را به اندام مصنوعی انتقال می دهند. به این شکل، پروتز می تواند هماهنگ با دستوراتی که مغز آنها را صادر کرده است حرکت کند. خوب است بدانید که قیمت پروتز مچ پا هوشند در کشور بالاست و هر کسی ممکن است توان پرداخت هزینه بالایی آن را نداشته باشد.

پروتز مچ پا (با منصفانه ترین قیمت ساخت پروتز مچ پا)

پادکست شماره 3 (در خصوص پروتز مچ پا – ساخت و قیمت پروتز مچ پا)

هدف از ساخت پروتز مچ پا چیست؟

از پروتز مچ پا برای افرادی که در ناحیه ی مچ پا خود دچار آسیب و قطع عضو شده اند استفاده می شود. افرادی که به دلیل بیماری ها ی قلبی عروقی و دیابت مجبور به قطع عضو شده اند می توانند از پروتز مخصوص مچ پا استفاده کنند. همچنین افرادی که به دلیل نقص مادرزادی یکی از اعضای خود را از دست داده اند می توانند از این نوع پروتز بهره ببرند و برای پرداخت قیمت پروتز مچ پا اقدام کنند.

نصب پروتز مچ پا

هنگام نصب و استفاده از پروتز مچ پا بایستی پزشک شما کنارتان باشد. او به شما نحوه ی نصب و درآوردن پروتز را می آموزد. همچنین به شما کمک می کند که با استفاده از پروتز تعادل خود را حفظ کنید و بتوانید به کمک مچ پا مصنوعی راه بروید.

پزشک متخصص هنگام نصب پروتز ابتدا مطمئن می شود که داخل سوکت صاف باشد و تمامی اتصالات پروتز به راحتی وصل شوند. وی همچنین اطمینان حاصل می کند که پروتز در امن ترین حالت ممکن سر جای خود قرار بگیرد. پزشک شما همچنین تناسب پروتز با طول پا را با هم بررسی کرده و تطبیق می دهد. پس از آن بیمار روی پروتز خود جوراب می پوشد و به کمک متخصص سعی می کند روی پای خود بایستد.  بیمار همچنین تکنیک های مربوط به نوع سوکت و نوع سیستم تعلیق خود را یاد می  گیرد.

هدف اصلی از این آموزش ها آن است که بیمار بتواند به درستی و در بهترین حالت ممکن از پروتز مچ پا استفاده کند. این آموزش ها سبب می شوند که بیمار بتواند هنگام استفاده از مچ پا مصنوعی موقعیت خود را تغییر دهد، به عنوان مثال از حالت زانو زده به حالت چمباتمه در آید.

آیا کسی که برای ساخت پروتز مچ پا اقدام می کند، نیاز به لاینر پای مصنوعی دارد؟

آیا کسی که برای ساخت پروتز مچ پا اقدام می کند، نیاز به لاینر پای مصنوعی دارد؟

قبل از آنکه بخواهیم لزوم ساخت لاینر پای مصنوعی را بررسی کنیم، ابتدا باید بگوییم که لاینر چیست و معمولا چه کسانی می بایست آن را نصب کنند. لاینرها، یکی از ابزارهایی هستند که از پا در مقابل آسیب ها حمایت می کنند. وقتی فرد پروتز نصب می کند، سوکت ها به پوست فشار آورده و باعث می شوند که این قسمت زخم شود. برای آنکه زخم در پوست ایجاد نشود، باید برای ساخت لاینرها اقدام کرد. این لاینرها اجازه نمی دهند که سوکت به پا فشارآورده و آن آن را زخمی کند.

نکته ای که خوب است در مورد این پروتزها بدانید این است که معمولا کسانی که برای ساخت پروتزهای مخصوص زیر زانو یا بالای زانو اقدام می کنند، به دلیل آنکه قسمت بیشتری از پوست در تماس با سوکت قرار دارد، بیش از بقیه نیاز به نصب لاینرها دارند. پس با توجه به این نکته، به شما می گوییم کسانی که می خواهند پروتز مچ پا بسازند و آن را نصب کنند، نیازی ندارند برای نصب این لاینرها اقدام خاصی انجام دهند. نکته ای که خوب است در مورد آن اطلاع داشته باشید، این است که همان مرجع ساخت لاینر نیز می تواند قیمت پروتز مچ پا را نیز به شما اعلام کند.

پروتز مچ پا

قیمت پروتز مچ پا چقدر می باشد؟

پروتز مچ پا از تنوع بالایی برخوردار است. این تنوع به علت جنس مواد به کار رفته، توانایی تحرک و عدم تحرک، نفوذ یا عدم نفوذ آب و رطوبت، و همچنین الکتریکی بودن و نبودن آن می باشد. به همین جهت نمی توان قیمت پروتز مچ پا را به صورت قطعی تعیین کرد اما شما می توانید با مراجعه به مطب پزشک و مشورت با او پروتز مناسب و مورد نظر خود را سفارش داده در خصوص قیمت ساخت پای مصنوعی (مچ پای مصنوعی) مورد نیاز آن صحبت کنید. پزشک متخصص راهکار های کاهش هزینه و خصوصیات منحصر به فرد هر پروتز را برای شما شرح خواهد داد. همچنین پس از معاینه و تشخیص نوع قطع شدن مچ پا، به شما کمک می کند تا بهترین نوع پروتز مچ پا را برای خود انتخاب کنید.

قیمت پروتز با بیمه

یکی از سوالات مهمی که در خصوص قیمت پروتز مچ پا مطرح می شود، قیمت پروتز با بیمه است. افرادی که توان مالی برای ساپورت کردن کلیه هزینه های ناشی از سفارشی پروتز پا را ندارند، مجبورند از خدماتی که بیمه در این قالب ارائه می کند، استفاده کنند. معمولا بیمه با توجه نوع پروتز و هزینه ای که برای خرید آن صرف شده، مبلغی را به فردی می پردازد که از ناحیه پا دچار قطعی عضو شده است. به همین دلیل می توان امیدوار بود، قسمتی از هزینه های ساخت پروتز مچ پا، جبران شود و هزینه های مالی زیادی به فرد تحمیل نگردد. اگر خدای ناکرده، دچار چنین عارضه ای شُدید، توصیه می کنیم از سازمان بیمه گری که شما را تحت پوشش خود قرار داده، اطلاعات لازم را کسب کنید تا مشخص شود بیمه، چه میزان از هزینه پروتز را پشتیبانی می کند. به خاطر داشته باشید، بیمه های تکمیلی معمولا در این قسمت پر رنگ تر ظاهر شده و قسمت عمده ای از هزینه های پروتز مچ پا را تحت پوشش قرار می دهند؛ استفاده از این بیمه ها، نوعی آینده نگری به شمار می رود.

قیمت پروتز پنجه پا در کلینیک فنی پایار

 

قیمت پروتز پنجه پا  در سال 1402 چقدر است؟

قیمت پروتز پنجه پا (قیمت پروتز مچ پا) موضوعی است که ما در این مقاله قصد داریم در مورد آن با شما صحبت کنیم. اگر کسی عضوی از بدن خود را از دست داده باشد و یا به عبارت دیگر این عضو قطع شده باشد، دو راه پیش روی خود دارد؛ یا می تواند از پروتز استفاده کند و یا می تواند از پروتز استفاده نکند. تکلیف فردی که قصد استفاده از پروتز را ندارد که روشن است؛ این فرد باید تا آخر عمر با نقصی که در بدنش ایجاد شده است، زندگی کند؛ اما کسی که پروتز را انتخاب می کند باید به کیفیت و قیمت پروتز پنجه پا توجه داشته باشد. ما در اینجا قصد داریم برخی عوامل تاثیرگذار بر قیمت پروتز در پنجه پا را مورد بررسی قرار دهیم؛ پس با ما همراه باشید.

پروتز پنجه پا چیست؟

قبل از آنکه در خصوص عوامل تاثیر گذار بر قیمت پروتز پنجه پا و ساخت پروتز مچ پا نکاتی را ارائه کنیم، بر خود لازم می دانیم توضیحی کوتاه و مختصر در مورد پروتز پنجه پا ارائه کنیم. پروتز مخصوص پنجه پا ( پروتز انگشت پا ) ، مخصوص کسانی است که انگشت و یا انگشتان پای خود را از دست داده اند. شاید برخی افراد تصور کنند که انگشتان پای ما هیچ تاثیری بر زندگی ما نداشته و نبود آنها نمی تواند اختلالی را در زندگی عادی ایجاد کند؛ این تصور، کاملا اشتباه است. ما به کمک انگشتان پایمان است که می توانیم راحت راه برویم، بدویم و به کارهایمان رسیدگی کنیم.

کسی که پای خود را از ناحیه پنجه از دست داده، برای آنکه کیفیت زندگی اش دچار افت نشود، باید برای ساخت پروتز پنجه پا اقدام کند. این نوع پروتز در انواع و اقسام متفاوت ساخته شده و در اختیار متقاضی قرار داده می شود. به دلیل تنوعی که در این حوزه وجود دارد، نمی توان در مورد قیمت پروتز پنجه پا یک عدد ثابت و مشخص را عنوان کرد.

قیمت پروتز پنجه پا با بیمه چقدر است

عوامل تعیین کننده قیمت پروتز پنجه پا چیست؟

قیمت پروتز پنجه پا تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد. از جمله مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر قیمت پروتز مچ پا می توانیم به موادی اشاره کنیم که در تولید آن به کار برده می شود. برای ساخت پروتز پنجه از موادی مانند سیلیکون استفاده می کنند؛ این ماده انعطاف پذیری لازم را داشته و امکان ساخت انگشت طبیعی را فراهم کرده است. انگشتان مصنوعی ساخته شده با سیلیکون شباهت زیادی به انگشتان طبیعی پا دارند.

از دیگر عوامل موثر بر قیمت پروتز مخصوص پنجه پا، می توان به ظرافت به کار برده شده در ساخت پروتز مچ پا اشاره داشت. ناگفته پیداست، هر چه ظرافت و دقت بیشتری در تولید انواع پروتز لحاظ شود، باید قیمت بالاتری برای پروتز پرداخت گردد. اگر مجموعه سازنده پروتز، حرفه ای باشد، در حوزه ساخت پروتز با دقت و ظرافت بیشتری عمل خواهد کرد.

پروتز پنجه پا با قیمت آن در 1400

چرا وسعت قطع شدگی روی قیمت پروتز مخصوص پنجه پا تاثیر دارد؟

عامل دیگری که آن نیز در نوع خود، بر قیمت پروتز پنجه پا تاثیرگذار است، وسعت قطع شدگی و یا آمپوتاسیون در فرد است. هر فرد اگر حتی یکی از انگشتان پای خود را از دست داده باشد، در هنگام راه رفتن و حفظ تعادل با مشکل مواجه می شود. وقتی یک یا چند انگشت قطع شود، فشارهای وارده به زانو و مفصل ران چندین برابر شده و باعث ایجاد درد در این قسمت می شود. به همین سبب نیاز است با اقدام برای ساخت پروتز مچ پا از ایجاد این فشار اضافی و بُروز درد جلوگیری به عمل آورد.

موضوعی که در مورد قیمت پروتز پنجه پا و ارتباط آن با میزان قطع شدگی باید مورد توجه قرار دهید، شکل پروتز است. اگر فرد قسمتی از انگشت خود را از دست داده باشد پروتز ساخته شده، اندام باقیمانده را همپوشانی می کند؛ این نوع پروتزها قیمت بالایی ندارند. مشکل زمانی خود را نشان می دهد که یک یا چند انگشت پای فرد به صورت کامل قطع شود؛ در این شرایط، پروتز ساخته شده شکل دیگری پیدا کرده و نحوه تثبیت آن نیز تغییر می کند. پس به خاطر داشته باشید، تعداد انگشتان از دست رفته و همین طور انتظارات و نیازهای فرد، روی قیمت پروتز مچ پا تاثیرگذار است.

قیمت پروتز پنجه پا، گران تر است یا قیمت پروتز زیر زانو؟

در مورد قیمت پروتز پنجه پا، در این مقاله صحبت، و عواملی را که روی آن تاثیر مستقیم دارند، بیان کردیم. موضوع دیگری که قصد داریم آن را بررسی کنیم، مقایسه قیمت پروتز مخصوص پنجه پا با قیمت پروتز مخصوص زیر زانو است.

یکی از دلایل تفاوت بین هزینه ساخت پروتز مچ پا و زیر زانو، به وسعت قطع شدگی ارتباط دارد. فردی که می خواهد پروتز پنجه پا مصنوعی را نصب کند، قسمت بیشتری از پا را دارد، اما کسی که می بایست برای ساخت پروتز زیر زانو اقدام کند، قسمتی از ساق پا و مچ پا به پایین خود را از دست داده است. به همین دلیل است که قیمت پروتزهایی که برای زیر زانو ساخته می شوند، از قیمت پروتزهایی که برای پنجه پا ساخته می شوند، بالاتر است.

علاوه بر وسعت قطع شدگی، متریال به کار برده شده در ساخت پروتز نیز می تواند باعث تغییر قیمت پروتز مچ پا شود. پروتز مخصوص پنجه پا که با سیلیکون می سازند، از ارزان ترین پروتزهای موجود در بازار است. در ساخت سایر انواع پروتز، به دلیل کاربردی بودن، از متریال های مقاوم و با ماندگاری بالا استفاده می شود.

قیمت پروتز پنجه پا -قیمت پروتز پنجه پا در سال 1401

برای دریافت قیمت پنجه کربنی (قیمت پروتز پنجه پا کربنی) چه کنیم؟

یکی از جدیدترین متریال هایی که برای ساخت پروتز به کار برده می شود، فیبر کربنی است. استفاده از این ماده در ساخت پنجه های مصنوعی باعث افزایش و بالا رفتن قیمت پروتز پنجه پا شده است. این ماده وزن کمی داشته و فردی که پروتز ساخته شده با فیبر کربن را نصب می کند، احساس نخواهد کرد که در حال حمل کردن یک پروتز است. علاوه بر سبک بودن، دوام و استحکام بالایی که این پروتزها دارند، دیگر مساله و مزیتی است که باعث افزایش محبوبیت ساخت پروتز مچ پا شده است.

نکته ی خوبی که می بایست در مورد پروتزهای ساخته شده از فیبر کربن بدانید، قیمت آنهاست؛ به دلیل مزیت هایی زیادی که ناشی از به کار بردن فیبر کربن در ساخت پنجه های مصنوعی است، این پروتزها با قیمت بالایی برای فرد ساخته می شوند.

بهترین جایی که می توانیم به شما معرفی کنیم تا اطلاعات خوبی در خصوص قیمت پنجه کربنی به شما بدهند، کلینیک های ارتوپدی فنی هستند. این کلینیک ها در حوزه ساخت انواع پروتز فعالیت کرده و به شما کمک می کنند تا در جریان قیمت انواع پروتز و همین قیمت پروتز مچ پا از نوع کربنی قرار گیرید.

آیا دوام پروتز یک عامل تعیین کننده بر قیمت پروتز پنجه پا است؟

قیمت پروتز پنجه پا تحت تاثیر دوام آن نیز قرار دارد. نه تنها در مورد پروتز بلکه در مورد سایر ابزارها و یا اشیائی که ما در طول روز مورد استفاده قرار می دهیم، دوام از جمله عوامل موثر بر قیمت به شمار می رود. البته، موضوع دوام و ماندگاری در پروتز به دلیل حساس بودن و عملکرد خاص آن اهمیت بیشتری دارد.

یکی از مهم ترین وظایفی که ساخت پروتز مچ پا بر عهده دارد، حفظ تعادل فرد در هنگام راه رفتن است. افرادی که قسمت پنجه پا را از دست داده اند، زمانی می توانند در جامعه حضور پیدا کرده و کارهای خود را به صورت مستقل انجام دهند که یک پروتز پنجه پا با کیفیت داشته باشند. چنانچه ماده به کار برده شده در تولید پروتز کیفیت خوبی داشته باشد، به نحوه ساخت و ظرافت آن توجه شده و در ضمن، پروتز مقاومت خوبی داشته باشد، قیمت افزایش پیدا می کند. تمام فاکتورهای موثر بر دوام، از جمله عوامل افزاینده قیمت پروتز هستند. به عبارت دیگر افرادی که قصد دارند برای ساخت یک پروتز پنجه پای با دوام اقدام کنند، باید به فکر پرداخت قیمت پروتز مچ پا باشند.

قیمت پروتز پنجه پا

قیمت پروتز پنجه پا با بیمه چقدر است؟ آیا بیمه، هزینه آن را پرداخت می کند؟

یکی از مهم ترین سوالاتی که افراد در مورد ساخت پروتز مچ پا و قیمت پروتز پنجه پا می پرسند، این است که قیمت این پروتز با بیمه چقدر است. اول از همه باید بگوییم، بیمه های دولتی کشورمان، هزینه های مربوط به ساخت این پروتز را پرداخت نمی کنند و اگر هم هزینه ای پرداخت شود، بسیار کم و ناچیز است و آنقدر نیست که قسمت عمده پول ساخت پروتز را جبران کند.

موضوع دیگری که باید به آن توجه و دقت داشته باشید، استفاده از خدمات بیمه های خصوصی در کشور است. اگر طرف قرارداد با یکی از بیمه های خصوص در کشور هستید، می توانید به کلینیک هایی مراجعه کنید که طرف قرارداد با بیمه شما هستند. اگر به این شکل عمل کنید، می توانید هزینه کمتری برای ساخت و قیمت پروتز مچ پا پرداخت کنید و به این شکل، بار مالی که قطع عضو برایتان به وجود آورده است، تا حدی جبران خواهد شد.

برخی از شرکت ها و یا سازمان ها، کارمندان خود را تحت پوشش این بیمه ها می برند. این بهترین فرصت برای استفاده از خدمات بیمه های خصوصی و جبران هزینه های درمان بیماری است.

قیمت پروتز پنجه پا و عوامل موثر بر آن موضوعی بود که در این قسمت در مورد آن صحبت شد. پروتزهای مخصوص پنجه پا، ساخته شده اند تا افرادی که انگشتان پای خود را از دست داده اند، با کاهش کیفیت زندگی مواجه نشوند. پروتز ها باید قابلیت های زیادی داشته باشند تا فرد به کمک آن به فعالیت های شخصی و اجتماعی خویش رسیدگی کند. ما در کلینیک ارتوپدی فنی پایار، در حوزه ساخت انواع پروتز فعالیت داریم و تمام تلاش خود را به کار می گیریم تا پروتزهایی با قابلیت های فراوان در اختیار متقاضیان قرار دهیم. ارائه انواع پروتز، با کیفیت بالا و با قیمت مناسب از مهم ترین دستاوردهای این کلینیک به شمار می رود.

زمان نصب پروتز مچ پا

لوازم پروتز مچ پا شامل چیست؟

منظور ما از لوازم پروتز پا، اجزای سازنده آن است. یک پروتز از قسمت های متفاوتی به شرح زیر تشکیل شده است:

  • یکی از قطعات پروتز زیبایی مچ پا، سوکت است. این قسمت، مهم ترین قسمت پروتز مچ پا است و از بدن پشتیبانی می کند. تمام نیروهایی که از بدن به پروتز وارد می گردد، به این قسمت منتقل می شود.
  • ضمائم، یکی دیگر از قسمت های پروتز است. ضمائم شامل مواردی چون مچ پا است.
  • ماژول اتصال، قسمت دیگری از پروتز مچ پا به شمار می رود. این ماژول ها هستند که ضمائم و اتصالات را به سوکت پروتز وصل می کنند.
  • برخی از پروتز ها، اجزای پیشرفته ای نیز دارند. این اجزا شامل ریز پردازنده هایی هستند که ثبات و امنیت را برای مچ پا و یا به صورت کلی برای اندام های تحتانی به وجود می آورند. در ضمن، این اجزا می توانند در کاهش مصرف انرژی و کاهش فشار های وارده به ستون فقرات نیز موثر باشند.

بهترین راه برای دریافت لیست قیمت پای مصنوعی (لیست قیمت پروتز مچ پا) چیست؟

با  توجه به پیشرفت هایی که در حوزه ساخت پروتز مچ پا صورت گرفته است، نمی توانید انتظار داشته باشید که در زمان اقدام برای ساخت این پروتز، فقط با یک مدل و یا یک نوع پروتز مواجه شوید. امروزه انواع و اقسام مچ پای مصنوعی در کلینیک ها ساخته می شود که هر کدام از آنها ویژگی های خاص خود را دارد.

آنچه که باعث تفاوت در قیمت انواع پروتز مچ پا می شود، پیچیدگی ها و امکاناتی است که در پروتزها لحاظ می شود. برخی مچ های مصنوعی پا عملکرد بالاتری داشته و فرد می تواند برای انجام طیف وسیعی از فعالیت ها از آن استفاده کند، اما برخی از آنها تنها برای زیبایی به کار برده می شوند.

سوالی که با وجود این همه تنوع در ساخت مچ پا مصنوعی ممکن است ایجاد شود این است که ما برای دریافت لیست قیمت آن چه باید کنیم؟ بهترین راهی که می توانیم برای دریافت لیست قیمت پای مصنوعی به شما پیشنهاد دهیم، مراجعه به کلینیک هایی است که در حوزه ساخت پروتز فعالیت می کنند. برخی کلینیک های ارتوپدی فنی فعال در کشور قادرند طیف وسیعی از پروتزهای مخصوص مچ پا را بسازند و در اختیار متقاضیان قرار دهند.

ساخت پروتز مچ پا مکانیکی

نحوه ساخت پروتز مچ پا چگونه است؟

نحوه ساخت پروتز مچ پا، بر کارایی آن اثرگذار است. فردی که در اثر یک حادثه دچار نقص عضو شده، برای آنکه بتواند به روال عادی و طبیعی زندگی خود بازگردد، می بایست از پروتزهایی استفاده کند که در بهترین شرایط ساخته شده اند. برای رسیدن به این ایده آل، ارزیابی و معاینه فرد اولین کاری است که باید انجام شود. در جلسات مربوط به معاینه و ارزیابی در مورد میزان فعالیت های روزانه، هدف از دریافت پروتز، کاری که در طول روز بیشتر انجام می شود و غیره سوال خواهد شد. با توجه به اینکه هیچ دو پروتزی شبیه به هم نخواهد بود، قیمت پروتز مچ پا نیز از یک فرد به فرد دیگر متفاوت می باشد.

پس کسانی که می خواهند برای ساخت و تهیه پروتز مچ پا اقدام کنند، بهتر است قبل از هر اقدام جدی، به یک پزشک متخصص مراجعه کنند. انواع و اقسام پروتز در بازار موجود است و از آنجایی که ممکن است این تنوع، فرد را دچار سردرگمی کند، دریافت راهنمایی و مشاوره از پزشک می تواند کمک موثری برای ساخت یک پروتز با کیفیت و با دوام باشد.  

پادکست شماره 4 (در خصوص پروتز مچ پا – لوازم پروتز مچ پا)

قیمت پنجه پای مصنوعی بیشتر است با قیمت پروتز مچ پا؟

با توجه به اینکه قطع عضو از چه ناحیه ای اتفاق افتاده است، فرد می بایست هزینه ای برای ساخت پروتز پرداخت کند. برای مثال، هزینه ای که یک فرد برای ساخت پروتز مچ پا پرداخت می کند با هزینه ای که برای قیمت پنجه پای مصنوعی می پردازد، کاملا متفاوت است.

یکی از مهم ترین دلایل این تفاوت قیمت، تفاوت در گستردگی قطع عضو است. برخی افراد، وقتی نام پنجه پای مصنوعی را می شوند، تصور می کنند که پروتز مچ پا، همان پنجه مصنوعی پا است؛ این تصور کاملا اشتباه است. کسی که برای ساخت و پرداخت قیمت پروتز مچ پا اقدام می کند، کسی است که پای او از ناحیه مچ پا یا همان قوزک پا قطع شده است؛ اما کسی که برای ساخت پنجه پای مصنوعی اقدام می کند، هنوز مچ پای خود را دارد و می تواند پای خود را از این ناحیه، چرخش دهد.

با توجه به موضوعی که در بالا اشاره کردیم، و حال که می دانید حجم و گستردگی قطع عضو از ناحیه مچ پا، بیشتر از گستردگی قطع عضو ناحیه پنجه پا است، می توانیم بگوییم، اگر در ساخت هر دو نوع پروتز از یک ماده استفاده شود، قیمت مچ پای مصنوعی از قیمت پنجه پا مصنوعی بیشتر تمام خواهد شد.

بهترین پروتز مچ پا در ایران

بهترین پروتز مچ پا در ایران متعلق به کدام مجموعه است؟

موضوعی که خوب است به آن توجه داشته باشید، این است که اکتفا کردن به نام یک برند، نمی تواند ضامن کارا بودن پروتز مچ پا باشد. همانطوری که در همین متن اشاره کردیم، ساخت پروتز پا باید با توجه به شرایطی صورت گیرد که بیمار در آن قرار دارد. معمولا، مجموعه هایی می توانند اثرگذارترین خدمات ساخت پروتز مچ پا را ارائه کنند که شرایط فرد دچار نقص عضو، مورد توجه قرار گرفته و از بهترین مواد و متریال ها برای ساخت پروتز استفاده می شود.

اگر خدای ناکرده دچار قطع عضو شده اید، مجموعه هایی را انتخاب کنید که اندام مصنوعی را با توجه به شرایط جسمی شما می سازند؛ این مطمئن ترین روش برای داشتن پروتزی با بالاترین کارایی و عملکرد است. بهترین مجموعه های تولید کننده پروتز در ایران، از آخرین متد برای ساخت این عضو مصنوعی بهره می برند و مناسب ترین قیمت پروتز مچ پا را به افراد اعلام می کنند.

در چه صورتی پروتز مچ پا می تواند بهترین پروتز پا در ایران باشد؟

ما زمانی می توانیم بگوییم یک نوع مچ مصنوعی پا، بهترین پروتز پا در ایران است که شرایط زیر در آن لحاظ شده باشد:

1- متناسب با نیازهای فرد باشد؛

مهم ترین و اصلی ترین موضوعی که در زمان ساخت پروتز مچ پا باید مورد توجه قرار داده شود، ساخت پروتز با توجه به نیازهای فرد است. برای مثال، کسانی که در طی روز زیاد راه می روند و یا کسانی که ورزش می کنند، می بایست پروتزی نصب کنند که با این حجم از فعالیت آنها سازگار باشد.

2- ماده ای متناسب با اهداف بیمار در ساخت پروتز استفاده شده باشد؛

متقاضی که به دنبال دریافت قیمت پروتز مچ پا است، اول از همه می بایست اهداف خود را از ساخت و نصب پروتز مشخص کند. برای مثال، کسی که به ورزش شنا مشغول است می بایست پروتزی را نصب کند که ماده به کار برده شده در ساخت آن در اثر برخورد با آب و رطوبت، زنگ نزده و مشکلی را ایجاد نکند.

3- پروتز، کاملا راحت باشد؛

موضوعی دیگری که به ما کمک می کند در مورد مچ های مصنوعی پا قضاوت عادلانه ای داشته باشیم، کاربرد پروتز و راحت بودن فرد در زمان استفاده از آن است. اندام های مصنوعی نباید باعث آزار فرد شوند و می بایست به شکلی ساخته شده باشند که فرد بهترین نتیجه را از نصب آن بگیرد.

استفاده از خدمات ساخت پروتز مچ پا یا اطلاع از قیمت پروتز مچ پا در کلینیک پایار

با عرض سلام و احترام !

ارتوپدی فنی پایار، در راستای توانبخشی به عزیزانی که نقص عضو دارند خدماتی با کیفیت و با قیمت منصفانه ای ارائه می دهد که در صورت تمایل میتوانید از دو راه زیر ، وقت ملاقات خود را با جناب آقای محمد کفیلی تنظیم کنید. 

پذیرش تماس تلفنی

برای پذیرش لطفا با شماره زیر تماس بگیرید

همکاران ما بی صبرانه منتظر خدمت به شما هستند 😊

پذیرش آنلاین

برای پذیرش آنلاین رو عکس کلیک کنید 

و در ادامه اطلاعات خواسته شده را تکمیل کنید😊

قیمت ساخت پروتز مچ پا سیلیکونی

زمان نصب پروتز مچ پا کی است؟

وقتی فرد، در اثر یک سانحه و یا حادثه، با قطع عضو رو به رو می شود، ناچار است برای نصب پروتز مچ پا (ساخت پروتز مچ پا) اقدام کند. موضوعی که خوب است این افراد به آن توجه داشته باشند، زمان نصب پروتز است. دقیقا بعد از عمل، امکان نصب و قراردهی پروتز بر ناحیه هدف وجود نداشته و حداقل چند مدت باید از زمان جراحی گذشته باشد تا شرایط فرد برای جراحی، مساعد و نرمال شود.

معمولا در اثر جراحی، اعضایی که تحت عمل قرار گرفته اند، که در اینجا مچ پا است، اندام ها دچار ورم می شوند. این ورم، اجازه نمی دهد پروتز در اندازه واقعی ساخته شود و بعدها همین مورد، مشکلاتی را برای دریافت کننده پروتز به وجود خواهد آورد. به همین جهت، معمولا توصیه می شود، تا چند هفته بعد از جراحی و تا زمانی که تمام ورم های پا از بین نرفته است، برای سفارش پروتز از هیچ نوعی اقدام نگردد. بی توجهی به این موضوع باعث آماده سازی پروتزی خواهد شد که کارایی لازم را ندارد و هزینه پرداخت شده برای قیمت پروتز مچ پا را به هدر می دهد.

مفصل مصنوعی مخصوص مچ پا چیست؟ چه تفاوتی با پروتز مچ پا دارد؟

یکی از قسمت های بدن مان که همیشه در حال فعالیت بوده و به مرور زمان ممکن است دچار فرسایش شود، مفاصل ما هستند. مفاصل پایین تنه به این دلیل که وزن بدن را هم تحمل می کنند، بیش از بقیه مفاصل بدن در معرض آسیب قرار دارند. آسیبی که این مفاصل را به خود درگیر می کند باعث ایجاد درد شده و زندگی را برای فرد، غیر قابل تحمل می کند. روش های متفاوتی برای کاهش این درد وجود دارد که یکی از آنها تعویض مفصل مصنوعی است.

این مفصل، یک نوع دستگاه پزشکی است و طی یک عمل جراحی در بدن فرد قرار داده می شود. در عمل جراحی تعویض مفصل مچ پا، بخشی از بالای استخوان تالوس و بخشی از قسمت پایینی استخوان تیبیا بریده شده و این مفصل مصنوعی جای آنها را پر می کند. معمولا بعد از انجام این عمل، دردی که فرد در ناحیه مچ پای خود حس می کرده است از بین می رود و کیفیت زندگی فرد نیز تغییر قابل ملاحظه ای پیدا می کند.

اگر می خواهید در مورد این نوع مفصل، اطلاعات بیشتری به دست آورید، مقاله مفصل مصنوعی مچ پا را مطالعه کنید. ما در این مقاله، کسانی را که می بایست برای تعویض این مفصل اقدام کنند معرفی کرده و در مورد عمر این مفصل نیز نکاتی را بیان کرده ایم.

لوازم پروتز مچ پا

قیمت پروتز زیر زانو بیشتر است یا قیمت پروتز مچ پا؟

مقایسه کردن قیمت پروتز زیر زانو با قیمت پروتز مچ پا، کار منطقی و عاقلانه ای به نظر نمی رسد. هر دو نوع پروتز که یکی از انواع پروتزهای پا به شمار می روند، در شرایط خاصی ساخته می شوند. این شرایط خاص، از جمله عوامل تاثیرگذار بر قیمت پای مصنوعی هستند.

در پاسخ به سوالی که در تیتر از شما پرسیدیم، برخی افراد ممکن است جواب دهند که وسعت اندام قطع شده در پروتز زیر زانو بیشتر از پروتز مچ پا است و به همین برای ساخت اندام مصنوعی زیر زانو باید قیمت بالاتری پرداخت گردد. در نگاه اول این تحلیل درست به نظر می رسد، اما باید دقت داشت که متریال به کار برده شده در ساخت پروتز مچ پا و در کل انواع متفاوت پروتز، روی قیمت آن به صورت مستقیم تاثیر دارد.

فناوری به کار برده شده در ساخت پروتز نیز باعث تغییر قیمت خواهد شد. با توجه به پیشرفت هایی که در سراسر دنیا در حوزه ساخت اندام مصنوعی به چشم می خورد، هر قدر یک پروتز در برآورده کردن نیازهای کاربرش توانمندتر ظاهر شود، فرد، موظف است قیمت بالاتری برای آن پرداخت کند.

قیمت پای مصنوعی کربنی بالای زانو بیشتر است یا قیمت پروتز مچ پا کربنی؟

یکی از جدیدترین متریال هایی که برای ساخت پروتز، به خصوص پروتزهای اندام تحتانی به کار برده می شود، فیبر کربن است. این ماده، انعطاف پذیری بالایی دارد؛ سبک است و کسانی که پروتزهای ساخته شده با این ماده را نصب می کنند، احساس خستگی نکرده و با آن بسیار راحت هستند. اندام های مصنوعی که با این ماده ساخته می شوند، دوام بالاتری دارند و به عنوان مثال، کسی  که برای ساخت پروتز مچ پا کربنی اقدام می کنند، می تواند حداقل تا چندین سال از آن استفاده کند.

موضوعی که ما قصد داریم در اینجا به آن بپردازیم، بررسی تفاوت قیمت پای مصنوعی کربنی بالای زانو با مچ پای مصنوعی کربنی است. عاملی که روی قیمت اندام های مصنوعی تاثیر غیر قابل انکاری دارد، حجم و وسعت قطع عضو است. با توجه به اینکه در قطع شدگی پا از ناحیه بالای زانو، فرد مقدار بیشتری از پای خود را از دست داده است، چنانچه او بخواهد برای ساخت و نصب پروتز بالای زانو اقدام کند، می بایست هزینه بیشتری بپردازد در مقایسه با کسی که پای او از ناحیه مچ قطع شده و قصد دارد پروتز مچ پا کربنی نصب کند.

البته، قانون بالا برای مواردی صادق خواهد بود که هیچ مورد دیگری در ساخت پاهای مصنوعی لحاظ نمی شود. گاهی اوقات، اضافه شدن برخی امتیازات از جمله هوشمند شدن پروتز، باعث افزایش چندین برابری قیمت پروتز خواهند شد.

ساخت پروتز مچ پا با بهترین متریال

مزیت های نصب پروتز مچ پا (ساخت پروتز مچ پا) چیست؟

با توجه به وسعت حادثه ای که وقوع پیدا کرده، قطع پا می تواند شدت و ضعف داشته باشد. قطع قسمتی از پا ممکن است در حد یک انگشت باشد و یا کل پا را شامل شود. معمولا افرادی که قسمتی از پای خود را از دست داده اند، بدون نیاز به نصب پروتز نیز می توانند به راه رفتن ادامه دهند، اما راه رفتن برای آنها سخت و با درد زیادی همراه خواهد بود.

افرادی که از مچ پا به پایین را از دست داده باشند، نیاز به سفارش پروتز مچ پا و پرداخت قیمت پروتز مچ پا دارند. این پروتز به آنها کمک می کند روی سطوح مختلف راه بروند و قدرت بازگشت به زندگی طبیعی و فعالیت های روزانه را به دست آورند. هرقدر فرد، قسمت بیشتری از پای خود را از دست داده باشد، می بایست پروتز بزرگ تر و قوی تری سفارش دهد.

اگر فرد، مچ یکی از پاها را از دست داده باشد، پروتز مچ به او کمک می کند، وزن فرد روی هر دو پا تقسیم گردد و در هنگام راه رفتن مشکل خاصی ایجاد نگردد. در ضمن، این نوع پروتز، به ثبات پا نیز کمک زیادی خواهد کرد و این نیز از دیگر مزیت های پروتزهای مصنوعی مچ پا می باشد.

آشنایی با ساخت پروتز مچ پا

قیمت پای مصنوعی دست دوم (پروتز مچ پا) چقدر است؟

یکی از نگرانی هایی که در مورد اندام های مصنوعی، مانند پاهای مصنوعی وجود دارد، قیمت بالای آنهاست. از آنجایی که هزینه ساخت اندام های مصنوعی تحت پوشش بیمه ها قرار ندارد، برخی کسانی که می خواهند برای ساخت اندام مصنوعی اقدام کنند، نگران هزینه آن می شوند. این افراد برای آنکه قیمت پروتز مچ پا را کاهش دهند، به فکر تهیه اندام های مصنوعی دست دوم می افتند. درست است که قیمت پای مصنوعی دست دوم و مچ پای مصنوعی دست دوم بالا نیست، اما آیا به کاربردی بودن پروتز فکر کرده اید؟ آیا فکر می کنید که پاهای مصنوعی دست دوم برای شما مناسب هستند؟

از آنجایی که پروتز ها مطابق با ساختار و فرم بدن هر فرد ساخته می شوند، عبارت اختصاصی و یا شخصی شده را برای آنها به کار می برند. با وجود این ویژگی، نمی توان به طور قطعی بیان کرد، کسی که قبلا برای ساخت پروتز مچ پا اقدام کرده، پروتزی دارد که سایر افراد نیز می توانند از آن استفاده کنند.

پروتزها فقط برای کسی که پروتز از روی بدن او ساخته شده است، مناسب هستند و سایرین نمی توانند از آنها استفاده کنند. توصیه می کنیم، چنانچه پای شما از ناحیه مچ قطع شده است، به کلینیک های ارتوپدی فنی مطرح در کشور مراجعه کرده و برای ساخت یک پروتز اختصاصی و متناسب با بدن خود اقدام کنید. به این شکل، اطمینان خاطر خواهید داشت که برای ساخت یک پروتز کاربردی اقدام کرده اید.

پروتز مچ پا با کیفیت عالی در کلینیک پایار

تفاوت پروتز زیبایی مچ پا با سایر انواع پروتز مچ پا چیست؟

کسی که دچار قطع عضو شده است، از چندین جهت چالش هایی را تجربه می کند. یکی از چالش هایی که افراد با آن در گیر می شوند، از دست دادن عضو، و به دنبال آن از دست رفتن استقلال برای انجام کارهاست. هر قسمت از بدن، به ما در انجام کارهایمان کمک می کند و وقتی ما این اندام ها را از دست می دهیم دیگر نمی توانیم به مانند قبل، وظایفی که به عهده مان گذاشته شده بود، انجام دهیم.

در طرف دیگر ماجرا، نقصی است که در ظاهر فرد ایجاد می شود. درست است که بعد از ساخت پروتز مچ پا و نصب آن، محدودیت های عملکردی ما تا حدی زیادی از بین می رود، اما برای آنکه محدودیت های ظاهری و نقص ایجاد شده در اندام جبران شود، چه باید کرد؟ چه راه حلی برای این مواقع وجود دارد؟ پروتز زیبایی مچ پا یکی از بهترین راه حل ها برای کسانی است که پای آنها از ناحیه مچ قطع شده است. این پروتز از نوع سیلیکونی است و شباهت زیادی به پای ما از ناحیه مچ به بعد دارد.

نکته ای که خوب است در مورد این پروتز زیبایی بدانید، قیمت است. قیمت پروتز مچ پا زیبایی از سایر پروتزهایی که عملکردی و کاربردی هستند پایین تر در نظر گرفته شده است.

تفاوت پروتز زیبایی مچ پا با سایر انواع پروتز مچ پا چیست؟

مهم ترین مزیت های نصب پروتز مچ پا چیست؟

در خطوط بالایی به مزیت های نصب پروتز پا چیست پرداختیم، و خوب است حالا به برخی دیگر از مهم ترین فواید نصب این پروتز اشاراتی داشته باشیم. این فواید به شرح زیرند:

1- طبیعی راه رفتن

یکی از مهم ترین مزیت هایی که می توانیم در مورد ساخت و پرداخت قیمت پروتز مچ پا بیان کنیم، طبیعی راه رفتن است. کسانی که مچ پایشان قطع شده، برای آنکه بتواند راه بروند به یک وسیله کمکی نیاز دارند؛ این وسیله کمکی همان مچ پا مصنوعی است. این نوع پروتز به افراد کمک می کند بدون آنکه توجه دیگران را به سمت خودشان جلب کنند، راه بروند و استقلال از دست رفته شان را به دست آورند.

2- بلند کردن اجسام

پاهای ما وقتی می خواهیم جسمی را از روی زمین بلند کنیم به عنوان یک تکیه گاه عمل می کنند. کسانی که مچ پای شان قطع شده است، به سختی اجسام را از روی زمین بلند می کنند. مچ های مصنوعی پا به افراد این امکان را می دهند  تا بتوانند اجسامی با حداکثر وزن 20 کیلوگرم را از روی زمین بلند کنند، بدون آنکه هیچ مشکلی داشته باشند.

3- ورزش کردن

از دیگر کارهایی که افراد بعد از قطع مچ پا به سختی می توانند انجام دهند، ورزش کردن است. نصب این پروتزها به فرد کمک می کند تا به برنامه های ورزشی مورد علاقه خود رسیدگی کند. به وسیله پروتزها، انجام ورزش هایی مثل اسکی، پیاده روی و دوچرخه سواری، دیگر یک آرزوی دست نیافتنی برای عاشقان ورزش نخواهد بود.

در زمان راه رفتن با کمک پروتز مچ پا به این نکات توجه و دقت داشته باشید!؟

در زمان راه رفتن با کمک پروتز مچ پا به این نکات توجه و دقت داشته باشید!؟

کسانی که پای آنها از ناحیه مچ پا قطع شده و مجبورند برای ساخت و نصب مچ پای مصنوعی اقدام کنند، می بایست در زمان راه رفتن به چند نکته بسیار مهم و اساسی توجه و دقت داشته باشند. برخی از این نکات مهم به این شرح است:

  • فردی که پروتز را نصب می کند باید به خود فرصت دهد و راه رفتن را به آرامی شروع کند. این افرد باید صبور باشند و کم کم نحوه راه رفتن با پروتز را یاد بگیرند. اگر در روزهای اول ساخت پروتز مچ پا سخت است که بدون یک وسیله کمکی راه بروید، بهتر است با عصا راه رفتن را شروع کنید. به این شکل، با امنیت بیشتر راه رفته و نگرانی از بابت زمین خوردن نخواهید داشت.
  • تکرار و تمرین باعث افزایش اعتماد به نفس شما در هنگام راه رفتن خواهد شد. بعد از آنکه یاد گرفتید چگونه با پروتز راه بروید، تمرین و تکرار حرکات را فراموش نکنید.
  • در زمان راه رفتن، همه وزن خود را روی پایی که پروتزی است نیندازید. بعد از آنکه مدتی با آن راه رفتید جا به جا کردن وزن به یک موضوع ناخودآگاه تبدیل خواهد شد.
مزیت های ساخت پروتز مچ پا با پاشنه نرم زبانه غیر فعال

انواع پروتز مچ پا که در بهترین ارتوپد فنی تهران ساخته می شود؟

با توجه به پیشرفت هایی که در حوزه ساخت پروتز صورت گرفته است، امروزه می توان انواع متفاوت اندام های مصنوعی و خصوصا مچ پای مصنوعی را در کشور مشاهده کرد. ما در اینجا می خواهیم برخی انواع مچ های مصنوعی پا که در بهترین ارتوپد فنی تهران ساخته می شود به شما معرفی کنیم. این پروتزها به این شرح هستند:

1- پروتز با پاشنه نرم یا زبانه غیر فعال؛

یکی از انواع مچ های مصنوعی پا، پروتز با پاشنه نرم است. این نوع پروتز، از جمله ساده ترین انواع مچ های مصنوعی پا به شمار می رود و در آن لولا و قسمت متحرک به چشم نمی خورد. از جمله مزیت های این نوع می توان به با دوام بودن و ضد آب بودن آن اشاره کرد. قیمت پروتز مچ پا با پاشنه نرم، ارزان است و این نیز در نوع خود یک مزیت به شمار می رود.

از دیگر مزیت های ساخت پروتز مچ پا با پاشنه نرم زبانه غیر فعال می توانیم به این موارد اشاره کنیم:

  • این نوع مچ پای مصنوعی، استحکام و دوام قابل قبولی دارد.
  • در حد و اندازه معقول و قابل قبول، ضد آب ساخته شده است.
  • برای کسانی که فعالیت های زیادی ندارند و نمی خواهند هزینه بالایی برای ساخت پروتز بپردازند، این نوع عالی است.

حال که می دانید مزیت های پروتز مچ پا از نوع پاشنه نرم و زبانه غیر فعال چیست، خوب است در مورد معایب آن نیز صحبت کنیم. دانستن مزیت ها و معایب به ما کمک می کند تا بهترین تصمیم را بگیریم. معایب این پروتز به شرح زیر است:

  • از آنجایی که زبانه این پروتز، با قابلیت خم شدن ساخته نشده، ممکن است در زمان راه رفتن مشکلاتی را ایجاد کند.
  • کسانی که می خواهند ارتفاع پاشنه این پروتز سفارشی باشد، بهتر است برای ساخت این پروتز مچ پا اقدام نکنند؛ زیرا ارتفاع پاشنه در این نوع، ثابت است و امکان شخصی سازی ندارد.
  • برای ثابت کردن این پروتز، از یک پیچ ثابت استفاده کرده اند که همین نیز باعث شده احتمال شکستگی ناگهانی آن افزایش پیدا کند.
  • کاربران نمی توانند متناسب با نیازها و اهدافی که دارند، این نوع پروتز را تنظیم کنند. برای دریافت قیمت پروتز مچ پا از نوع پاشنه نرم بهتر است با کارشناسان حاضر در کلینیک های ارتوپدی فنی صحبت کنید و از آنها مشورت بگیرید.
انواع پروتز مچ پا که در بهترین ارتوپد فنی تهران ساخته می شود؟

2- ساخت پروتز مچ پا با پاشنه نرم یا زبانه متحرک؛

از دیگر انواع مچ های مصنوعی پا می توان به پروتز با پاشنه نرم یا با زبانه متحرک اشاره کرد. زبانه متحرکی که در این نوع به کار برده شده است، باعث افزایش انعطاف پذیری پنجه می شود. این افزایش انعطاف پذیری شوکی را که به پا وارد می شود، جذب می کند.

از دیگر مزیت های ساخت پروتز مچ پا با زبانه نرم و پاشنه متحرک می توان به این موارد اشاره کرد:

  • وقتی فشار از بین می رود، زبانه این نوع پروتز به حال قبل خود بر می گردد.
  • این نوع پروتز را اگر با پروتز دیگری که ابعاد یکسانی دارد، مقایسه کنید، سبک تر بوده و وزن کمتری دارد.
  • در ساخت این نوع پروتز از مواد اولیه ضد آب استفاده شده است.
  • شاید جالب باشد که بدانید این پروتز مچ پا، دوام، استحکام و مقاومت بالایی دارد.
  • قیمت آن در مقایسه با دیگر پروتزها مناسب تر و به صرفه تر است.
  • کسانی که وزن کمی دارند و اصولا فعالیت های زیادی در طول روز ندارند، بهتر است برای ساخت این پروتز اقدام کنند.

حال که می دانید مزیت های این نوع پروتز چیست، خوب است در مورد معایب آن نیز صحبت کنیم. برخی از معایب مچ پای مصنوعی ثابت با پاشنه نرم و زبانه متحرک به شرح زیر است:

  • ارتفاع پاشنه در این نوع، ثابت است و کاربر نمی تواند آن را مطابق با خواسته ها و نیازهای خود تنظیم کند.
  • برای آنکه هزینه صرف شده از بابت قیمت پروتز مچ پا با زبانه متحرک به هدر نرود، خوب است بدانید که در این پروتز هیچ گزینه ای یافت نمی شود که فرد بتواند به کمک آن، پروتز را مطابق با نیازهایی که دارد، تنظیم کند.
  • توجه داشته باشید که احتمال شکستگی ناگهانی در این پروتز بالاست.
ساخت پروتز مچ پا با پاشنه نرم یا زبانه متحرک

3- پای چند محوره؛

از دیگر انواع پروتز مچ پا می توان به پای چند محوره اشاره کرد. یکی از مشخصات این نوع پروتز، مجهز بودن آن به مفاصلِ بند بند است. فرد، با وجود این نوع مفاصل می تواند خیلی راحت روی پنجه و پاشنه بایستد و به راحتی از یک طرف به طرف دیگر حرکت کند. در ضمن، او با این نوع پروتز می تواند حرکت های پیشرفته ای را نیز انجام دهد. پروتزهای چند محوره امکان تجربه حرکات طبیعی را برای فرد فراهم می کنند.

وقتی می خواهید برای ساخت پروتز مچ پا چند محوره اقدام کنید، خوب است در مورد معایب آن نیز چیزهایی بدانید. یکی از معایب این نوع پروتز بالا بودن قیمت آن است. دیگر عیبی که می توان برای این نوع برشمرد، کاهش کنترل کاربر روی پروتز، به دلیل افزایش آزادی بعد از پوشیدن آن است.

از دیگر مزیت های پروتز مچ پا چند محوره می توانیم به این موارد اشاره داشته باشیم:

  • کسانی مچ پای مصنوعی چند محوره نصب می کنند باید بدانند که این نوع پروتز، از جمله پروتزهایی است که ارتفاع پاشنه در آنها قابل تنظیم و تغییر است.
  • اگر به دلیل علاقه مندی هایی که دارید و یا اگر به واسطه فعالیت هایی که در طول روز انجام می دهید، مجبورید روی سطوح ناهموار قدم بگذارید، این نوع پروتز گزینه بسیار مناسبی برای شما به نظر می رسد.
  • اگر در نگهداری از آن، نهاید دقت را به کار ببرید این نوع پروتز دوام و ماندگاری قابل قبولی خواهد داشت.
  • افرادی که میزان فعالیت آنها در طی روز، متوسط و یا متوسط رو به بالاست خوب است برای ساخت پروتز مچ پا چند محوره اقدام کنند. این پای مصنوعی می توانند نیازهای اغلب آنها را به بهترین شکل ممکن جواب داده و به مشکلات آنها پایان دهد.
  • قابلیت تنظیم، از دیگر مزیت ها و ویژگی های خاص و منحصر به فرد این نوع پروتز به شمار می رود.

توصیه می کنیم برای ساخت و اطلاع از قیمت پروتز مچ پا چند محوره به مراکزی مراجعه کنید که برای ساخت این پای مصنوعی، تجربه و مهارت کافی دارند. از جمله این کلینیک ها می توان به پایار اشاره کرد که در کار خود بسیار حرفه ای ظاهر شده است.

4- پنجه های کربنی؛

از دیگر انواع مچ های مصنوعی پا می توان به پنجه های کربنی اشاره کرد. این نوع، عملکردی شبیه به عملکرد پای انسان داشته و در واقع از الگوی طبیعی راه رفتن تقلید می کند. کسانی که این نوع پروتز را نصب می کنند می توانند خیلی راحت تر راه بروند. فیبر کربن یکی از با دوام ترین متریال ها برای ساخت انواع پروتز به شمار می رود.

نکته ای که در مورد این نوع پروتز باید مورد توجه قرار داده شود، قیمت است. قیمت پروتز مچ پا کربنی از قیمت برخی انواع مچ های مصنوعی پا بالاتر است و شاید همه افراد متقاضی نصب این نوع پروتز نتوانند برای ساخت آن اقدام کنند.

خوب است حالا که مشخص شده قیمت ساخت پروتز مچ پا کربنی از قیمت برخی پروتزهای موجود در بازار بالاتر است، در مورد مزیت هایی که این نوع دارد نیز نکاتی را با شما در میان بگذاریم. مزیت های پروتزهای کربنی به شرح زیر است:

  • در ساخت این پروتزها از فیبر کربن استفاده می شود و به همین دلیل، سبک و کم وزن هستند. این مزیت برای کسانی که عضله های پای آنها قوی نیست، موضوع با ارزشی تلقی می شود و در کاهش نگرانی های آنها تاثیر فوق العاده ای خواهد داشت.
  • از دیگر مزیت هایی که می توان در خصوص پروتز مچ پا کربنی بیان کرد، مقاوم بودن آنها در برابر هر گونه ضربه و فشار است. این مورد نیز به کاربرانی که آن را نصب کرده اند امکان می دهد تا بتوانند بدون نگرانی روی سطوح مختلف راه بروند و هر گونه فعالیتی را تجربه کنند؛ چرا که پنجه های کربنی مچ پا، به راحتی در اثر ضربه، خراب نشده و دچار آسیب دیدگی نمی شوند.
  • منعطف بودن آنها دیگر مزیت ارزشمندی است که در این نوع مشاهده می شود. پروتزهایی که انعطاف پذیری کششی بالایی دارند، وقتی که وزن بدن فرد به آنها وارد می شود، نمی شکنند و اغلب نیز دوام و ماندگاری بالایی را می توان از آنها انتظار داشت. متخصصان می گویند که مقاومت کششی و مکانیکی این نوع، به استخوان های طبیعی فرد، بسیار نزدیک و مشابه است. شاید به همین دلیل باشد که قیمت پروتز مچ پا کربنی بالاتر از سایر پاهای مصنوعی در نظر گرفته شده است.
در معتبرترین مراکز ارتوپد فنی تهران چه نکاتی در ساخت پروتز مچ پا رعایت میشود؟

پروتز مچ پا یا پا مصنوعی هوشمند چیست؟

پا مصنوعی هوشمند یا پروتز مچ پای هوشمند، یکی از جدیدترین انواع پروتز به شمار می رود. کسانی که پای آنها از بالای مچ قطع شده است و مجبورند برای ساخت پروتز بالای مچ اقدام کنند، می توانند با مراجعه به ارتوپدی فنی ها برای داشتن این نوع پروتز درخواست دهند. یکی از مهم ترین و قابل توجه ترین مزیت هایی که می توان در مورد ساخت پروتز مچ پا هوشمند بیان کرد، حرکت کردن آن بر اساس اطلاعاتی است که از محیط دریافت می شود. افرادی که پا مصنوعی هوشمند نصب می کنند می توانند با سرعت های متفاوت، روی سطوح گوناگون راه بروند و حتی بعد از قطع عضو نیز طبیعی قدم برداشتن را تجربه کنند.

با توجه به مزیت های زیادی که در این نوع پروتز مشاهده می شود، نمی توان و نباید انتظار داشت که قیمت پروتز مچ پا از نوع هوشمند، پایین در نظر گرفته شود. البته توصیه می کنیم برای آنکه متوجه شوید این پروتز با چه قیمتی ساخته می شود، با مراکز یا کلینیک های ارتوپدی فنی کشور صحبت کرده و اطلاعات کامل تر را از کارشناسان این مجموعه ها دریافت کنید.

پروتز مچ پا سیلیکونی چیست؟

در معتبرترین مراکز ارتوپد فنی تهران چه نکاتی در ساخت پروتز مچ پا رعایت میشود؟

مچ های مصنوعی پا برای آنکه بتوانند بیشترین تناسب را با بدن داشته باشند، می بایست هماهنگ و متناسب با نیازهای فرد و سبک زندگی او طراحی شده و ساخته شوند. اگر به مراکز ارتوپد فنی تهران مراجعه کنید، با نکاتی رو به رو خواهید شد که در ساخت پروتز رعایت می شود. این نکات به شرح زیرند:

1- متریال به کار برده شده در ساخت؛

یکی از مواردی که در زمان ساخت پروتزها مورد توجه و اهمیت قرار داده می شود، مواد مورد نیاز برای ساخت پروتز است. معمولا نوع ماده ای که برای ساخت اندام های مصنوعی نیاز دارند با توجه به میزان فعالیت کاربر انتخاب می کنند. از جمله مواد و متریال اولیه برای ساخت مچ های مصنوعی پا می توان به فیبر کربن، چوب و پلاستیک اشاره کرد. این روزها، پروتزهای چوبی خیلی کمتر استفاده می شوند. هر قدر ماده به کار برده شده در ساخت پروتز، مدرن تر، سبک تر و با مزیت های بیشتری همراه باشد، قیمت پروتز مچ پا افزایش چشمگیری پیدا خواهد کرد.

2- راحتی در ساخت پروتز؛

راحتی پروتز مچ پا نیز در نوع خود از اهمیت بالایی برخوردار است. کسانی که پای آنها از ناحیه مچ قطع شده است، برای آنکه بتوانند با مشکلات بعد از قطع عضو کنار آیند، می بایست پروتزی نصب کنند که کاملا راحت باشد. مچ های مصنوعی که این خاصیت را دارند، به کسانی که فعالیت های زیادی در طول روز انجام می دهند، قدرت استقلال قابل توجهی می بخشند.

3-وزن فرد

یکی دیگر از موضوعات بسیار مهمی که در ساخت پروتز مچ پا به آن توجه می شود، وزن فرد است. پاهای مصنوعی، برای آنکه عملکرد مناسب و مطلوبی داشته باشند، می بایست با وزن فرد در تناسب باشند. این موضوع در ساخت اندام های مصنوعی تحتانی که پروتز وظیفه دارد وزن فرد را نیز تحمل کند، از اهمیت فوق العاده بالایی برخوردار است.

4- سطح فعالیت فرد

دیگر موضوعی که هم روی ساخت و هم روی قیمت پروتز مچ پا تاثیر مستقیم دارد، سطح فعالیت های فرد است. کلینیک هایی که در حوزه ساخت اندام های مصنوعی فعالیت می کنند، با توجه به میزان فعالیت های او در طی روز و برای آنکه بتوانند یک پروتز کاملا کاربردی برای فرد درگیر با قطع عضو بسازند، حتما به میزان فعالیت های فرد توجه می کنند و سعی می کنند با انتخاب بهترین پروتز، کاری کنند که کیفیت زندگی فرد به مانند سابق شده و او بتواند بیشترین تحرک و فعالیت را در طی روز داشته باشد.

از شما درخواست می کنیم، فقط به بهانه آنکه قیمت پروتز را کاهش دهید، برای داشتن پروتز مچ پا یی اقدام نکنید که در برآورده کردن نیازهای شما نمی تواند کمکتان کند. یک پروتز اشتباه می تواند راه رفتن و قدم برداشتن شما را با سختی ها و دشواری های زیادی همراه کند.

قیمت پروتز مچ پا در تهران

ایا اقدام نکردن برای ترمیم غضروف مچ پا، فرد را به سمت ساخت پروتز مچ پا سوق میدهد؟

غضروف ها از جمله قسمت هایی از بدن ما هستند که در معرض آسیب بوده و در صورتی که آسیب آنها درمان نشود، افراد مجبورند برای ترمیم آن اقدام کنند. معمولا کسانی که درد زیادی در ناحیه مفصل خود حس می کنند، سعی می کنند هر چه سریع آن ترمیم کنند. گاهی این درد، آن قدر زیاد است که هیچ چاره ای به جز ترمیم باقی نمی ماند.

نکته ای که خوب است در این رابطه به خاطر داشته باشید است که اقدام نکردن برای ترمیم مفصل مچ پا، شما را به سمت اقدام برای ساخت و پرداخت قیمت پروتز مچ پا سوق نمی دهد. معمولا کسانی نیاز دارند برای ساخت اندام های مصنوعی، مانند مچ دست مصنوعی و مچ پای مصنوعی اقدام کنند که این قسمت از بدنشان قطع شده است.

پس، نتیجه ای که می توان از این قسمت برداشت کرد این است که اقدام نکردن برای ترمیم غضروف مچ پا فرد را مجبور نمی کند که برای ساخت و نصب پروتز مچ پا اقدامی انجام دهد. در ضمن، مفصل های مصنوعی، به صورت آماده در بازار موجود هستند اما اندام های مصنوعی می بایست با توجه به شکل و فرم هر فرد ساخته شده و در اختیار او قرار بگیرند.

قیمت ساخت پروتز مچ پا در ارتوپد فنی پایار

حال که متوجه شده اید ترمیم نکردن غضروف مچ پا شما را به سمت ساخت و پرداخت قیمت پروتز مچ پا هدایت نمی کند خوب است این قسمت را تکمیل کرده و در مورد روش های ترمیم غضروف مچ پا نکاتی را بیان کنیم. آسیب به غضروف باعث ایجاد درد می شود و همین مساله است که افراد را وادار می کند برای ترمیم آن اقدام کنند. یکی از روش های بسیار مناسب برای ترمیم غضروف های مچ پا، استراحت کردن است. از آنجایی که راه رفتن زیاد ممکن است باعث ایجاد آسیب به این قسمت شده باشد، استراحت کردن می تواند به سلول های غضروف اجازه دهد تا خودشان عملیات ترمیم را شروع کنند.

دیگر روشی که برای ترمیم غضروف های مچ پا پیشنهاد می کنند، استفاده از داروهایی است که به بدن کمک می کند غضروف بسازد. شاید قیمت این داروها بالا باشد اما بهرحال، پرداخت هزینه برای آنها کمتر از هزینه ساخت پروتز مچ پا به شمار رفته و فرد را از شرد دردی عذاب آور و رنج آور خلاص می کند.

به یاد داشته باشید، کسانی که پای آنها در اثر یک حادثه و یا به صورت مادرزادی قطع شده، در اولولیت ساخت و نصب پروتز مچ پا به شمار می روند. این افراد نیز برای ساخت این نوع پروتز می بایست به کلینیک های ارتوپدی فنی مطرح در کشور مراجعه کنند.

ایا اقدام نکردن برای ترمیم غضروف مچ پا، فرد را به سمت ساخت پروتز مچ پا سوق میدهد؟

مفصل مصنوعی مچ پا چه تفاوتی با پروتز مچ پا دارد؟

مفاصل ما همیشه در معرض آسیب هستند و همین مساله است که لزوم مراقبت از خودمان را به ما یادآوری می کند. مفصل مچ پا به دلیل اینکه وزن بدن نیز روی آنها می افتد، از جمله آسیب پذیرترین مفاصل در بدن به شمار می روند. وقتی به مفصل مچ پا آسیب وارد می شود، یکی از علائمی که بروز پیدا می کند، درد است. اگر با سایر روش ها بتوان آسیب ایجاد شده را درمان کرد که چه بهتر، در غیر این صورت می بایست برای نصب مفصل مصنوعی مچ پا اقدام شود. این مفصل توسط شرکت های سازنده مفاصل مصنوعی ساخته شده و در اختیار افراد قرار داده می شود. پزشکان طی یک عمل جراحی، مفصل طبیعی پای فرد را برداشته و مفصل مصنوعی را به جای آن قرار می دهند.

با توجه به توضیحی که در مورد مفاصل مصنوعی داریم، الان می توانیم به بیان تفاوت بین ساخت پروتز مچ پا و مفصل مصنوعی مچ بپردازیم. کسانی که فقط به مفصل پای آنها آسیب وارد شده است می بایست آن را تعویض کنند، اما کسانی که پای آنها از ناحیه مچ قطع شده است کسانی اند که بهتر است برای داشتن یک زندگی بهتر، قیمت پروتز مچ پا را بپردازند و آن را نصب کنند. مچ های مصنوعی به صورت خارجی نصب می شوند، اما مفاصل مصنوعی پا به صورت داخلی و طی یک عمل جراحی، جای مفصل طبیعی پای فرد را می گیرند.

آیا ساخت و نصب پروتز مچ پا، یکی از عوارض خشک کردن مفصل مچ پا است؟

قیمت پای مصنوعی دیجی کالا چند است؟

یکی از انواع پاهای مصنوعی، پروتز مچ پا است. موضوعی که در خصوص پاهای مصنوعی باید مورد توجه قرار داده شود، قیمت است. برخی ها وقتی می خواهند برای دریافت قیمت مچ پا و به صورت کلی، اندام های مصنوعی اقدام کنند به سایت های فروشگاهی مثل دیجی کالا مراجعه می کنند. این گروه، همان کسانی هستند که درگیر قطع عضو شده اند اما نمی دانند برای ساخت اندام های مصنوعی باید به چه مرکزی مراجعه کنند.

درست است که دیجی کالا خیلی کالا ها را برای فروش عرضه می کند، اما اندام های مصنوعی جزء آن دسته از کالاهایی نیستند که این سایت بتواند آنها را تامین کنند؛ زیرا این مجموعه تخصصی در این حوزه ندارد. به خاطر داشته باشید، اندام های مصنوعی از قبل ساخته نشده اند و مطابق با شرایط هر فرد ساخته و در اختیار او قرار داده می شوند. پس، برای دریافت قیمت پای مصنوعی دیجی کالا مرجع معتبری نیست و متقاضیان ساخت پروتز، خوب است به کلینیک های ارتوپدی فنی معتبر در کشور همچون پایار مراجعه کنند. کارشناسان این مرکز می توانند به همه سوالات این گروه پاسخ داده و ابهامات آنها را به خوبی برطرف کنند.

قیمت پای مصنوعی دیجی کالا چند است؟

آیا ساخت و نصب پروتز مچ پا، یکی از عوارض خشک کردن مفصل مچ پا است؟

یکی از عمل های جراحی که ممکن است برخی ها در طول عمر خود مجبور شوند آن را انجام دهند، خشک کردن مفصل مچ پا است. به این عمل، همجوشی نیز گفته می شود و در آن، سه استخوان واحد پای فرد به یک استخوان تبدیل می شود. کسانی که مفصل مچ پای آنها آسیب دیده است و هیچ روشی برای کاهش درد ناشی از آسیب وجود ندارد، انجام این عمل، ضروری است و باعث کاهش درد پای فرد می شود.

برخی افرادی که مجبورند این نوع عمل را انجام دهند، در مورد عوارض آن به شدت نگران بوده و فکر می کنند که قطع عضو از ناحیه مچ و ساخت پروتز مچ پا از جمله عوارض و مشکلات این عمل به شمار می رود. در پاسخ به این افراد باید بگوییم که نگرانی تان بیهوده است؛ زیرا عوارض این عمل شامل مواردی چون آسیب های عصبی، عفونت و ترومبوز ورید عمقی است و انجام این عمل، در شرایط خیلی خاص و نادر ممکن است باعث قطع عضو شود. بهتر است نگرانی و اضطرابتان را که ناشی از قطع عضو و ساخت پروتز مچ پا است با پزشک خود مطرح کنید و راهنمایی های لازم را از او بخواهید.

 

مفصل مصنوعی مچ پا چه تفاوتی با پروتز مچ پا دارد؟

قیمت مچ پای مصنوعی یا قیمت پای مصنوعی نی نی سایت چقدر است؟

ساخت پروتز مچ پا یک کار به شدت تخصصی است و کسانی که می خواهند برای ساخت و نصب این نوع پروتز اقدام کنند می بایست در اولین قدم به مراکزی مراجعه کنند که در این حوزه مهارت و تخصص لازم و کافی را دارند. کلینیک های ارتوپدی فنی در کشور، شایسته ترین مراکزی هستند که کارشناسان آنها وظیفه دارند برای متقاضیان، پروتز مچ پا بسازند و در اختیار آنها قرار دهند.

با توجه به نکته ای که در بالا اشاره کردیم، کسانی که در اثر بیماری و یا حادثه، پای شان از ناحیه مچ قطع شده است نباید برای دریافت قیمت پای مصنوعی نی نی سایت را انتخاب کنند. این سایت اصلا در حوزه ساخت پروتز یا همان اندام های مصنوعی فعال نبوده و زمینه فعالیت آن سرگرمی و یا مطرح کردن برخی سوالات عمومی است.

پس از شما خواهش می کنیم، برای آنکه متوجه شوید قیمت پروتز مچ پا یا همان پای مصنوعی چقدر است، با مراکز یا کلینیک های ساخت پروتز در کشور، صحبت کنید. کارشناسانی که در این کلینیک ها مشغول به فعالیت هستند، با ساخت یک پروتز کاربردی، به حل بسیاری از مشکلاتی که قطع عضو برای شما به وجود آورده است، کمک می کنند.

پروتز مچ پا قیمت مناسب

قیمت پروتز پای پرانتزی چقدر است؟

یکی از مشکلاتی که افراد ممکن است به آن دچار شوند، پای پرانتزی است. در همین ابتدا باید اشاره کنیم که این مشکل به هیچ عنوان منجر به قطع عضو نخواهد شد و افراد مجبور نخواهند شد به خاطر داشتن این عارضه برای ساخت پروتز مچ پا اقدام کنند. این مشکل، بیشتر در دوران کودکی بروز پیدا کرده و بزرگسالانی که در دوران کودکی خود پای پرانتزی داشته اند بیش از هر کس دیگری در معرض ابتلای مجدد به آن هستند.

در پای پرانتزی، وقتی فرد می ایستد، پاها از ناحیه زانو دور از هم قرار می گیرند. فردی که پاهای او به سمت خارج قرار می گیرد با مشکلات زیادی درگیر خواهد شد. برخی هایی که در دوران بزرگسالی به این مشکل مبتلا می شوند مجبورند تحت عمل جراحی قرار بگیرند و در صورت داشتن اضافه وزن، وزن شان را کاهش دهند.

با وجود توضیحاتی که اشاره کردیم، حتما متوجه شده اید که ما چیزی تحت عنوان پروتز پای پرانتزی نداریم و کسانی که به عارضه پای پرانتزی دچار شده اند نباید نگران قیمت پروتز مچ پا باشند. هر چند درمان این مشکل به زمان نیاز دارد اما در نهایت، درمان شدنی است. برای دریافت و نصب پروتز مچ پا به کلینیک های مطرح در کشور همچون پایار مراجعه کنید.

قیمت پروتز مچ پا در تهران

انواع پروتز مچ پا با توجه به چه عواملی ساخته می شود؟

پزشکانی که به صورت تخصصی در حوزه ساخت انواع پروتز فعالیت می کنند، در هنگام ساخت، عوامل متفاوتی را مد نظر قرار می دهند. یک پزشک متخصص عواملی چون وزن فرد، اندازه پای او، میزان فعالیت و نوع حرفه فرد، نیازهای تفریحی، مساحت قطع عضو و غیره را مد نظر قرار داشته و سپس برای ساخت پروتز مچ پا اقدام می کند. به همین دلیل است که برای انواع مختلف قطع عضو، نمی توان یک نوع پروتز را سفارش داد و نصب کرد. تمامی عواملی که ذکر کردیم باعث شده اند، انواع و اقسام پروتز پا ساخته شود و نصب گردد. این عوامل از جمله عوامل تاثیرگذار بر قیمت پروتز مچ پا هستند.

اگر بخواهیم توضیحاتمان را در مورد اقدام برای ساخت پروتز مچ پا تکمیل می کنیم، باید بگوییم که فعالیت هایی که بیمار در طی روز انجام می دهد، یکی از سرنوشت ساز ترین و مهم ترین عواملی است که روی تعیین نوع پروتز کمک می کند. کسانی که به دلیل فعالیت های روزانه خود مجبورند زیاد راه بروند و یا کسانی که به صورت حرفه ای ورزش می کنند، باید نوعی از پروتز مچ پا را نصب کنند که بتواند جوابگوی نیازهای آنها در طی روز باشد.

میزان قطع عضو نیز تاثیر زیادی روی نوع پروتز دارد. برای مثال، اگر قطع عضو از ناحیه زیر مچ پای فرد صورت گرفته باشد، از آنجایی که فرد هنوز مچ پا خود را دارد، نوع اندام مصنوعی که نصب می شود بسیار متفاوت با کسی خواهد بود که پای او از ناحیه مچ قطع شده است. کسانی که در قطع عضو، مچ پای یا قوزک پای خود را نیز از دست داده اند، با محدودیت های حرکتی زیادی مواجه بوده و به همین دلیل می بایست پروتزی نصب کنند که بتواند این محدودیت ها را از میان بردارد و کمک بیشتری به آنها کند. برای تشخیص نوع پروتز و دریافت اطلاعات تکمیلی در مورد قیمت پروتز مچ پا به ارتوپدی فنی های معتبر در کشور، همچون پایار مراجعه کنید.

مهمترین کارها در نحوه جلوگیری از قطع پای دیابتی و پیشگیری از ساخت پروتز مچ پا چیست؟

مهمترین کارها در نحوه جلوگیری از قطع پای دیابتی و پیشگیری از ساخت پروتز مچ پا چیست؟

اگر کارهایی که در نحوه جلوگیری از قطع پای دیابتی از اهمیت بالایی برخوردار هستند انجام دهید، قطعا می توانید مانع از قطع عضو و اقدام برای ساخت پروتزهای پا شوید. اگر دیابت دارید و دائما نگران هستید که نکند در آینده درگیر قطعی پا شوید کارهایی که در ادامه می گوییم حتما انجام دهید:

  • کسانی که به بیماری دیابت مبتلا شده اند می بایست بیش از هر فرد دیگری نگران و مواظب پاهای خود باشند. در همین راستا این گروه از بیماران باید در مورد نگهداری و مراقبت از پاهای خود بیشترین نگرانی و وسواس را به خرج دهند.
  • بهتر است دیابتی ها ناخن های پای خود را بعد از استحمام بگیرند و آنها را به صورت صاف کوتاه کنند تا گوشه های ناخن وارد گوشت پا نشود.
  • بیماران دیابتی که نمی خواهند در آینده درگیر قطع عضو و اقدام برای ساخت و نصب پروتز مچ پا شوند، بهتر است کفش ها و کفی های طبی تهیه کرده و بپوشند. این بهترین و تضمین شده ترین راه برای مراقبت و نگهداری از پاها در بیماران دیابتی به شمار می رود.
  • دیگر کار مهمی که این گروه برای از مواظبت از پا و پیشگیری جهت قطع عضو و پرداخت قیمت پروتز مچ پا باید انجام دهند، رعایت رژیم غذایی درست و صحیح است.

 

از معایب ساخت پروتز مچ پا چه می دانید؟

از معایب ساخت پروتز مچ پا چه می دانید؟

درست است که اندام های مصنوعی، مزیت های زیادی داشته و به افراد کمک می کنند تا با محدودیت ها و مشکلات ناشی از قطع عضو کنار آیند، اما این همه ماجرا نیست و ساخت این پروتزها معایبی نیز با خود به همراه دارد. از جمله معایب ساخت این پروتزها می توان به این ها اشاره داشت:

1- ایجاد تغییر فیزیکی در بدن؛

کسی که پای او از ناحیه مچ قطع شده، قطعا با یک تغییر فیزیکی بزرگ و تلخ درگیر می شود. درست است که پزشکان سعی می کنند تا جایی که امکان دارد عضو را نگه دارند و کمترین میزان از آن را قطع کنند، اما با این حال، این اتفاق باعث ایجاد تغییر در بدن می شود. قطع عضو و ایجاد تغییر در ظاهر فرد در یک طرف ماجرا، و نصب پروتز نیز در طرف دیگر ماجرا قرار دارد. پروتزها از نظر ظاهری با بدن انسان تفاوت های بسیار زیادی دارند و همین موضوع باعث می شود که برخی ها از نصب این پروتز احساس خوبی نسبت به خود و بدن شان نداشته باشند.

2-به وجود آمدن تغییرات حرکتی؛

از دیگر معایبی که می توان برای پروتز مچ پا و نصب آن بیان کرد، به وجود آمدن تغییر در میزان حرکت های فرد است. ما با پاهای سالم خود می توانیم به هر میزان که توان داریم حرکت کنیم، اما بعد از ساخت پروتز و نصب آن میزان فعالیت های فرد به شدت محدود شده و شاید او نتواند به مانند گذشته به تحرک بپردازد.

3- سختی در نگهداری از آن؛

یکی از مسائل و مشکلاتی که افراد بعد از نصب و ساخت پروتز مچ پا ممکن است با آن رو به رو شوند، سخت بودن نگهداری از پروتز است. کسانی که می خواهند در مدت زمان طولانی تر از پروتز خود استفاده کنند باید همه سعی و تلاش خود را به کار گرفته و از پروتز به بهترین نحو ممکن نگهداری کنند. این گروه، بهتر است از قرار دادن پروتز مچ پا در مقابل نور مستقیم آفتاب، حرارت و آب به شدت اجتناب کنند. به هیچ عنوان نباید پروتز را با شوینده های قوی شست. بهترین کاری که می توان برای تمیز کردن پروتز پیشنهاد داد، استفاده از یک دستمال مرطوب و شوینده هایی است که خیلی قوی نیستند. با این ترفند، هم پروتز به خوبی تمیز می شود و هم مدت زمان استفاده از آن افزایش پیدا می کند.

4- خستگی در زمان استفاده از پروتز

کسانی که برای ساخت و پرداخت قیمت پروتز مچ پا اقدام می کنند، نباید در مورد استفاده از این نوع پروتز، خیلی ایده آل و ماورایی فکر کنند. پروتز، با توجه به نوعی که دارد وزن اضافی به بدن وارد کرده و همین موضوع باعث می شود که فرد در زمان استفاده از آن احساس خستگی کند. تقویت کردن عضلات پا بهترین کاری است که در این مواقع می توان برای جلوگیری از این اتفاق انجام داد.

با روش های متفاوت قالب گیری برای ساخت پروتز مچ پا آشنا شوید؟

با روش های متفاوت قالب گیری برای ساخت پروتز مچ پا آشنا شوید؟

یکی از مهم ترین مراحل در ساخت مچ مصنوعی پا، قالب گیری است. اگر این مرحله با دقت صورت نگیرد، پروتز ساخته شده نمی تواند کارایی و عملکرد مورد نظر را در اختیار قرار دهد. به جهت اهمیتی که این مرحله دارد به شما توصیه می کنیم به کلینیک های حرفه ای ساخت پروتز مراجعه کنید.

روش های متفاوتی برای قالب گیری از اندام باقی مانده فرد وجود دارد. در گذشته که تکنولوژی پیشرفت زیادی را تجربه نکرده بود، از روش های سنتی برای قالب گیری پروتز مچ پا استفاده می کردند که شامل استفاده از گچ، فیبرهای شیشه ای و یا مواد ریخته گری بود. این روش دقت زیادی نداشت و برخی مواقع، پروتزی که با این روشِ قالب گیری ساخته می شد، نمی توانست توقعات و انتظارات متقاضی را برآورده کند.

امروزه برای قالب گیری از روش های متفاوت و مدرن تری استفاده می کنند. روش هایی که می گوییم شامل دستگاه های کامپیوتری است که فناوری پیشرفته ای داشته و می توانند دقیق ترین قالب را از پای فرد تهیه کنند. طراحی رایانه ای که به کمک سیستم CAD صورت می گیرد دقت بالایی دارد و در کلینیک های حرفه ای ساخت پروتز از آن استفاده می شود. به یاد داشته باشید، روش قالب گیری تاثیر زیادی روی قیمت پروتز مچ پا دارد.

 

قیمت پروتز پاشنه پا چند است؟ چه تفاوتی با قیمت پروتز مچ پا دارد؟

قیمت پروتز پاشنه پا چند است؟ چه تفاوتی با قیمت پروتز مچ پا دارد؟

یکی از انواع پروتزهایی که برای اندام تحتانی ساخته می شود، پروتز مچ پا و دیگری پروتز پاشنه پا است. کسانی که مچ پای مصنوعی نصب می کنند افرادی اند که پای آنها از ناحیه مچ و مفصل مچ قطع شده است. کسانی هم که برای نصب و ساخت پروتز پاشنه پا اقدام می کنند افرادی اند که پای آنها از ناحیه پاشنه و نه از ناحیه مچ، قطع شده است. این گروه، هنوز مفصل مچ پای خود را داشته و به عبارت  دیگر، سختی های کمتری در مقایسه با کسانی دارند که پای شان از ناحیه مچ قطع شده است.

در مورد تفاوت قیمت ساخت پروتز مچ پا و قیمت پروتز پاشنه پا باید به ماده ای که برای ساخت این دو نوع به کار برده شده و همین طور نوع پروتز توجه و دقت داشت. افراد قطع عضو از ناحیه مچ پا، باید پروتزی را نصب کنند که مفصل مصنوعی نیز داشته باشد، اما کسانی که پاشنه مصنوعی پا را نصب می کنند، از آنجایی که هنوز مفصل پای خود را دارند، پروتز ساده تری نصب کرده و لازم نیست که قیمت بالایی از بابت پروتز پرداخت کنند.

البته، خاطر نشان می کنیم برای دریافت قیمت انواع متفاوت پاهای مصنوعی باید با کلینیک هایی صحبت کنید که به صورت تخصصی و حرفه ای در حوزه ساخت پروتز ها فعالیت می کنند.

ساخت و هزینه پروتز مچ-پا در پایار

آیا قیمت پروتز مچ پا در سال 1401 و 1402 کاهش پیدا کرده است؟

هزینه مچ پای مصنوعی تحت تاثیر عوامل متفاوتی قرار دارد. اگر می خواهید در مورد عوامل تاثیرگذار بر این نوع پا مصنوعی اطلاعاتی به دست آورید و اگر می خواهید ساخت پروتز مچ پا با مناسب ترین قیمت برایتان تمام شود، ادامه را مطالعه کنید.

پروتزها تنوع عجیب و غریبی پیدا کرده اند و این نیز به دلیل پیشرفت هایی است که در این حوزه روی داده است. اگر به یک کلینیک ارتوپد فنی مراجعه کرده باشید، گزینه های متفاوتی برای ساخت پروتز مخصوص مچ پا به شما معرفی می کنند و این شمایید که باید با توجه به توصیه پزشک، فعالیت های روزانه تان و نیازهایی که دارید یکی از انواع پروتز را انتخاب کرده و نصب کنید.

یکی از عواملی که روی هزینه پروتز مچ پا تاثیر زیادی دارد، طراحی پروتز است. پروتزهایی که طراحی ساده ای دارند از پروتزهایی که طراحی های آنها پیشرفته و مطابق با آخرین فناوری روز دنیاست، ارزان تر هستند. هر چه یک پروتز پیشرفته تر بوده و امکانات و قابلیت های بیشتری در آن لحاظ شده باشد، قیمت بالاتری دارد.

تعویض مفصل مچ پا با نصب پروتز مچ پا چه تفاوتی دارد؟

قابلیت هایی که در یک پروتز به کار برده شده، عامل دیگری است که باعث تغییر قیمت پروتز مچ پا آن می شود. پروتزهایی که قابلیت های بیشتری دارند، پروتزهایی که به فرد کمک می کنند راحت تر راه برود و پروتزهایی که باعث می شوند فرد رنگ و بوی زمان سلامت خود را دو مرتبه حس کند، اندام های مصنوعی هستند که با قیمت بالاتری ساخته می شود.

نوع پروتز مچ پا نیز تاثیر مستقیم بر هزینه آن دارد. یکی از انواع پروتزهای مخصوص مچ پا، پروتز مچ پای ثابت با زبانه نرم و غیر فعال است. این نوع پروتز قیمت بالایی نداشته و از انواع ساده پروتز به شمار می رود. پروتز دیگری که برای مچ پا ساخته می شود، پروتز پای چند محوره است. ساخت پروتز مچ پا از این نوع پروتز به کاربر اجازه می دهد حرکات متفاوتی از جمله، ایستادن روی پنجه، حرکت کردن و غیره را انجام دهد. حرکت کردن روی سطوح ناهموار با این نوع پروتز، راحت تر است. قیمت این نوع پروتز مچ پا چند محوره بالا است.

قیمت پروتز مچ پا در سال 1402 چقدر است؟

برآورد هزینه ساخت پروتز مخصوص مچ پا، به مسائل متفاوتی بستگی دارد. معمولا در کشور ما کالاهای متفاوت از یک سال تا سال بعد، افزایش قیمت پیدا می کنند که پروتز نیز از این مساله در امان نیست. اگر شما قیمت جدیدترین پای مصنوعی در ایران در سال 1402 را با قیمت پروتز پا در سال 1400 مقایسه کنید، متوجه این افزایش قیمت خواهید شد.

یکی از ملزومات ساخت پروتز مچ پا قطعات هستند. در صورتی که این قطعات و اجزاء وجود نداشته باشند، نمی توان برای ساخت پروتز اقدام کرد. برخی از این قطعات از خارج کشور وارد می شوند و از آنجایی که پدیده ای به نام ثبات ارز در کشورمان وجود ندارد، قیمت این قطعات، مدام در نوسان و تغییر است. این عامل، یکی از مهم ترین عواملی است که باعث شده هزینه ی پروتز مچ پا در سال 1400 با سال 1401 و 1402 یکسان نباشد و حتی با افزایش قیمت نیز همراه باشد.

متریال به کار رفته در ساخت پروتز، دیگر عاملی است که باعث می شود قیمت پروتز با تغییر همراه باشد. برخی متریال هایی که برای ساخت اندام های مصنوعی به کار برده می شوند، وارداتی هستند. تغییر قیمت ارز در کشور، باعث تغییر قیمت متریال و در نهایت نیز گران تر شدن پروتز مچ پا می شود. با توجه به دلایل گفته شده، الان می دانید که چرا قیمت پروتز در سال 1401 و 1402 از سال 1400 بالاتر است.

انواع و هزینه پروتز مچ پا

کدام بیمه قیمت پروتز مچ پا را پرداخت می کند؟

یکی از سوالات کسانی که می خواهند اندام مصنوعی نصب کنند این است که قیمت این پروتز را کدام یک از بیمه های پرداخت می کنند. متاسفانه برخی کسانی که قطع عضو شده اند، توان مالی بالایی برای تهیه این پروتز مچ پا ندارند و این درد بزرگی است که ما در کشورمان با آن مواجه هستیم. این عده برای آنکه نخواهند هزینه بالایی برای ساخت پروتز مچ پا پرداخت کنند، تصمیم می گیرند با نقص به وجود آمده کنار آیند و باقیمانده عمر خود را با این فقدان عضو سر کنند.

متاسفانه از آنجایی که بیمه های دولتی کشورمان، هیچ هزینه ای برای ساخت انواع پروتز پرداخت نمی کنند، این گروه مجبورند یک نقص دائمی را برای همیشه تحمل کرده و با رنج ها و سختی ها آن کنار آیند. بنابراین روی کمک بیمه های دولتی نمی توان حساب خاصی باز کرد.

البته راه دیگری که برای کاهش هزینه پروتز مچ پا می توان پیشنهاد داد، مراجعه کردن به شرکت های بیمه خصوصی و استفاده از خدماتی است که آنها ارائه می کنند. چند سالی است که بیمه های خصوصی در کشور فعالیت خود شروع کرده و خدمات خوبی به افراد تحت پوشش ارائه می دهند. این بیمه ها، با شما یک قرارداد بسته و حق بیمه ای را دریافت می کنند. با توجه به میزان حق بیمه و با توجه به مفاد قرارداد، این شرکت ها هزینه های درمانی ساخت پروتز را می پردازند. اگر فکر می کنید که ممکن است مشکل قطع عضو برای شما نیز پیش آید، هر چه سریع تر اقدام کنید و خود را تحت پوشش این بیمه ها ببرید.

هزینه پروتز مچ پا در کلینیک پایار

تعویض مفصل مچ پا با نصب پروتز مچ پا چه تفاوتی دارد؟

یکی از سوالاتی که برای برخی افراد ممکن است ایجاد شود این است که تعویض مفصل مچ پا با نصب مچ پای مصنوعی چه تفاوتی دارد. در پاسخ به این سوال باید بگوییم که در تعویض مفصل مچ پا، مفصل مچ پا با یک مفصل مصنوعی عوض می شود. گاهی اوقات، برخی بیماری ها و یا افزایش سن باعث می شود که مفصل قرار گرفته در مچ پا آسیب ببیند و فرد درد زیادی را در این ناحیه حس کند. در این شرایط، بهترین کاری که می توان انجام داد تعویض مفصل طبیعی مچ پا با یک مفصل مصنوعی است.

در مورد نصب و ساخت پروتز مچ پا باید بگوییم، کسانی برای این کار اقدام می کنند که پای آنها از ناحیه مچ به بعد قطع شده است. این افراد برای آنکه بتوانند راه بروند به انجام کارهای روزانه خود بپردازند چاره ای به جز اقدام برای ساخت پروتز پا ندارند. این گروه برای آنکه نقص عضو ایجاد شده را جبران کنند به کلینیک های ارتوپدی فنی مطرح و معتبر در کشور می روند و با قالب گیری که از پای آنها انجام می شود، یک مچ پای مصنوعی مناسب برای آنها ساخته می شود.

با توجه به توضیحاتی که بیان کردیم، مهم ترین تفاوتی که بین مفصل های مصنوعی و مچ پای مصنوعی وجود دارد هدف از نصب آنهاست. مفصل های مصنوعی برای درمان مفصل ۀسیب دیده و مچ پای مصنوعی برای افراد درگیر با قطع عضو ساخته می شود. به خاطر داشته باشید، قیمت پروتز مچ پا با قیمت مفصل مصنوعی نیز تفاوت زیادی دارد.

آیا قطع عضو از مچ پا و اقدام برای ساخت پروتز مچ پا باعث کم شدن عمر می شود؟

آیا قطع عضو از مچ پا و اقدام برای ساخت پروتز مچ پا باعث کم شدن عمر می شود؟

مسائل و موارد گوناگونی را می توان نام برد که باعث می شوند عمر زندگی انسان کوتاه شود. یکی از این پارامترهای به شدت تاثیر گذار، استرس است. هر قدر انسان در زندگی استرس بیشتری داشته باشد کیفیت و طول عمر زندگی انسان کاهش پیدا می کند.

کسانی که قسمتی از بدن آنها قطع می شود با استرس های بیشتری درگیر می شوند و این موضوع است که بیشترین تاثیر را روی کاهش کیفیت زندگی آنها دارد. البته، ناگفته نماند کسانی در اثر بیماری دیابت، درگیر قطع عضو شده اند طول عمرشان کاهش پیدا می کند و برخی از آنها در طی 4 تا 5 سال بعد از این اتفاق، جان خود را از دست می دهند.

یکی از روش هایی که می توان برای کاهش استرس افراد درگیر با قطع مچ پا پیشنهاد دهیم، اقدام برای ساخت و نصب پروتز مچ پا است. این گروه می توانند به کلینیک های ارتوپدی فنی معتبر در کشور، همچون پایار مراجعه کرده و برای ساخت این عضو مصنوعی اقدام کنند. این کلینیک می تواند شما را در جریان قیمت پروتز مچ پا نیز قرار دهد.

هزینه پروتز مچ پا در کلینیک پایار

برای خرید ارزان ترین پروتز مچ پا به کجا برویم؟

هزینه پروتز مخصوص مچ پا موضوعی نگران کننده برای کسانی است که پایشان از مچ قطع شده است. این گروه برای آنکه به مشکلات ناشی از این قطع عضو پایان دهند، می بایست برای ساخت پروتز مچ پا اقدام کنند. این نوع پروتز به آنها کمک می کند تا بتوانند کارهای خود را بدون نیاز به کمک دیگران انجام دهند و به راحتی راه بروند.

اگر نمی دانید ارزان ترین نوع پروتز را از کجا می توان تهیه کرد، اصلا نگران نباشید؛ ما برای شما یک پیشنهاد ویژه داریم. پیشنهاد ویژه ما، کلینیک ارتوپدی فنی پایار است. این کلینیک ارتوپد فنی و کارشناسانی که در آن مشغولند، تمام تلاش خود را به کار می گیرند تا شما بتوانید زندگی عادی و نرمال خود را از سر بگیرید و به مانند گذشته به فعالیت های روزانه تان رسیدگی کنید و در کنار آن، مناسب ترین هزینه را برای قیمت پروتز مچ پا پرداخت کنید. ما در این کلینیک از حضور بهترین و زبده ترین کارشناسان و متخصصان بهره می بریم و سعی می کنیم علاوه بر ساخت پروتزی با قیمت مناسب، یک اندام مصنوعی کاربردی در اختیارتان قرار دهیم.

 

چرا قیمت و هزینه پروتز مچ پا از قیمت پروتز پنجه پا بیشتر است

آیا پروتز مچ پا، یک نوع پای مصنوعی برای دیابتی ها است؟

سوالی که برای برخی ها ممکن است ایجاد شود این است که آیا مچ مصنوعی پا، یکی از انواع پاهای مصنوعی برای دیابتی هاست یا خیر. در پاسخ به سوال باید بگوییم، گاهی اوقات که بیماری دیابت باعث قطع عضو می شود، چنانچه گستردگی قطع عضو زیاد نبوده و فرد فقط از ناحیه مچ، پایش قطع شده باشد نیاز به ساخت پروتز مچ پا احساس می شود. بدون ساخت و نصب این پروتز، راه رفتن کار سخت و دشواری است.

با توجه به توضیحی که در مقاله پای مصنوعی برای دیابتی ها بیان کردیم، اندام های مصنوعی که برای افراد قطع عضو شده در اثر دیابت ساخته می شود با اندام های مصنوعی که برای سایر گروه ها، مانند فرد قطع عضو شده در اثر تصادف و یا حادثه در حین کار ساخته می شود، تفاوت چندانی ندارد و پروتز مچ پا عملکرد یکسانی را نشان می دهد. تنها موضوعی که باعث تفاوت در ساختار پروتز ها می شود، جزئیاتی است که در ساخت آنها به کار برده شده است.

چنانچه به هر دلیلی، نیاز دارید که برای ساخت پروتز اقدام کنید و در جریان قیمت پروتز مچ پا قرار بگیرید اولین و بهترین کاری که بهتر است انجام دهید مراجعه به کلینیک های ارتوپدی فنی است. این کلینیک ها در حوزه ساخت اندام های مصنوعی تجربه زیادی دارند و می توانند کاربردی ترین نوع پروتز را بسازند.

آیا پروتز مچ پا، یک نوع پای مصنوعی برای دیابتی ها است؟

آیا مراکز پروتز پا در تهران، بهترین منبع دریافت قیمت پروتز مچ پا هستند؟

اولین کاری که متقاضیان نصب پروتز مخصوص مچ پا می بایست انجام دهند دریافت قیمت و هزینه آن است. در مورد اینکه چه عواملی روی این هزینه تاثیر گذارند، نکاتی را در بالاتر اشاره کردیم؛ حال وقت آن است در مورد منبعی که می تواند قیمت واقعی و صحیح پروتز مچ پا را به شما بدهد، صحبت کنیم و به شما بگوییم که در مواقع نیاز به کجا باید مراجعه کنید.

کسانی که به هر علتی پایشان از ناحیه مچ قطع شده است، می بایست هم برای ساخت، و هم برای دریافت قیمت ساخت پروتز مچ پا به مراکز پروتز پا در تهران مراجعه کنند. در این مراکز، تجهیزات، تخصص، دانش و علم کافی برای ساخت انواع پروتزهای مخصوص اندام تحتانی و فوقانی وجود داشته و افراد می توانند بدون آنکه نگرانی در مورد کارایی پروتز داشته باشند، وظیفه ساخت پروتز ها را به کارشناسان این مجموعه ها بسپارند.

مراکز ساخت پروتز که به آنها کلینیک های ارتوپدی فنی نیز گفته می شود، قابل اعتمادترین منبع برای دریافت هزینه پروتز مچ پا به شمار می روند. در این مراکز، با توجه به اهداف و فعالیت هایی که بیمار دارد، یک نوع خاص از پروتز ساخته شده و قیمت نیز اعلام می شود.

آیا مراکز پروتز پا در تهران، بهترین منبع دریافت قیمت پروتز مچ پا هستند؟

چرا قیمت پروتز مچ پا از قیمت پروتز پنجه پا بیشتر است؟

سوالی که برای افراد درگیر با قطع پا از ناحیه مچ و پنجه پا ممکن است پیش آید، این است که چرا هزینه پروتز مخصوص مچ پا از قیمت پروتز پنجه پا بیشتر است. اگر می خواهید برای ساخت پروتز مچ پا اقدام کنید، باید بدانید که هزینه این پروتز، از هزینه پروتز مخصوص پنجه پا بیشتر است.

بدن ما از قسمت های متفاوتی تشکیل شده و هر زمان که یکی از این قسمت ها دچار حادثه قطعی عضو شود، می بایست متناسب با اندام قطع شده، برای ساخت پروتز اقدام شود. ناحیه پا نیز به همین منوال است؛ فردی که مچ به پایین پای خود را از دست داده است، می بایست برای ساخت پروتز و نصب پروتز مچ پا و کسی که همه انگشتان پای او قطع شده، اما ناحیه پاشنه، سالم مانده است، می بایست برای ساخت پروتز پنجه اقدام کند.

حجم قطعی عضو در کسانی که می بایست پروتز مچ پا نصب کنند، از حجم قطع عضو، در فردی که می بایست پروتز پنجه پا یا پروتز انگشتان پا نصب کند، بیشتر است و به همین سبب است که هزینه و قیمت نصب پروتز مخصوص مچ پا از هزینه و قیمت ساخت پروتزهای مخصوص پنجه پا بیشتر است.

پروتز مچ پا یا پای مصنوعی هوشمند چیست؟ هزینه پروتز مچ پا هوشمند چقدر است؟

قیمت پا مصنوعی کربنی بالای زانو بیشتر است یا قیمت پروتز مچ پا؟

یکی از سوالاتی که ممکن است برای برخی افراد ایجاد شود این است که بین دو نوع پروتز مخصوص بالا زانو و مچ مصنوعی پا، قیمت کدام یک بالاتر است. شاید عده ای با خود بگویند از آنجایی که متقاضی ساخت پروتز مخصوص بالای زانو قسمت بیشتری از پایش قطع شده است، می بایست هزینه بالاتری برای قیمت پای مصنوعی کربنی بالای زانو بپردازد. این قضیه، برخی مواقع صحیح است و برخی مواقع نیز ممکن است صحت نداشته باشد.

اندام های مصنوعی، مطابق با شرایط و نیازهایی که بیمار دارد، ساخته می شوند و شرایط لحاظ شده در ساخت اندام های مصنوعی و از جمله پروتز مچ پا به شدت روی قیمت تاثیر دارد.

کسی را فرض کنید که می خواهد برای ساخت و پرداخت هزینه پروتز مخصوص مچ پا اقدام کند؛ چنین کسی اگر قرار باشد یک پروتز هوشمند نصب کند، باید هزینه بسیار بالایی برای ساخت این نوع پروتز بپردازد. حتی گاهی اوقات، هزینه این نوع پروتز، چندین برابر پروتز مخصوص بالای زانو تمام خواهد شد. با توجه به این نکته پس می توانیم بگوییم که برای تعیین قیمت ساخت پروتز مچ پا، باید خیلی از شرایط و موارد در نظر گرفته شوند و تنها با یک فاکتور نمی توان در مورد قیمت پروتز اظهار نظر کرد.

جمع بندی

موضوعی که ما در این متن در خصوص آن صحبت کردیم، پروتز مچ پا بود. معمولا کسانی که از مچ پا به پایین خود را از دست می دهند، در صورتی که بخواهند به شکلی صحیح و طبیعی راه بروند، باید این نوع پروتز را سفارش دهند و نصب کنند. قیمت این نوع پروتز با توجه به خصوصیات پروتز، ماده ای که در تولید آن به کار برده شده، مساحت قسمت قطع شده و غیره تعیین می گردد. معمولا پزشکان با معاینه فرد، بهترین نوع پروتز را تشخیص داده و آن را توصیه می کنند.

منبع : 

https://www.joint-surgeon.com/orthopedic-services/foot-and-ankle/ankle-replacement-surgery

https://www.hss.edu/condition-list_ankle-replacement-arthroplasty.asp

پاسخ به سوالات متداول شما

کسی که برای ساخت پروتز مچ پا و نصب آن اقدام می کند، نمی تواند بدون دریافت آموزش های لازم راه برود. وقتی پروتز، ساخته و در اختیار فرد قرار داده می شود، او موظف است جلساتی را زیر نظر پروتوزیست آموزش ببیند و نحوه کار کردن با پروتز را یاد بگیرد. متقاضی باید بداند پروتز را چگونه از جای خود خارج کند و چگونه آن را در جای خود قرار دهد. اگر این فرد کار کردن با پروتز را یاد بگیرد، می تواند تعادل خود را در هنگام راه رفتن به خوبی حفظ کند.

اگر یک ورزشکار هستید و به قطع عضو از ناحیه مچ پا درگیر شده اید، می بایست برای ساخت پروتز مچ پا حرفه ای و کاربردی اقدام کنید. هر نوع پروتزی نمی تواند توقعات و خواسته های شما را در حین انجام فعالیت ورزشی مورد علاقه تان یاری کند. اگر به کلینیک ارتوپد فنی معتبر مراجعه کنید، آنها اطلاعات لازم در این خصوص را به شما داده و یک پروتز کاربردی برای شما می سازند. پروتزهایی که مچ پای سخت و یک بالشتک پاشنه دارند، اصلا برای ورزش کردن مناسب نیستند. تنها مزیتی که این نوع پروتزها دارند، ساده بودن و با دوام بودن آنهاست. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره پروتز های مخصوص ورزش کردن و قیمت پروتز مچ پا،  پیشنهاد می کنیم مقاله ” پروتز ورزشی چیست ” را مطالعه کنید.

کسانی که برای ساخت پروتز مچ پا اقدام کرده اند، باید از پروتز خود به خوبی محافظت کنند تا این اندام مصنوعی، خراب نشده و دوام آن کاهش پیدا نکند. یکی از مواردی که تاثیر مخربی روی پروتز دارد، گرما است. درست است که در ساخت پروتزها، از بهترین و با کیفیت ترین متریال ها استفاده می شود، اما اگر در معرض دمای بالا و گرما قرار گیرند، خراب می شوند و دوامشان کاهش پیدا می کند. پس هر زمان که پروتز را خارج می کنید، آن را به دور از منابع گرما قرار دهید تا مجبور نشوید در بازه ی زمانی کوتاهی دوباره مجبور شوید هزینه ای را بابت قیمت پروتز مچ پا پرداخت کنید.

ژل مصنوعی پروز مچ پا چیست؛ سوال اغلب کسانی است که مجبورند یکی از انواع پاهای مصنوعی را نصب کنند. ژل پای مصنوعی، یکی از لوازم جانبی است که برخی افراد در زمان نصب پروتز، باید استفاده کنند. این ژل که به آن لاینر نیز گفته می شود، روی استامپ، قرار گرفته و باعث ایجاد تعلیق در پروتز می شود. سوکت پروتز، روی این ژل که به آن لاینر نیز می گویند، کشیده می شود.

هدف استفاده از لاینرها، با توجه به شرایط قطع عضو متفاوت است. برای مثال، زمانی که فرد، پای خود را از ناحیه بالای زانو از دست می دهد، لاینر یا ژل مصنوعی، نه تنها برای ایجاد تعلیق در پروتز به کار برده می شود، بلکه باعث ایجاد انسجام در بافت استامپ نیز می شود.

خوب است بدانید، برای ساخت پروتزهایی مانند پروتز مخصوص بالای زانو، از لاینرها استفاده می کنند. بنابراین کسانی که قصد دارند برای ساخت پروتز مچ پا اقدام کرده و آن را نصب کنند، نیازی نیست هزینه و قیمت ژل پای مصنوعی را بپردازند. در ضمن، به دلیل محدودیت قطعاتی که در لاینرها وجود دارد، تنوع قیمت زیادی را نمی توان در این نوع ژل مشاهده کرد.

(10) دیدگاه

  1. اسماعیل
    7 خرداد 1401

    سلام ممنونم بابت مطالب خوبتون همچی درباره پروتز مچ پا رو به خوبی توضیح دادید. قطعا در این هفته ازتون نوبت میگیرم

    پاسخ
    • aref
      7 خرداد 1401

      سلام اسماعیل عزیز
      ممنون بابت ثبت نظرتون. باعث افتخار ماست در خدمت شما باشیم.

      پاسخ
  2. علی قاسمی
    7 شهریور 1401

    ایا هزینه پروتز مچ پا هم شامل بیمه میشه؟ چون من شنیدم بیمه بخشی از هزینه ها را پرداخت می کنه؟

    پاسخ
    • aref
      10 شهریور 1401

      سلام علی عزیز
      بله پروتز مچ پا هم شامل بیمه میشه. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان کلینیک ما تماس بگیرید. تا به طور کامل راهنمایی شوید.

      پاسخ
  3. Ebrahim
    22 شهریور 1401

    برای ساخت پروتز مچ پا توسط شما چقدر زمان هست ؟ و اینکه برای مشاوره باید چکار کنیم

    پاسخ
    • aref
      26 شهریور 1401

      سلام دوست عزیز
      در این موارد باید با شماره های کلینیک تماس بگیرید کارشناسان ما پاسخگو شما هستند.

      پاسخ
  4. خسروی
    4 مهر 1401

    در کلینیک شما چه خدماتی برای پروتز مچ پا ارائه می شود؟

    پاسخ
    • aref
      7 مهر 1401

      سلام دوست عزیز
      در کلینیک پایار انواع پروتز مچ پا از نظر مکانیکی یا زیبایی و… ساخته می شود.

      پاسخ
  5. مهرانه
    16 مهر 1401

    میشه دقیق بگید چه مدت بعد از قطعی عضو میشه برای پروتز اقدام کرد؟ به چیز خاصی بستگی داره؟

    پاسخ
    • aref
      17 مهر 1401

      سلام دوست عزیز
      تمام این موارد را در بخش های بالایی صفحه پاسخ داده ایم ولی در کل فردی که دچار قطع اندام شده ، نمی تواند روز بعد از آن برای ساخت پروتز مچ پا مصنوعی اقدام خاصی انجام دهد. این افراد باید صبر کنند، تا کلیه ورم هایی که در اثر عمل جراحی روی محل زخم دیده می شود، از بین بروند و همه زخم ها التیام پیدا کنند. بعد از این مرحله فرد اجازه دارد به یک کلینیک ارتوپد فنی مراجعه کرده و در مورد قیمت پروتز مچ پا اطلاعاتی را کسب کرده و سپس برای ساخت آن اقدام کند.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *