ساخت انواع پروتز زیر و بالای آرنج با قیمت منصفانه و کیفیت بالا

احتمالا امروزه واژه ی پروتز آرنج زیاد به گوشتان خورده است. افرادی که دچار قطع عضو در نواحی بالای آرنج و زیرآرنج خود شده اند تمایل دارند که از پروتز آرنج استفاده کنند تا بتوانند انجام امور عادی زندگی خود را از سر بگیرند. به طور کلی پروتز آرنج را به دو دسته تقسیم بندی می کنند: پروتز بالای آرنج و پروتز زیر آرنج. در این مقاله به شرح مختصر اما مفیدی در خصوص پروتز آرنج، انواع پروتز آرنج، نحوه ی نگهداری از آن، قیمت پروتز بالای آرنج و قیمت پروتز زیر آرنج و سایر نکات کلیدی در این زمینه می پردازیم.

پروتز بالای آرنج

پروتز آرنج چیست؟

پزشکان پروتز آرنج را که یکی از انواع دست مصنوعی است، در مواردی به کار می گیرند که فرد از ناحیه ی آرنج دچار قطع عضو شده باشد. این قطع عضو می تواند بر اثر حوادث ناخوشایند اتفاق افتاده باشد و یا اینکه به صورت مادرزادی باشد. از دیگر دلایل قطع عضو در ناحیه ی آرنج می توان به تومورهای بدخیم و پیشرفته بافت استخوان ساعد اشاره کرد. به همین جهت پزشکان با کمک علم پزشکی برای کمک به افرادی که آرنج یا قسمتی از آرنج خود را از دست داده اند پروتز آرنج را طراحی کرده اند. به مرور زمان انواع مختلفی از پروتز آرنج وارد بازار شدند و افراد می توانند در حیطه ی انتخاب پروتز آزادی عمل بیشتری داشته باشند. به خاطر داشته باشید قیمت پروتز زیر آرنج با قیمت پروتز بالای آرنج تفاوت دارد.

توجه داشته باشید پروتز آرنج (زیر آرنج و بالای آرنج) مانند : پروتز مچ دست ، پروتز انگشت دست ، جزو پروتز اندام فوقانی محسوب می شود.

انواع پروتز آرنج کدامند؟

پروتز آرنج از طیف تنوع گسترده ای برخوردار می باشد اما اگر بخواهیم یک تقسیم بندی کلی در این زمینه داشته باشیم می توانیم پروتز آرنج را به 2 دسته تقسیم کنیم که عبارتند از:

پروتز زیر آرنج: پزشکان پروتز زیر آرنج را برای کسانی که ناحیه ی زیر آرنج را از دست داده اند تهیه می کنند. اجزاء این پروتز، شامل سوکت، آستر، دست و مچ دست می باشد. همچنین پروتز مخصوص زیر آرنج ممکن است دارای یک آستین یا بند باشد که این به نوع سیستم تعلیقی که بیمار از آن استفاده می کند بستگی دارد.

پروتز بالای آرنج: به علت تروما، بعضی از بیماری ها و اختلالات اندامی مادرزادی فرد ممکن است قسمت بالای آرنج خود را از دست بدهد. به همین جهت افراد برای ساخت پروتز بالای آرنج اقدام می کنند. این قبیل پروتز ها عملکرد پیچیده ای دارند چرا که بایستی عملکرد مفصل آرنج، دست و مچ دست را برعهده بگیرند. به هنگام نصب کردن پروتز بالای آرنج متخصص به بررسی عملکرد آرنج و دست می پردازد. دست وظیفه ی گرفتن و نگه داشتن اشیاء را بر عهده دارد و عملکرد مفصل آرنج خم و راست شدن می باشد. در هنگام انتخاب پروتز بالای آرنج بیمار گزینه های انتخابی زیادی دارد و می تواند بر اساس معیار های خود پروتز را انتخاب کند. این معیار ها می توانند بر اساس زیبایی تعیین شوند و یا اینکه بر اساس عملکرد مورد انتخاب واقع شوند.

پروتز آرنج (با منصفانه ترین قیمت ساخت پروتز بالای آرنج)

پروتز آرنج (با بهترین کیفیت ساخت پروتز بالای آرنج)

رضایت یکی از بیماران مراجعه کننده پروتز آرنج

با آرنج دست قطع شده چه کنیم؟

کسانی که درگیر قطع عضو از ناحیه آرنج دست هستند با مشکلات بیشتری مواجه اند؛ زیرا آنها قسمت عمده ای از دست شان را ندارند و این، محدودیت ها و مشکلات زیادی را برای آنها به وجود می آورد. برای برطرف کردن این مشکلات و محدودیت ها روش های متفاوتی وجود دارد  که یکی از آنها پیوند دست قطع شده و دیگری اقدام برای ساخت پروتز آرنج دست است. در زمان هایی که دست، له نشده و در شرایط مناسب و خوبی به مرکز درمانی منتقل شده، ممکن است عمل پیوند، موفقیت آمیز باشد. البته، گاهی نیز پیوند دست ممکن است از فرد مرگ مغزی شده انجام شود که این مورد، شرایط خاص خود را دارد و پزشکان باید همه موارد را ارزیابی و سپس برای پیوند عضو اقدام کنند.

از دیگر روش های مناسب، اقدام برای ساخت و پرداخت قیمت پروتز آرنج است. اگر به کلینیک های ارتوپدی بروید آنها یک قالب تهیه می کنند و سپس با توجه به قالب و با توجه به اینکه شما چه کارهایی را در زندگی شخصی خود انجام می دهید یک نوع پروتز برای شما می سازند. تماس مستقیم با این کلینیک ها می تواند در جهت انتخاب بهترین نوع پروتز آرنج دست کمک کننده باشد.

ساخت پروتز آرنج، بهترین جایگزین دست قطع شده

پادکست شماره 2 (در خصوص پروتز آرنج – ساخت پروتز زیر آرنج – ساخت پروتز بالای آرنج)

انواع پروتز زیر آرنج

ساخت پروتز بالای آرنج و ساخت پروتز زیر آرنج بر اساس نیاز ها، عملکرد ها و اهدافی که هر فرد دارد به طور ویژه طراحی می شوند. پروتز زیر آرنج انواع مختلفی دارد که عبارتند از:

  • پروتز منفعل (زیبایی): پروتزی است که اجزای آن قابلیت تحرک ندارند. این نوع پروتز ها تنها دستکش های زیبایی هستند و کارایی عملی ندارند و برای بلند کردن اجسام مناسب نیستند و عمدتا برای افراد قطع عضو انگشت استفاده می شوند. اما این نوع پروتز هزینه ی کمتری نسبت به پروتز های دیگر مانند مکانیکی دارد.

    درست است که پروتز آرنج منفعل، قیمت پایین تری در مقایسه با دیگر پروتزها دارد، اما وقتی می خواهید برای ساخت پروتز اقدام کنید اول از همه باید به نیازهایی که دارید توجه و دقت داشته باشید. تنها با در نظر گرفتن این موضوع است که می توان یک پروتز کاربردی و با عملکرد بالا ساخت، نصب کرد و به کمک آن کارهای روزانه را سروسامان داد.

    در ساخت پروتز آرنج منفعل که به آن آرنج مصنوعی زیبایی هم می گویند، از ماده ای به نام سیلیکون استفاده می کنند. سیلیکون این امکان را به کارشناسان داده است تا یک پروتز شبیه به آرنج طبیعی انسان بسازند. کسانی که نمی خواهند برای ساخت پروتزهای کاربردی اقدام کنند و مدام نگران واکنش و نگاه دیگران هستند، و یا کسانی که پروتزهای هوشمند اما با ظاهری عجیب نصب می کنند، می توانند با داشتن این پروتز از زیر بار نگاه سنگین دیگران در امان بمانند.

    این پروتزها به غیر از زیبایی، کاربردهای دیگری نیز دارند که بسیار ساده و ابتدایی هستند. قیمت پروتز زیر آرنج زیبایی از قیمت پروتزهایی که هوشمند هستند و عملکرد و بازدهی بالایی دارند، پایین تر است. برای دریافت قیمت انواع آرنج مصنوعی به مراکز معتبر ساخت پروتز، از جمله پایار مراجعه کنید.

پروتز منفعل در پروتز آرنج
  • ساخت پروتز زیر آرنج متحرک با استفاده از نیروی بدن (پروتز مکانیکی): این پروتز دارای یک دستگاه ترمینال می باشد که با کمک نیروی بدن فعال شده و حرکت می کند. در این پروتز ها مچ دست حرکتی ندارد اما انگشتان با انقباض عضلات باقیمانده حرکت می کنند و به وسیله ی آنها میتوان اجسام را حمل کرد.
  • پروتز زیر آرنج با نیروی خارجی: در این نوع پروتز سیگنالی الکتریکی تقویت شده ای توسط عضلات انقباضی ایجاد می شود. از این سیگنال به منظور کنترل دستگاه ترمینال برقی یا دستگاه میوالکتریک استفاده می شود.
  • پروتز ترکیبی: این نوع پروتز ها ترکیبی از نیروهای خارجی و مکانیسم بدن می باشد.

انواع پروتزهایی که در بالای نام بردیم، در مواقع قطع عضو از ناحیه آرنج ساخته می شود. این نکته را فراموش نکنید، قیمت پروتز بالای آرنج با قیمت پروتز زیر آرنج فرق می کند.

آیا پروتز دست از نوع بیونیک، یکی از انواع پروتز آرنج است؟

اندام های مصنوعی که برای دست قطع شده از ناحیه آرنج ساخته می شود، انواع و اقسام متفاوت دارد. یکی از بروزترین و پیشرفته ترین انواع پروتزهای مخصوص آرنج، پروتز دست از نوع بیونیک است. این نوع پروتز پیچیدگی های زیادی داشته و به واسطه همین پیچیدگی ها و قطعات پیشرفته است که توانسته به کاربران اجازه دهد تا دوباره طعم مستقل شدن در زندگی را بچشند.

پروتز دست از نوع بیونیک، از جمله پروتزهایی است که فرد می تواند به کمک آن، خیلی راحت تر کارهای شخصی خود را انجام دهد. مغز به واسطه سنسورهایی که در این نوع پروتز قرار داده شده، می تواند با پروتز ارتباط داشته باشد. سنسورهای قرار گرفته در این نوع پروتز، پیام هایی که مغز به اندام صادر می کند، دریافت کرده، تغییر فرکانس می دهند و سپس به سمت اندام مصنوعی انتقال می دهند و باعث حرکت آن می شوند. به این شکل است که دست های بیونیک یکی از کاربردی ترین دست های مصنوعی در دنیا نامیده می شوند.

اگر می خواهید در مورد این نوع پروتز اطلاعات بیشتری به دست آورید، مقاله پروتز دست بیونیک را مطالعه کنید. ما در این مقاله، بهترین مرجع برای ساخت این نوع پروتز را معرفی کرده و به بررسی امکانات و مزیت هایی که دارد پرداخته ایم.

قیمت پروتز آرنج در کلینیک پایار

انواع پروتز بالای آرنج

پروتز های بالای آرنج نیز مانند پروتز زیر آرنج انواع مختلفی دارند. بعضی از رایج ترین این پروتز ها عبارتند از:

  • پروتز عملکردی با استفاده نیروی بدن: این نوع پروتز از نیروی فرد به منظور کنترل و مهار پروتز استفاده می کند. مهار ها در این فرآیند نقش مهمی دارند. مهار ها در واقع تسمه هایی هستند که مانند یک کوله پشتی عمل می کنند و در اطراف شانه ی مخالف واقع می شوند. از مهار به منظور ثابت نگه داشتن پروتز، دستگاه ترمینال و کار با آرنج استفاده می شود. فرد آرنج خود را بالا برده و ضمن اعمال فشار به کمک تسمه مهار، دستگاه ترمینال را باز می نماید. این نوع پروتز یکی از پر کاربردترین انواع پروتز بالای آرنج می باشد.
  • پروتز های عملکردی با کمک نیروی خارجی: در این نوع پروتز که تحت عنوان پروتز میو الکتریک هم شناخته می شوند به کمک عضلات آرنج آسیب دیده دستگاه ترمینال را باز و بسته می کنند. همچنین از این پروتز ها برای کنترل خم و راست شدن و کشش آرنج استفاده می شود. این نوع پروتز دارای الکترود می باشد. به منظور تامین نیروی محرکه آرنج از باتری های قابل شارژ کمک گرفته می شود.
  • ساخت پروتز بالای آرنج ترکیبی: این نوع پروتز ها از ترکیب نیروی محرکه بدنی و نیروی محرکه خارجی به منظور کنترل پروتز استفاده می شود. یکی از رایج ترین نوع پروتز بالای آرنج ترکیبی یک آرنج با کنترل بدنی و یک دست کنترل شده با نیروی برق می باشد.
  • پروتز زیبایی: این نوع پروتز بالای آرنج غیر فعال هستند و تنها کاربرد زیبایی دارند. این نوع پروتز ها از عملکرد خاصی برخوردار نمی باشند. هدف اصلی از طراحی این قبیل پروتز ها ایجاد ظاهر طبیعی و جذاب می باشد. همانطور که در بالا اشاره کردیم این نوع پروتز مناسب نوشتن یا حمل اجسام و… نمی باشد و دارای قیمت کمتری هم است.

نکته مهم: نوع پروتز یکی از مهم ترین عوامل تفاوت قیمت پروتز بالای آرنج و قیمت پروتز زیر آرنج است.

آیا صاف نشدن آرنج دست، دلیل خوبی برای ساخت پروتز آرنج است؟

مفاصل ما به دلیل تحرک زیادی که دارند، همیشه در معرض خطر و آسیب هستند. یکی از مشکلاتی که ممکن است برای آرنج دست ایجاد شود، صاف نشدن آرنج دست و یا به قول معروف، قفل شدن آن است. سفت شدن، مشکل داشتن در حرکت دادن مفاصل آرنج، متورم شدن مفصل و بی ثبات شدن مفصل در قسمت آرنج، از جمله علائم قفل شدن و یا صاف نشدن آرنج است.

یکی از نگرانی هایی که ممکن است تعداد کمی از افراد داشته باشند این است که آنها فکر می کنند وقتی آرنج دستشان قفل شود، درمان پذیر نیست و آنها مجبورند برای ساخت و پرداخت قیمت پروتز آرنج اقدام کنند. این تصور و این تفکر درست نیست و شما با برخی اقدامات ساده که در زیر آورده ایم، می توانید قفل شدن آرنج را درمان کنید:

  • اول از همه، سعی کنید میزان تحرک مفصل آرنج دست خود را کاهش دهید و به این قسمت آسیب زیادی وارد نکنید. استراحت دادن به مفاصل به شما کمک می کند تا خشکی و درد ناشی از قفل شدن آرنج کاهش پیدا کند.
  • استفاده از آرنج بند، از آرنج محافظت کرده و آن را ثابت نگه می دارد. این وسیله در تسکین درد نیز کمک خوبی خواهد بود.
  • اگر نمی توانید درد زیاد قفل شدن آرنج را تحمل کنید، حتما به پزشک مراجعه کرده و دارو مصرف کنید.
پروتز زیر آرنج

در مورد پروتز دست بیونیک، یکی از انواع پروتز آرنج چه می دانید؟

یکی از پیشرفته ترین پروتزهایی که می تواند برای افراد درگیر با قطع عضو از ناحیه آرنج دست نصب شود، پروتز دست بیونیک است. این نوع پروتز از جمله پروتزهای مخصوص بدن است که کاربر، خیلی راحت تر و طبیعی تر می تواند با آن به انجام کارهای روزانه خود بپردازد. پروتزهای آرنج بیونیک با کمک سیگنال هایی که ماهیچه های بدن از خود انتشار می کنند، کار کرده و به این دلیل است که قیمت پروتز آرنج بیونیک از قیمت سایر انواع پروتز بیشتر است.

از جمله مهم ترین مزیت هایی که می توان برای این نوع پروتز عنوان کرد، کنترل کردن آن توسط ذهن است. به واسطه حسگرهایی که در داخل بدن نصب می شود، موتورهای داخل پروتز می توانند به دستورات مغز عکس العمل نشان داده و حرکت کنند. این نوع پروتز را می توان جدا کرد و دوباره آن را در محل خود قرار داد. این نوع پروتز را می توان به صورت اختصاصی برای فرد ساخت و در اختیار او قرار داد. کم بودن و سبک بودن وزن این پروتز دیگر امتیازی است که می توان در مورد این نوع بیان کرد. ساخت پروتز آرنج با سبک ترین متریال و مواد اولیه باعث به وجود آمدن چنین خصوصیتی شده است. قیمت ساخت دست مصنوعی بیونیک بالای آرنج از انواع ساده تر، گران تر است.

قیمت ساخت پروتز آرنج دست بیونیک

نکته مهم دیگری که خوب است در مورد پروتز آرنج دست از نوع بیونیک بدانید، این است که این نوع پروتز را یکی از گران ترین انواع پروتز در کشور می دانند. از جمله دلایلی که باعث شده این پروتز با قیمت بالایی در کشور ساخته شود، فناوری پیشرفته ی آن است. در ساخت این نوع پروتز از یک سیستم کامپیوتری استفاده می کنند. در واقع، فاکتوری که باعث می شود کاربر بتواند به کارهای روزانه خود رسیدگی کند، کامپیوتر آن است. خوب است برای آنکه در جریان قیمت پروتز آرنج بیونیک قرار بگیرید با مراکز ساخت اندام های مصنوعی همچون پایار صحبت کنید. آنها دقیقا به شما می گویند که قیمت ساخت این نوع پروتز چقدر است.  

کسانی که فعالیت های خاصی در زندگی خود انجام می دهند، مانند ورزشکاران و یا کسانی که در طی روز از دست های خود زیاد کار می کشند، بهتر است برای ساخت پروتزهای کاربردی، همچون این نوع پروتز اقدام کنند. ساخت پروتز آرنج بیونیک و نصب آن، بسیاری از چالش هایی را که افراد با آن درگیر هستند حل می کند و زندگی مستقل تری را برای کسانی که دستشان از ناحیه آرنج قطع شده است، رقم می زند. این پروتز عملکرد بسیار پیچیده ای دارد.

استفاده از خدمات ساخت پروتز آرنج ( قیمت پروتز زیر آرنج و پروتز بالای آرنج ) کلینیک پایار

با عرض سلام و احترام !

کلینیک پایار (کلینیک ارتوپدی فنی)، در راستای توانبخشی به عزیزانی که نقص عضو دارند خدماتی با کیفیت و با قیمت منصفانه ای ارائه می دهد که در صورت تمایل میتوانید از دو راه زیر ، وقت ملاقات خود را با جناب آقای محمد کفیلی تنظیم کنید. 

پذیرش تماس تلفنی

برای پذیرش لطفا با شماره زیر تماس بگیرید

همکاران ما بی صبرانه منتظر خدمت به شما هستند 😊

پذیرش آنلاین

برای پذیرش آنلاین رو عکس کلیک کنید 

و در ادامه اطلاعات خواسته شده را تکمیل کنید😊

در مورد پروتز دست بیونیک، یکی از انواع پروتز آرنج چه می دانید؟

نصب پروتز آرنج (پروتز بالای آرنج و پروتز زیر آرنج) به چه صورت می باشد؟

پس از دریافت آموزش های مورد نیاز جهت نصب پروتز نوبت آن است که خودتان پروتز آرنج خود را نصب کنید. اگر از پروتز میوالکتریک استفاده می کنید بایستی توجه داشته باشید که جوراب مخصوص دست را درآورید. علت این کار این است که بازو به طور مستقیم در معرض الکترود قرار بگیرد. به منظور قرار دادن پروتز عضو باقیمانده را داخل سوکت قرار می دهند. به هنگام پوشیدن پروتز می توانید از پودر بچه کمک بگیرید. اگر پروتز دست فعال نشد می توانید عضو باقیمانده را دقیقا جایی که الکترود ها روی آن قرار می گیرد اندکی خیس کنید. این کار باعث می شود که تکانه های الکتریکی بازو به الکترود منتقل شوند. اگر خواستید پروتز را در آورید می توانید برعکس فرآیند پوشیدن پروتز عمل کنید.

پروتز آرنج چگونه ساخته می شود؟

مرحله ی اول ساخت پروتز زیر آرنج

فرآیند شروع ساخت این پروتز ممکن است بلافاصله پس از قطع عضو شروع شود و یا اینکه پزشک متخصص ممکن است چند روز تا چند هفته پس از قطع عضو پروسه ی آماده سازی پروتز را آغاز نکند. فرد می تواند در مدت زمانی که پروتز آماده نشده است از شرینکر استفاده کند. هرچند استفاده از شرینکر در خصوص قطع عضو اندام های فوقانی کاملا اختیاری می باشد.

شرینکر ضمن ایجاد انقباض فشاری موجب می شود که ورم باقیمانده کاهش یافته و روند ساخت پروتز بالای آرنج تسهیل یابد. بیماران شرینکر را به قنداق تشبیه کرده اند. اما بایستی توجه داشت که فرق شرینکر با قنداق در این است که شرینکر باعث می شود که در تمامی اندام ها به طور مشابه فشار جهت فشرده سازی اعمال شود. استفاده از شرینکر همچنین باعث می شود که بیمار هنگام نصب سوکت پروتز بالای آرنج دچار حساسیت در اندام باقیمانده اش نشود. پس از آن که فرد تحت پروسه ی عمل قرار گرفت عضو باقیمانده ی بیمار پس از گذشت یک سال دچار تغییر شکل و تغییر اندازه می شود. شایان ذکر است که شرینکر به ثابت شدن اندازه اندام باقیمانده در مراحل اولیه کمک کرده و موجب می شود تا بیمار پروتز موفقی داشته باشد.

نحوه ی مراقبت و نگهداری از پروتز آرنج

مرحله ی دوم

مرحله دوم ساخت پروتز بالای آرنج تحت عنوان اسکن قالب و آستر شناخته می شود. در این مرحله اگر نیاز باشد پزشک متخصص اقدام به ساخت آستر می نماید. آسترها یکی از عوامل تاثیرگذار بر قیمت پروتز بالای آرنج و پروتز زیر آرنج هستند. می توان از آستر ها برای اندام های فوقانی بیماران کمک گرفت اما در حالت کلی سوکت این وظیفه را بر عهده می گیرد. آستر در واقع نوعی رابط نرم است که وظیفه ی پوشاندن پوست بیمار را برعهده دارد. وظیفه ی اصلی آستر این است نیروهایی که هنگام استفاده از پروتز بر روی اندام باقیمانده اعمال می شود را جذب کند. استفاده از آستر باعث می شود که اندام باقیمانده سالم نگه داشته شود. همچنین آستر باعث می شود که طول عمر پروتز آرنج افزایش یابد. آستر ها انواع مختلفی دارند. آستر های معمولی و آسترهای سفارشی از انواع آستر ها به شمار می آیند. از آستر های سفارشی هنگامی استفاده می شود که باقیمانده ی عضو قطع شده از شکل نامعمولی برخوردار باشد.  آستر ها را با کمک تصویرسازی اندام های بیمار با استفاده از قالب گیری و یا اسکن تهیه کرده و در این فرآیند از اسکنر ها و نرم افزار ها متفاوتی استفاده می شود. بعد از این که آستر آماده شد وقت آن است که  قالب گیری سوکت صورت گیرد. در پروسه قالب گیری سوکت از انواع مختلف روش های ریخته گیری استفاده می شود. نوع ریخته گری که مورد استفاده قرار می گیرد به نوع پروتز بستگی دارد. نوع پروتز را بیمار با کمک پزشک متخصص خود انتخاب می کند. حال نوبت آن است که ضمن اصلاح قالب های مناسب فرآیند تهیه ی سوکت تشخیصی شروع شود.

قیمت پروتز بالای آرنج

مرحله ی سوم

سوکت تشخیصی اولین سوکت پروتزی است که بیمار در روند ساخت پروتز بالای آرنج دریافت خواهد کرد. جنس سوکت تشخیصی از پلاستیک می باشد و به بیمار کمک می کند تا تناسب خود را بسنجد و مناطقی که تحت فشار قرار می گیرد را شناسایی کند. سوکت تشخیصی را در اولین نوبت به بیمار می دهند. معمولا بیمار سوکت تشخیصی را با خود به خانه نمی برد. این سوکت ها را به منظور ارزیابی عملکرد، مقدار راحتی، تراز بودن و نبودن پروتز تهیه می کنند. از سوکت تشخیصی پلاستیکی  در مراحل اولیه ساخت پروتز بالای آرنج استفاده می شود زیرا ممکن است پزشک قسمت هایی از سوکت را اجبارا اصلاح کند. اصلاح سوکت تشخیصی باعث می شود که پروتز شما در بهترین حالت ممکن و متناسب با اندام شما طراحی شود. اصلاح سوکت پلاستیکی را به کمک گرم کردن آن به خوبی انجام می دهند. به طور معمول قبل از آنکه طراحی پروتز تکمیل شود پزشکان چندین سوکت را به منظور دقت بیشتر در اندام های فوقانی انجام می دهند. هرچه پروتز بالای آرنج متناسب تر باشد نتیجه ی به دست آمده بهتر خواهد بود.

ساخت پروتز بالای آرنج

مرحله چهارم

این مرحله را به عنوان سوکت لمینت نهایی می شناسند. وقتی که پزشک متخصص سوکت تشخیصی را مورد تائید قرار داد به سراغ مرحله ی بعد ساخت پروتز زیر آرنج که ساختن سوکت چند لایه می باشد می رود. پزشکان سوکت چند لایه را به کمک مواد فیبر کربن می سازند. فیبر کربن از پلاستیک سبک تر می باشد و مقاومت کششی آن بالا تر است. از دیگر نکات برجسته ی فیبرکربن دوام و استحکام بالای آن می باشد. به همین جهت با توجه به مقدار فعالیت بیمار و تغییرات اندام او سوکت فیبر کربنی ممکن است به مدت چند سال ماندگاری و دوام داشته باشد. فرد می تواند در زمان ساخت پروتز زیر آرنج، به کمک پزشک متخصص رنگ سوکت را متناسب با پوست خود سفارش دهد. همچنین بیمار می تواند سوکتی را سفارش دهد که آرم تیم مورد علاقه ی او روی آن طراحی شده باشد. سوکت ها انواع مختلفی دارند بعضی از آن ها یک لایه بعضی دیگر چند لایه هستند. این سوکت ها بسیار نرم و سبک می باشند. پزشک معالج چندین بار سوکت را برای بیمار نصب کرده و در می آورد. این کار باعث می شود تا بیمار در مورد نحوه ی نصب و درآوردن پروتز زیر آرنج، آگاه شده و خودش یاد بگیرد. اندازه پروتز قابلیت تنظیم شدن را دارد. پزشک معالج آموزش های لازم در خصوص نصب پروتز و استفاده از پروتز را ارائه خواهد داد. پس از نصب پروتز متخصص توصیه می کند که بیمار پروسه ی کاردرمانی را دنبال کند. کاردرمانی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. طی پروسه ی کاردرمانی  پزشک به ارائه ی آموزش و تقویت اندام های فوقانی می پردازد. فرآیند کاردرمانی توسط پزشک شما و طی جلساتی جداگانه صورت می گیرد.

عمل آرتروسکوپی آرنج چیست؟ چه تفاوتی با عمل ساخت پروتز آرنج دارد؟

یکی از روش های جراحی که این روزها برای مفاصل، مورد استفاده قرار می گیرد، آرتروسکوپی است. این عمل، هم برای زانو و هم برای آرنج به کار برده می شود و در تخفیف علائمی که بیمار مشاهده می کند، بسیار کمک کننده است. جراح در عمل آرتروسکوپی آرنج، روی مفصل آرنج یک برش کوچک ایجاد می کند و می تواند به کمک یک دستگاه خاص، داخل مفصل را مشاهده کند.

با توجه به توضیحی که در بالا اشاره کردیم، الان می توانیم تفاوت های بین این عمل، و عمل ساخت و تهیه پروتز آرنج نکاتی را بیان کنیم. مهم ترین تفاوتی که بین آرتروسکوپی و ساخت آرنج مصنوعی وجود دارد، دلیل انجام آنهاست. کسانی که مفصل آرنج آنها دچار مشکل شده است، در صورتی که پزشک تشخیص دهد، گزینه های مناسبی برای انجام آرتروسکوپی به شمار می روند، و چنین کسانی نمی بایست برای ساخت آرنج مصنوعی اقدام کنند.

کسی که برای ساخت و پرداخت قیمت پروتز آرنج اقدام می کند فردی است که دستش از ناحیه بالای آرنج و یا پایین آرنج قطع شده است. چنین کسانی به انجام عمل آرتروسکوپی نیازی نداشته و می بایست به یکی از کلینیک های ارتوپدی فنی در کشور مراجعه کنند. برای انجام عمل آرتروسکوپی باید به جراحان که در انجام این عمل مهارت دارند، مراجعه کرد.

 

 

پادکست شماره 4 (در خصوص مراحل ساخت  پروتز آرنج – پروتز بالای آرنج – پروتز زیر آرنج)

انتخاب پروتز آرنج مناسب ، چگونه صورت می گیرد

انتخاب پروتز آرنج مناسب چگونه صورت می گیرد؟

در مورد انتخاب پروتز آرنج، نمی توان سرخودانه و بدون مشورت تصمیم گرفت. فردی که ناحیه زیر آرنج و یا قسمت بالای آرنج خود را از دست داده است، باید با پزشکان متخصص صحبت کند. پزشکان با توجه به تجربه ای که دارند و با توجه به شناختی که از انواع پروتز مخصوص آرنج کسب کرده اند، می توانند یک پروتز زیر آرنج و یا پروتز بالای آرنج مناسب را به شما معرفی کنند. این بهترین و مطمئن ترین روش برای سفارش و نصب پروتزی با عملکرد بالا است.

ما انسان ها به کمک آرنج، دست خود را باز و بسته کرده و به کارهایمان رسیدگی می کنیم؛ به همین دلیل، فقدان این قسمت از دست می تواند تاثیر ناخوشایندی را بر کیفیت زندگی مان بگذارد. کسانی که ناحیه بالای آرنج خود را از دست داده اند و قادر نیستند هزینه ی بالای ساخت پروتز بالای آرنج و ساخت پروتز زیر آرنج را پرداخت کنند می توانند به جای خرید پروتزهای هیبرید، آرنج مکانیکی (پروتز بالای آرنج و پروتز زیر آرنج) سفارش داده و آن را به کار بگیرند.

آیا تعویض مفصل آرنج دست با پروتز آرنج تفاوت دارد؟

تعویض مفصل آرنج دست و تفاوت آن با ساخت پروتز بالای آرنج و پروتز زیر آرنج، موضوع دیگری است که قصد داریم در مورد آن با شما صحبت کنیم. برخی افراد تصور می کنند، مفصل هایی که در آرنج به کار برده می شوند، دقیقا شبیه به همان پروتزهایی هستند که فرد در اثر قطع آرنج استفاده می کند؛ این تصور کاملا اشتباه است. برخی افراد به دلیل بیماری هایی مانند آرتریت رماتوئید، بیماری های مفصلی، شکستگی های شدید و اتفاقاتی شبیه به این، از ناحیه مفصل آرنج دچار آسیب می شوند. در این شرایط، بهترین کاری که می توان انجام داد، جایگزین کردن مفصل قدیمی آرنج با یک مفصل آرنج مصنوعی (پروتز بالای آرنج و پروز زیر آرنج) است. این مفصل مصنوعی، در کاهش دردهای آرنج و افزایش کیفیت زندگی کمک زیادی خواهد کرد. توجه داشته باشید مفصل آرنج با پروتز آرنج، هم از نظر عملکرد و هم از نظر فرایند آماده سازی و نصب تفاوت های زیادی دارد. به خاطر داشته باشید، قیمت پروتز بالای آرنج و قیمت پروتز زیر آرنج با قیمت مفصل مصنوعی آرنج تفاوت دارد.

قیمت پروتز آرنج (قیمت پروتز زیر آرنج)

در مورد محدودیت های پروتز دست بچه یا پروتز آرنج بچه چه می دانید؟

متاسفانه قطع عضو، حادثه ای است که همه افراد را از کوچک گرفته تا بزرگ تهدید می کند و هیچ یک از ما از وقوع آن در امان نیستیم. در این بین، کودکان معمولا مشکلات بیشتری با پروتز دارند. ما در اینجا می خواهیم برخی از محدودیت های ساخت پروتز آرنج برای کودکان را نام ببریم؛ این محدودیت ها و مشکلات به شرح زیرند:

  • یکی از مشکلات ساخت پروتز دست بچه در زمانی که دست از آرنج قطع می شود، اندازه پروتز است. در کلینیک های ارتوپدی فنی، پیش فرض آن است که پروتز برای یک بزرگسال ساخته شود. در این شرایط، سایز کردن و اندازه کردن پروتز برای کودکان سخت است و مشکلاتی را ایجاد می کند.
  • دیگر مشکلی که بعد از ساخت و پرداخت قیمت پروتز آرنج وجود دارد این است که کودکان در حال رشد هستند و اگر بخواهند تا زمان تمام شدن سن رشد خود از پروتز استفاده کنند، خانواده کودک مجبور است هر چند وقت یک بار، هزینه ای را برای ساخت پروتز پرداخت کند. این مورد، فشارهای مالی زیادی را به خانواده ها وارد می کند.
  • مراقبت کردن از پروتز در کودکانی که جنب و جوش بالایی دارند و مرتبا می خواهند بازی کنند، سخت است. گاهی اوقات ممکن است در اثر بازی کودکان پروتز خراب شود و باز هم هزینه ای از بابت ترمیم و یا تعویض پروتز به خانواده تحمیل شود.
محدودیت های پروتز دست بچه یا پروتز آرنج بچه

حال که مشخص شده است چه محدودیت هایی برای ساخت پروتز آرنج بچه وجود دارد خوب است در مورد چالش هایی که کودکان با پروتزها دارند و باعث آزارشان می شود نیز صحبت کنیم. برخی از مهم ترین این چالش ها به شرح زیر است:

  • گاهی اوقات، وقتی وزن پروتز ساخته شده برای کودک زیاد باشد، او را اذیت می کند. کودکانی که از نظر جسمانی ضعیف تر هستند برایشان سخت است که این وزن را تحمل کنند و همین موضوع باعث می شود که آنها هیچ تمایلی به حمل و نصب پروتز آرنج نداشته باشند.
  • کودکان، بسیار حساس هستند و ظاهر عجیب و غریبی که پروتز دارد نیز آنها را ناراحت کرده و اعتماد به نفس آنها را کاهش می دهد. او وقتی در جمعی قرار می گیرد که همه هم سن و سال هایش دست طبیعی دارند، احساس بدی پیدا خواهد کرد. در این شرایط، بهتر است کودک از نظر روانی و عاطفی حمایت شود تا این مساله او را آزار ندهد.
  • در برخی مواقع، پروتزهای آرنج به کودک اجازه نمی دهد که همه کارهای مورد علاقه و دلخواه خود را انجام دهد. برای آنکه چنین مساله ای پیش نیاید بهتر است به کلینیک های ارتوپدی فنی معتبر در کشور مراجعه، و برای ساخت و پرداخت قیمت پروتز با بالاترین کارایی و عملکرد اقدام کرد.
در مورد محدودیت های پروتز دست بچه یا پروتز آرنج بچه چه می دانید؟

هزینه عمل آرنج دست چقدر است؟

هزینه عمل آرنج دست، در صورتی که فرد قسمتی از زیر آرنج و یا بالای آرنج خود را از دست داده باشد، به مهارت و تجربه پزشکی که این عمل را انجام داده؛ به بیمارستانی که عمل جراحی در آن صورت گرفته؛ به نوع عمل انجام شده و برخی عوامل دیگر بستگی دارد. اگر بالا و یا زیر آرنج در اثر حادثه و یا هر عامل دیگری قطع شده باشد، قیمت پروتز زیر آرنج و یا قیمت پروتز  بالای آرنج استفاده می گردد باید در هزینه نهایی عمل لحاظ گردد.

کسانی که از نظر درآمد در وضعیت خوبی به سر می برند به راحتی قادر خواهند بود از پس هزینه های این عمل برآیند، اما کسانی که درآمد خوبی ندارند، پرداخت این هزینه برایشان سخت است. بیمه های دولتی کشور، تنها مقداری از این هزینه را پرداخت می کنند و باقی مبلغ را خود شخص باید بپردازد. بیمه های تکمیلی برای پوشش دادن هزینه های ناشی از عمل آرنج گزینه های بهتری به شمار می روند. در مواقع قطع عضو، بیمه های تکمیلی قیمت پروتز بالایی آرنج و قیمت پروتز زیر آرنج را نیز پرداخت می کنند.

مراقبت های بعد از عمل آرنج (قطع دست از ناحیه آرنج) چیست؟

فردی که به دلیل حادثه، به دستش آسیب وارد شده است، چنانچه پزشک تشخیص دهد که به هیچ عنوان امکان نگهداری دست او از ناحیه زیر آرنج و بالای آرنج وجود ندارد، می بایست برای ساخت پروتز آرنج اقدام کند. حال، کسی که دستش از زیر آرنج قطع شده است، برای ساخت پروتز زیر آرنج و کسی که دستش از ناحیه بالای آرنج قطع شده، برای ساخت پروتز بالای آرنج اقدام می کند.

بعد از انجام عمل جراحی قطع عضو، فرد مجبور است به نکات مراقبتی که پزشک به او می گوید، عمل کند. به این شکل، می توان اندام را برای نصب پروتز آماده کرد. برخی از مهم ترین نکات مربوط به مراقبت های بعد از عمل آرنج (قطع دست از ناحیه آرنج) به شرح زیر است:

  • یکی از مهم ترین کارهایی که افراد بعد از قطع عضو خوب است انجام دهند، ماساژ دادن است. در این مواقع، پزشکان به بیماران خود توصیه می کنند، محل قطع عضو را به صورت دایره ای ماساژ دهند. البته، این برای مواقعی است که زخمی در محل وجود نداشته باشد. اگر می خواهید دست خود را از ناحیه جراحی شده ماساژ دهید، باید صبر کنید تا حتی کوچک ترین زخم ها نیز التیام پیدا کند.
  • موضوع دیگری که در روزهای بعد از عمل باید مورد توجه قرار داد، پیدا کردن یک ارتوپدی فنی معتبر و حرفه ای برای ساخت پروتز است. این کلینیک ها، بهترین منابع برای دریافت قیمت پروتز آرنج نیز به شمار می روند. هم برای دریافت قیمت پروتز زیر آرنج و هم برای دریافت قیمت پروتز بالای آرنج به این کلینیک ها مراجعه کنید.
  • تقویت عضلات، از دیگر موضوعات مهم در روزهای بعد از قطع عضو است. هر زمان که پزشک صلاح دید، انجام حرکات برای تقویت عضلات را شروع کنید.
هزینه پروتز آرنج چقدر می باشد

نحوه ی مراقبت و نگهداری از پروتز آرنج

حفظ و نگهداری پروتز آرنج (پروتز زیر آرنج و پروتز بالای آرنج) با افزایش طول عمر پروتز ارتباط مستقیم دارد. به همین جهت بیمار موظف است به خوبی از آن مراقبت کند. مراقبت صحیح از پروتز آرنج موجب کم شدن هزینه ی پروتز می شود. پس از آنکه طراحی و ساخت پروتز تکمیل شد پزشک متخصص نحوه ی نصب آن را به بیمار آموزش می دهد. پس از آن پزشک به ارائه ی توصیه های مراقبت از پروتز آرنج و نکات مهم می پردازد. عمل کردن به این توصیه ها بسیار حائز اهمیت می باشد به همین جهت بیمار بایستی به دقت به حرف های پزشک معالج گوش داده و به توصیه های او عمل کند.

در ادامه توضیح روش های مناسب جهت نصب پروتز آرنج دست می بایست به چند نکته دیگر نیز اشاراتی داشته باشیم. معمولا، کسی که دستش از ناحیه بالای آرنج و یا زیر آرنج قطع می شود باید زیر نظر پزشک خود باشد. پزشکان نکات بسیار خوبی برای آماده سازی جهت نصب پروتزها آموزش می دهند. یکی از کارهایی که پزشکان از بیمار خود می خواهند مراجعه به متخصصان فیزیوتراپی است. فیزیوتراپ ها عضلات دست فرد را برای نصب پروتز آماده می کنند. از دیگر نکات مهمی که باید بعد از ساخت پروتز آرنج دست (پروتز بالای آرنج و پروتز زیر آرنج) باید مورد توجه قرار داد، این نکات هستند:

  • بهتر است بعد از عمل جراحی قطع دست، با یک حوله صورت، ضربه های ملایمی به محل جراحی شده وارد کرد.
  • بستن قسمتی از عضو که بعد از عمل جراحی باقیمانده است، می تواند ورم را کاهش دهد، از جمع شدن مایع در داخل و اطراف عضو جلوگیری کند و آن را برای نصب اندام مصنوعی آماده کند.
  • برای آنکه از باقیماندن گسترده و وسیع اسکار روی دست جلوگیری شود، بهتر است پوست اطراف محلی که دچار قطع بوده است، مالش داد و کاری کرد که جریان خون در این قسمت افزایش پیدا کند.

برخی از توصیه هایی که هنگام مراجعه به مطب، پزشک خاطر نشان می کند عبارتند از:

  • به منظور تمیز کردن پروتز آرنج آن را داخل تشت آب قرار ندهید.
  • اگر می خواهید پروتز آرنج را تمیز کنید می توانید این کار را با کمک پارچه ی مرطوب شده با آب و صابون خنثی به خوبی انجام دهید.
  • هنگام پوشیدن و نصب پروتز می توانید از یک دستکش استفاده کنید.
  • دستکش را هم با کمک آب و صابون و یا الکل می توان تمیز کرد.
  • به منظور جلوگیری از ایجاد زخم روی عضو با قیمانده حتما شب ها پروتز بالای آرنج را با کمک پارچه ی مرطوب تمیز کرده و سپس با استفاده از یک حوله ی نرم آن را خشک کنید.
  • باتری پروتز زیر آرنج را شب ها در شارژ قرار دهید تا همیشه شارژ کافی داشته باشد.
  • اگر بر روی عضو باقیمانده خود آثاری از جراحت، زخم، حساسیت و قرمزی دیدید حتما به پزشک معالج خود اطلاع دهید.
  • اگر پروتز آرنج شما در تماس مستقیم با آب زیاد قرار گرفت حتما به پزشک خود اطلاع بدهید.
  • حرکات ورزشی که پزشک شما به منظور افزایش نیروی بدن و استقامت اندام قطع شده به شما توصیه می کند را حتما در منزل انجام دهید.
  • اگر می خواهید از لوسیون های آنتی باکتریال بر روی عضو قطع شده ی خود بزنید حتما ابتدا با پزشک خود در میان بگذارید و پس از کسب اجازه از وی آن را استفاده کنید.
  • شب ها قبل از خواب از لوسیون ها استفاده کنید.
  • حتما به طور مرتب روزانه پروتز آرنج خود را تمیز کنید تا از تجمع باکتری ها و بروز بیماری های باکتریایی جلوگیری شود.

برای ساخت پروتز زیر آرنج و ساخت پروتز بالای آرنج با بالاترین کیفیت و کارایی، به کلینیک های ارتوپدی فعال در کشور مراجعه کنید.

آیا درمان خشکی مفصل آرنج، اقدام برای ساخت و نصب پروتز آرنج است؟

یکی از عارضه هایی که ممکن است برخی افراد آن را تجربه کنند، خشکی مفصل آرنج است. اگر آرنج دست فردی آسیب ببیند، به بیماری آرتروز مبتلا شود و یا تحت عمل جراحی قرار گیرد، مفصل آرنج او خشک شده و انجام برخی کارها اعم از مسواک زدن، غذا خوردن و یا حتی شانه کردن مو برای او سخت خواهد شد.

موضوعی که باید به آن توجه داشت، درمان خشکی مفصل آرنج است. اگر اطلاعات و دانش زیادی در این رابطه نداشته باشید، ممکن است تصور کنید تنها راه حل موجود، ساخت پروتز آرنج است؛ این تفکر، کاملا غلط بوده و اصولا کسانی برای دریافت آرنج های مصنوعی اقدام می کنند که دستشان از ناحیه بالای آرنج و یا پایین آرنج قطع شده باشد.

جهت درمان عارضه خشکی مفصل آرنج بهتر است یکی از کارهای زیر را انجام دهید:

  • مصرف داروهای ضد التهاب یا ضد درد؛
  • اصلاح کردن فعالیت ها؛
  • تزریق دارو، مانند داروهای کورتیکواستروئید؛

اگر نمی خواهید زندگی عادی تان تحت عارضه خشکی مفصل آرنج قرار گیرد، بهتر است هر چه سریع تر برای درمان آن یک اقدام جدی انجام دهید. کسانی که درگیر قطع عضو از ناحیه بالای آرنج هستند نیز می توانند برای دریافت قیمت پروتز آرنج به کلینیک های ارتوپدی فنی فعال و معتبر در کشور، همچون پایار مراجعه کنند.

ساخت پروتز آرنج در ارتوپد فنی پایار

هزینه تعویض مفصل آرنج بیشتر است یا ساخت پروتز آرنج؟ کدام گران تر است؟

هزینه تعویض مفصل آرنج به عوامل متفاوتی بستگی دارد که در فوق به صحبت در مورد آن پرداختیم. موضوع بسیار مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، وجود تفاوت بین مفصل آرنج و پروتز آرنج (پروتز بالای آرنج و پروتز زیر آرنج) است.

یکی از اتفاقات نادری که ممکن است در طول زندگی یک فرد بیفتد، قطع عضو است. اگر فردی بنا به هر دلیلی دست خود را از ناحیه بالای آرنج یا پایین آرنج از دست بدهد، باید برای ساخت پروتز بالای آرنج و یا ساخت پروتز زیر آرنج اقدام کند. این در حالی است، فردی که برای تعویض مفصل آرنج خود اقدام می کند، دچار قطعی عضو نشده است؛ در این فرد مفصل آرنج به دلیل بیماری و یا دیگر دلایل، دچار آسیب شده است و باید تعویض گردد. این مفصل در داخل آرنج قرار داشته و پزشک جراح، تحت یک عمل جراحی برای تعویض مفصل آرنج اقدام می کند.

با توجه به توضیحی که در فوق اشاره کردیم، الان به خوبی می دانید که هزینه تعویض مفصل آرنج پایین تر از قیمت پروتز آرنج (قیمت پروتز بالای آرنج و قیمت پروتز زیر آرنج) است. ساخت پروتز زیر آرنج، پروسه خود را داشته و قیمت متفاوتی را باید برای آن پرداخت کرد.

آیا می دانید تعویض مفصل پروتز آرنج دست چگونه انجام می شود؟

ما انسان ها از دست های خود زیاد کار می کشیم. در 99 درصد کارهایی که در حال انجام آنها هستیم، دست های ما نقش فعال و پر رنگی دارند. وقتی این کار کشیدن بیش از حد شود، آسیب هایی در این اندام ایجاد می شود که یکی از آنها درد در ناحیه آرنج است. کسانی که با داشتن این درد به پزشک مراجعه می کنند، با چندین توصیه از سوی پزشک خود مواجه می شوند؛ این افراد یا باید استراحت کرده و دارو مصرف کنند و یا باید برای ساخت پروتز آرنج ( تعویض مفصل آرنج ) اقدام نمایند. با خواندن مقاله تعویض مفصل آرنج دست، اطلاعات خود را در این رابطه تکمیل کنید. و حتی می توانید با خواندن مقاله ” هزینه تعویض مفصل آرنج ” اطلاعات کامل تری نسبت به قیمت و ساخت آن بدست آورید. به یاد داشته باشید، مفصل آرنج از نظر عملکرد و ساختار با پروتز زیر آرنج و پروتز بالای آرنج تفاوت های زیادی دارد.

ساخت پروتز زیر آرنج هوشمند

بعد از عمل جراحی آرنج دست و قطع آرنج، چه کارهایی می بایست انجام شود؟

کسانی که در اثر یک حادثه دستشان از ناحیه آرنج قطع شده است تحت عمل جراحی آرنج دست قرار می گیرند. معمولا، بلافاصله بعد از قطع عضو نمی توان برای ساخت آرنج مصنوعی دست اقدام کرد. کسانی که با این مساله درگیر هستند، بعد از مرخصی در بیمارستان باید برخی اعمال مراقبتی زیر را انجام دهند:

  • مراقبت کردن از زخم ها و تمیز کردن آنها یکی از مهم ترین کارها برای ساخت آرنج مصنوعی است. زخم ها باید به درستی و به صورت کامل بهبود پیدا کنند تا فرد بتواند پروتز را نصب کند.
  • فرد باید عضلات دست خود را تقویت کند. برخی پروتزها وزن زیادی داشته و افراد برای آنکه در طی مدت کار کردن با پروتز اذیت نشده و احساس اضافه بار نداشته باشند، چاره ای به جز تقویت عضلات خود ندارند.
  • افرادی که مجبورند برای ساخت و پرداخت قیمت پروتز آرنج (پروتز زیر آرنج و پروتز بالای آرنج) اقدام کنند، می بایست اندام باقیمانده خود را ماساژ دهند. این ماساژ به فرد کمک می کند تا بتواند لمس و فشار ناشی از نصب پروتز را تحمل کند.
  • برخی پزشکان به بیماران و افراد درگیر با قطع عضو توصیه می کنند که به اندام باقیمانده خود ضربه هایی ملایم وارد کنند. این عمل، فرد را برای حساسیت زدایی و آماده شدن برای نصب پروتز آماده می کند. بهتر است وارد کردن این ضربه های ملایم 3 تا 4 بار در روز انجام شود.
  • برای دریافت قیمت پروتز بالای آرنج و پروتز زیر آرنج بهتر است به ارتوپدی های معتبر در کشور مراجعه کرد.
ارتباط مو برداشتن ارنج دست و ساخت پروتز آرنج

مراقبت های بعد از عمل شکستگی آرنج چه تفاوتی با مراقبتهای بعد از پروتز آرنج دارد؟

کسی که عمل آرنج انجام می دهد، باید در روزهای بعد از عمل بسیار مراقب باشد و نکات مراقبتی متفاوتی را رعایت کند. کارهایی که چنین کسانی می بایست انجام دهند با کارهایی که فرد در زمان نصب آرنج مصنوعی می بایست انجام دهد، کاملا متفاوت است.

مثلا، یکی از مراقبت های بعد از عمل شکستگی آرنج، قرار دادن یخ روی آرنج است. کسانی که در روزهای بعد از عمل، در ناحیه آرنج خود احساس درد می کنند و یا کسانی که التهاب دارند، می توانند روی دست خود یخ قرار دهند. انجام چنین کاری برای کسی که جهت ساخت پروتز آرنج اقدام کرده است، لزومی ندارد.

مورد دیگری که افراد در زمان بعد از عمل باید انجام دهند، استراحت کردن است. معمولا این افراد برای آنکه سرعت بهبودی را در روزهای بعد از عمل افزایش دهند می بایست تا مدتی که پزشک تشخیص می دهد استراحت کنند. این مورد نیز از دیگر کارهایی است که افراد قطع عضو شده از ناحیه آرنج دست نیازی به انجام آن ندارند. همان کارشناسانی که به فرد کمک کرده اند تا در جریان قیمت پروتز آرنج قرار گیرد، به او می گویند که در روزهای بعد از نصب این پروتز چه کاری باید انجام دهد.

قیمت پروتز آرنج در تهران

آیا پروتز آرنج دست یکی از انواع پروتز اندام فوقانی به شمار می رود؟

پروتزها انواع و اقسام متفاوت دارند و یکی از پارامترهایی که در این تقسیم بندی تاثیر بسزایی دارد، محلی است که قطع عضو در آن صورت گرفته است. به صورت کلی، ما دو نوع پروتز داریم؛ پروتزهای مخصوص اندام فوقانی و پروتزهای مخصوص اندام تحتانی. پروتزهای مخصوص اندام تحتانی به اندام های مصنوعی گفته می شود که از ناحیه کمر به پایین نصب می شوند و پروتزهای اندام فوقانی نیز به اندام های مصنوعی گفته می شود که برای ناحیه کمر به بالا و عمدتا دست ساخته می شوند.

با توجه به توضیحی گفتیم، کسانی که برای ساخت پروتز آرنج دست اقدام می کنند، از جمله کسانی اند که می خواهند برای ساخت یکی از انواع پروتز اندام فوقانی اقدام کنند. پس، نتیجه می گیریم پروتز مخصوص آرنج نوعی پروتز فوقانی است.

پروتزها وظیفه خطیر و حساسی دارند و به انسان های درگیر با قطع عضو کمک می کنند تا بتوانند از پس مشکلات ناشی از قطع عضو برایند. بنابراین، هم برای ساخت پروتزهای مخصوص اندام فوقانی و هم برای ساخت پروتزها مخصوص اندام تحتانی به مراکز و کلینیک هایی مراجعه کنید که تجربه، تخصص و دانش ساخت پروتزهای کاربردی را دارند.

بررسی آیا پروتز آرنج دست یکی از انواع پروتز اندام فوقانی به شمار می رود؟

نظر بهترین جراح دست ایران، در مورد ساخت پروتز آرنج مکانیکی چیست؟

یکی از انواع پروتزهایی که برای مواقع قطع دست از ناحیه آرنج ساخته می شود، پروتز از نوع مکانیکی است. کسانی که دچار و درگیر قطع عضو از ناحیه آرنج شده اند، تمایل و اشتیاق زیادی برای نصب این پروتز از خود نشان می دهند.

از جمله مزیت های پروتز آرنج مصنوعی مکانیکی می توان به عملکرد خوب و قابل قبول آنها و کم بودن وزنشان در مقایسه با پروتزهای الکتریکی اشاره کرد. از نظر بهترین جراح دست ایران، کم بودن وزن پروتز، برای کسانی که دست آنها از ناحیه بالای آرنج قطع شده است، اهمیت بیشتری دارد؛ زیرا هر قدر میزان قطع عضو بیشتر باشد، توان و قدرت فرد برای حمل پروتزهایی با وزن بالا کاهش پیدا می کند و این ممکن است مشکلاتی را به مشکلات فرد اضافه کند.

برای آنکه در جریان قیمت پروتز آرنج از نوع مکانیکی و الکتریکی قرار بگیرید، بهتر است با کلینیک های ارتوپدی فنی فعال در کشور صحبت کرده و در این باره، اطلاعات کامل تر را از آنها دریافت کنید. این کلینیک ها با توجه به انتظاراتی که دارید و با توجه به میزان فعالیت هایتان در طی روز، یک آرنج مصنوعی ساخته و در اختیار شما قرار می دهند.

پیوند دست مصنوعی یا پیوند پروتز آرنج دست چیست؟

پیوند دست مصنوعی یا پیوند پروتز آرنج دست چیست؟

برای آنکه فردی بتواند نقص عضو به وجود آمده را به بهترین شکل ممکن تحت پوشش قرار دهد، روش های متفاوتی می توان پیشنهاد کرد. برخی ها با توجه به شرایطی که دارند برای ساخت و نصب انواعی از آرنج مصنوعی اقدام می کنند که قابلیت جدا شدن دارند. این ها می توانند هر زمانی که خواستند پروتز را از جای خود جدا کرده و به کنار بگذارند.

از دیگر روش هایی که می توان برای نصب و ساخت پروتز آرنج دست معرفی کرد، پیوند پروتز به بدن است. این نوع پروتز که به آن ایمپلنت نیز گفته می شود یکی از جدیدترین روش های نصب پروتز به بدن انسان به شمار رفته و مزیت های زیادی با خود به همراه دارد. پزشکان جراح، پروتز را به بدن فرد پیوند می زنند و فرد بعد از آن می تواند خیلی کارها را به تنهایی انجام دهد.

درست است که نصب این نوع پروتز با مزیت های زیادی همراه است، اما باید به قیمت آن نیز توجه کرد. قیمت پروتز آرنج از نوع ایمپلنت بالاست و یکی از دلایلی که باعث شده این نوع، قیمت بالایی داشته باشد، عمل جراحی است. طی عمل جراحی، پروتز به بدن فرد متصل می شود.

نظر بهترین جراح دست ایران، در مورد ساخت پروتز آرنج مکانیکی چیست؟

برای دریافت لیست قیمت پروتز آرنج چه کنیم؟

راه های متفاوتی را می توان برای دریافت لیست قیمت پروتزها پیشنهاد کرد. یکی از این راه ها، مراجعه کردن به کلینیک های ارتوپدی فنی است که در کشور در حال فعالیت هستند. این مجموعه ها با در نظر گرفتن همه عواملی که می بایست در هنگام ساخت پروتز به آن ها توجه داشت یک قیمت مشخص به متقاضی ساخت پروتز آرنج ارائه می دهند. از آنجایی که بدون داشتن آرنج، انجام دادن کارها سخت به نظر می رسد به افراد توصیه می کنیم در صورتی که با این اتفاق درگیر هستند، حتما به مجموعه های معتبر در کشور مراجعه کنند.

البته، در مورد ساخت پروتزها، فقط قیمت آنها مهم نیست و فاکتورهای دیگری نیز در این بین باید برای متقاضی ساخت پروتز در اولویت قرار داشته باشد. این موضوع مهم، چیزی به جز کیفیت و کاربردی بودن پروتز نیست. یک پروتز آرنج، هم باید قیمت مناسبی داشته باشد و هم بر اساس نیازهای کاربر ساخته شده و بتواند به طیف وسیعی از خواسته های او جواب دهد. به همین جهت، توصیه می کنیم برای ساخت پروتز بالای آرنج و پروتز زیر آرنج به مجموعه هایی مراجعه کنید که در کار خود حرفه ای ظاهر شده و می توانند همه توقعات و انتظارات شما را به یک باره برآورده کنند.

قیمت پروتز آرنج در تهران

برای ساخت پروتز آرنج و خرید پروتز آرنج مصنوعی چه کنیم؟

برخی کسانی که دچار قطع عضو از ناحیه آرنج شده و هیچ گونه اطلاعاتی در این حوزه ندارند، ممکن است تصور کنند که می توانند به یکی از فروشگاه های لوازم پزشکی در کشور مراجعه کرده و برای خرید پروتز آرنج مصنوعی دست اقدام کنند. نکته ای که باید به این افراد بگوییم این است که ما چیزی تحت عنوان خرید پروتز آرنج نداریم و امکان خرید یک آرنج مصنوعی از پیش ساخته شده وجود ندارد؛ زیرا، پروتزها با توجه به شرایط بیمار و با توجه به نیازها و نوع فعالیت های او در طول روز می سازند.

در یک کلمه می توانیم اینگونه بیان کنیم که پروتز آرنج و یک اندام مصنوعی کاملا اختصاصی است و با قالب بگیری از بدن فرد ساخته می شود و هیچ کس نمی تواند از پروتز فرد دیگری استفاده کند.

موضوعی که باید به آن توجه و دقت داشت، قیمت پروتز آرنج است. قیمت این نوع پروتز نیز برای همه افراد یکسان نیست. در برخی افراد مقدار بیشتری از دست قطع شده، و این فرد ناچار است هزینه بیشتری برای ساخت آرنج مصنوعی دست پرداخت کند، و یا در فرد دیگری، به دلیل فعالیت خاصی که انجام می دهد، می بایست یک پروتز با قابلیت های خاص سفارش دهد؛ این افراد نیز از جمله کسانی هستند که می بایست هزینه بالایی برای ساخت پروتز پرداخت کنند.

پس اگر خدا ناکرده دستتان از ناحیه آرنج قطع شد اول از همه به مراکز ارتوپدی فنی مطرح در کشور مراجعه کنید تا آنها به شما بگویند که برای ساخت این پروتز چه هزینه ای باید پرداخت کرده و چه باید کنید.

برای دریافت لیست قیمت پروتز آرنج چه کنیم؟

آیا در  مرکز پروتز تهران، پروتز آرنج مکانیکی نیز ساخته می شود؟

در پاسخ به این سوال که آیا در مرکز پروتز تهران، پروتز از نوع مکانیکی نیز ساخته می شود یا نه، باید بگوییم بله. در ادامه بحث و برای تکمیل آن، لازم می دانیم در مورد این نوع پروتز اطلاعات بیشتری را در اختیار شما قرار دهیم.

پروتزهای آرنج مکانیکی که به آنها پروتزهای آرنج معمولی نیز گفته می شود از جمله پروتزهای مناسب برای افرادی هستند که دستشان از ناحیه آرنج قطع شده است. این نوع پروتز، در حد و اندازه خود قیمت مناسبی داشته و وزن آن نیز از پروتزهای الکتریکی کمتر و پایین تر است.

واقعیتی که در مورد پروتزهای آرنج وجود دارد این است که این اندام های مصنوعی به این دلیل که وزن کمی دارند، گزینه مناسبی برای کسانی اند که مقدار بیشتری از دست آنها قطع شده است. هر قدر فرد، حجم بیشتری از دست او قطع شده باشد، توان نگهداری اندام های مصنوعی در او نیز کاهش پیدا می کند. به همین دلیل، متخصصان و کارشناسان ساخت پروتز به افرادی که دست آنها از بالای آرنج قطع شده است پیشنهاد می کنند برای ساخت پروتز آرنج از نوع مکانیکی اقدام  کنند.

اگر شما نیز دچار قطع عضو از ناحیه آرنج شده اید، بهتر است اول از همه در جریان قیمت آن قرار بگیرید. کلینیک های ارتوپدی فنی در کشور می توانند به شما بگویند که قیمت پروتز آرنج چقدر است.

آیا در مرکز پروتز تهران، پروتز آرنج مکانیکی نیز ساخته می شود؟

آیا دست پروتزی همان پروتز آرنج است؟

دست پروتزی را با اسامی متفاوت می خوانند. این تفاوت در نام و اسامی به دلیل تنوعی است که در این نوع پروتز به چشم می خورد. دست های مصنوعی که یکی از آنها آرنج مصنوعی است در کلینیک های ارتوپدی فنی ساخته می شود. در این مراکز، از اندام باقی مانده فرد قالب گیری انجام شده و سپس یک پروتز کاربردی برای فرد متقاضی ساخته می شود. خاطر نشان می کنیم، همه افراد هزینه یکسانی برای قیمت پروتز آرنج نمی پردازند؛ آنهایی که یک پروتز مدرن و پیشرفته نصب می کنند می بایست هزینه بالاتر و آنهایی که پروتز هایی ساده تر نصب می کنند، می بایست هزینه کمتری برای ساخت پروتز پرداخت کنند.

در ساخت پروتز آرنج از متریال های متفاوت استفاده می کنند و این نیز موضوع دیگری است که روی قیمت این نوع دست پروتزی تاثیر می گذارد. به خاطر داشته باشید که اندام های مصنوعی و یا به عبارت دیگر دست های مصنوعی قادر نیستند همه نیازهای فرد را برآورده کند و این یکی از بزرگ ترین محدودیت ها و مشکلاتی است که برای افراد درگیر با مساله قطع عضو وجود دارد. گرچه پیشرفت های خوبی در حوزه ساخت پروتز به وقوع پیوسته است، اما هنوز هم این محدودیت ها وجود داشته و به صورت کامل برطرف نشده اند.

آیا دست پروتزی همان پروتز آرنج است؟

آیا اقدام نکردن برای ترمیم غضروف آرنج دست، باعث قطع دست از آرنج و لزوم نصب پروتز آرنج می شود؟

غضروف ها در بدن ما یکی از آسیب پذیرترین قسمت ها به شمار می روند. اگر از آنها زیاد کار بکشیم و یا اگر شرایط بروز آسیب را در آنها فراهم کنیم بیماری های مختلف، همچون آرتروز ایجاد می شود. آرتروز از جمله بیماری هایی است که با درد همراه است و در واقع، این درد است که فرد را اذیت می کند، وگرنه، آسیب به غضروف ها فرد را مجبور نمی کند که برای ساخت پروتز آرنج اقدام کند. در این مواقع، ترمیم غضروف آرنج دست می تواند بسیار کمک کنند بوده و درد ایجاد شده را به شدت کاهش دهد.

معمولا، کسانی نیاز دارند برای ساخت و پرداخت قیمت پروتز آرنج اقدام کنند که دستشان از ناحیه پایین آرنج و یا بالای آرنج قطع شده باشد. به این منظور، بهتر است به مراکزی مراجعه کرد که در حوزه ساخت پروتزها فعالیت می کنند. این کلینیک ها تجربه و مهارت بالایی برای ساخت آرنج های مصنوعی داشته و می توانند با ساخت یک پروتز کاربردی به فرد کمک کنند تا به مشکلاتی که قطع عضو برای او به وجود آورده است، پایان دهند. پایار از جمله کلینیک هایی است که می توانید به آن اعتماد کرده و ساخت اندام های مصنوعی را به کارشناسان آن بسپارید.

آیا اقدام نکردن برای ترمیم غضروف آرنج دست، باعث قطع دست از آرنج و لزوم نصب پروتز آرنج می شود؟

پروتز ثابت دست یا پروتز آرنج ثابت دست چیست؟

پروتز ها انواع و اقسام متفاوت دارند. برخی از آنها قابلیت تحرک داشته و فرد به کمک آن می تواند خیلی کارها را انجام دهد و برخی دیگر از آنها، قابلیت تحرک نداشته و فقط به عنوان پروتز زیبایی به کار برده می شوند. چه کسانی که در اثر یک حادثه دست شان از ناحیه آرنج قطع شده است، و چه کسانی که به صورت مادرزادی و یا به خاطر بیماری دست ندارند، می توانند برای ساخت پروتز ثابت دست یا ساخت پروتز آرنج ثابت دست اقدام کنند؛ هیچ محدودیتی در این رابطه برای افراد وجود ندارد.

مهم ترین و بارزترین خصوصیتی که می توان در مورد این نوع پروتز دست عنوان کرد، ثابت بودن و نداشتن قابلیت حرکت است. کسی که این آرنج مصنوعی را نصب می کند، قادر نیست اجسام را بلند کرده و حتی به اندازه یک متر هم آنها را جا به جا کنند. این نوع پروتز به دلیل عملکرد ساده و غیر پیچیده ای که دارد، یکی از ارزان ترین انواع آرنج مصنوعی در کشور به شمار می رود. اگر می خواهید دقیق ترین قیمت پروتز آرنج را دریافت کنید، با مراکز و کلینیک هایی که در این حوزه فعالیت می کنند، تماس گرفته و همه اطلاعاتی که نیاز دارید از آنها دریافت کنید. بهتر است کسانی برای ساخت این نوع اندام مصنوعی اقدام کنند که فعالیت های زیادی در طی روز ندارند.

پروتز ثابت دست یا پروتز آرنج ثابت دست چیست؟

آیا مو برداشتن ارنج دست باعث الزام ساخت پروتز آرنج می شود؟

مو برداشتن ارنج دست، یکی از اتفاقاتی است که برای هر کسی ممکن است پیش آید. مو برداشتن به یک نوع شکستگی مویی یا ناقص استخوان گفته می شود. وقتی آرنج دست کسی مو بر می دارد نشانه ها و علائمی مانند تورم، کبود شدن، احساس درد به صورت ضربان دار و خونریزی را مشاهده می کند. در این مواقع، بهتر است حتما برای درمان اقدامی صورت گیرد تا بعدها مشکل بزرگ تری برای فرد ایجاد نشود.

اینکه می گوییم مشکل بزرگ تر، منظور ما قطع عضو و لزوم ساخت و نصب پروتز آرنج نیست. اصولا اگر مو برداشتن آرنج دست درمان نشود، ممکن است دست به همین حالت باقی بماند و استخوان در جای اصلی خود قرار نگیرد. این اتفاق است که مشکلاتی مانند درد همیشگی در ناحیه آرنج دست ایجاد می کند.

پس کسانی که استخوان آرنج آنها مو بر می دارد نیازی نیست نگران اتفاقاتی چون قطع دست از ناحیه بالای آرنج باشند؛ زیرا با مراجعه به پزشکان می توان خیلی زود و سریع آن را تشخیص داد و بهترین کار را برای درمان در پیش گرفت. اصولا، اگر در اثر حادثه تصادف و یا حادثه ای در حین کار دست شما از ناحیه آرنج قطع شد برای دریافت قیمت پروتز آرنج می توانید به کلینیک های ارتوپدی فنی فعال در کشور مراجعه کنید.

حال که مشخص شد درمان مو برداشتن آرنج دست، اقدام برای ساخت پروتز آرنج نیست می خواهیم چند روش موثر و مفید جهت درمان این عارضه معرفی کنیم. این روش های درمانی به این شرح هستند:

  • یکی از بهترین کارهایی که می توان در جهت بهبود موبرداشتن استخوان آرنج معرفی کرد، استراحت کردن است. بهتر است کارها و فعالیت هایی که باعث شدت آسیب به استخوان ها می شود را برای مدتی کنار گذاشت و انجام نداد. وقتی که موبرداشتن به مرور زمان بهبود پیدا کرد، فرد می تواند به انجام فعالیت های روزانه خود بازگشته و آنها را انجام دهد.
  • به جای نگرانی از بابت ساخت و پرداخت هزینه پروتز آرنج دست، می بایست به پزشک مراجعه کرد. پزشکان با توجه به وخامت اوضاع، به او توصیه می کنند تا ناحیه ترک برداشته را یا گچ بگیرد و یا از بریس و ارتز استفاده کند. توصیه های پزشکان بهترین روش جهت درمان مو برداشتن دست به شمار می روند.

توصیه می کنیم برای آنکه میزان آسیب ها به آرنج دست کاهش پیدا کند، تغذیه مناسب داشته باشید و مواد غذایی حاوی ویتامین دی و کلسیم را به اندازه مصرف کنید. رعایت رژیم مناسب به تقویت استخوان های شما کمک فراوانی خواهد کرد. کسانی که دستشان از ناحیه آرنج قطع می شود بهتر است برای ساخت و نصب پروتز آرنج اقدام کنند.

بهترین قیمت پروتز آرنج

آیا پاره شدن تاندون آرنج منجر به قطع دست و ساخت پروتز آرنج می شود؟

یکی از مشکلاتی که ممکن است برای برخی ها به وجود آید، پاره شدن تاندون آرنج است. از جمله عللی که باعث می شود تاندون ها پاره شوند، می توان به در رفتگی و یا شکستگی های قدیمی اشاره کرد. گاهی اوقات نیز ممکن است زمین خوردن و یا فشار به ناحیه دست باعث شود که تاندون پاره شود. در این مواقع، درد زیادی بیمار را به خود درگیر می کند، اما چیزی که می توان به جرات بیان کرد این است که این عارضه باعث نمی شود که فرد در آینده اجباری برای ساخت و نصب پروتز آرنج در خود حس کند.

از جمله روش های درمانی این مشکل می توان به جراحی، تزریق کورتون، کمپرس آب یخ و استراحت اشاره کرد. کسانی که می خواهند این عارضه مشکلی برای آنها ایجاد نکند بهتر است روش های درمانی را به دقت و مو به مو اجرا کنند. بدترین راهی که می توان برای درمان پاره شدن تاندون پیشنهاد کرد، جراحی است که می بایست توسط پزشکان و جراحان معتبر و مطرح صورت گیرد.

با در نظر گرفتن تمام توضیحاتی که در بالا اشاره کردیم الان می توانیم به خوبی بگوییم که پارگی تاندون دست منجر به قطع دست نمی شود و نیازی نیست که افراد از بابت پرداخت قیمت پروتز آرنج نگرانی به خود راه بدهند.

شاید ارتباطی به پروتز آرنج دست نداشته باشد اما حالا که به مساله پارگی تاندون های دست اشاره کردیم، بهتر است در مورد روش های درمانی این پارگی نیز نکاتی را بیان کنیم. برخی از روش های مناسب و موثر برای درمان پارگی به شرحی است که در ادامه بیان می کنیم:

  • یکی از بهترین راه ها برای درمان پارگی تاندون دست، فیزیوتراپی است. این عمل، نقش بسیار موثر و کارآمدی روی کاهش درد ایجاد شده توسط پارگی دارد. کسانی که فیزیوتراپی انجام می دهند، تاندون های دست خود را تقویت کرده و به این شکل باعث می شوند که عارضه به وجود آمده، درمان شود.
  • داروهای ضد التهاب نیز می تواند در درمان پارگی موثر باشد. نقش این داروها، کاهش علائمی است که در اثر پارگی ایجاد شده است. وقتی تاندون ها پاره می شوند، ملتهب و متورم می شوند. مصرف داروها به آنها کمک می کند تا این علائم کاهش پیدا کند.

به هر صورت، برای هر یک از ما واجب است از بدنمان که خداوند به ما هدیه کرده، به خوبی مواظب کرده و شرایط ساخت پروتز آرنج را فراهم نکنیم. یک پروتز هر قدر هم که پیشرفته باشد باز هم نمی تواند جای خالی اندام قطع شده را به خوبی پر کند. پس برای آنکه مجبور نشوید در آینده برای پرداخت قیمت پروتز آرنج اقدام کنید، احتیاط را در زندگی فراموش نکنید.

آشنایی با ساخت پروتز آرنج

آیا از نظر بهترین جراح آرنج ایران، قدرتمندترین پروتز، پروتز آرنج الکتریکی است؟

اگر دست شما از ناحیه پایین آرنج و یا بالای آرنج قطع شده است، باید پروتز نصب کنید. یکی از انواع پروتزهای مخصوص آرنج که از نظر بهترین جراح آرنج ایران می تواند بهترین پروتز باشد، پروتز الکتریکی است که در این قسمت می خواهیم در مورد آن توضیحاتی را به شما ارائه دهیم.

اول از همه خوب است بدانید که قیمت پروتز آرنج الکتریکی به دلیل مزیت هایی که در آن وجود دارد، بالا است. این نوع پروتز به کمک سوئیچ ها، تاچ پد و یا مقاومت های حساس به نیرو قابلیت حرکت به سمت بالا یا پایین را دارد.

علاوه بر تمام مزیت هایی که این نوع پروتز دارد، مشکلاتی نیز در آن مشاهده می شود که از آن جمله می توان به وزن اضافه پروتز اشاره کرد. این پروتز، به دلیل ساختار خاصی که دارد به وزن اندام می افزاید و کسانی را که قسمت زیادی از دستشان قطع شده است، با مشکلات زیادی رو به رو می کند. این پروتز ها از انواع آرنج های مصنوعی مکانیکی، سنگین تر هستند.

موضوع دیگری که خوب است در زمان ساخت پروتز آرنج مورد توجه قرار دهید، تنوع در انواع آرنج های مصنوعی الکتریکی است. برخی از آنها می توانند تا حدود 4 کیلوگرم بار را جا به جا کنند و برخی دیگر صورت خودکار قفل شده و کار نمی کنند. اگر می خواهید برای ساخت این نوع پروتز اقدام کنید، با کارشناسان کلینیک های ارتوپدی فنی مشورت کنید.

پروتز آرنج دست، کدام یک از انواع پروتز مصنوعی به شمار می رود؟

نکته ای که خوب است در مورد تکمیل بحثمان پیرامون پروتز آرنج دست الکتریکی اشاره کنیم، انواع مختلف این پروتز است. اگر به ارتوپدی فنی های معتبر و مطرح مراجعه کنید، قادرند یکی از آرنج های مصنوعی زیر را برای شما بسازند و در اختیارتان قرار دهند:

  • یکی از انواع آرنج های مصنوعی دست، Hosmer است. این نوع، سری Endoskeleal Electric و E-Two Electric داشته و به وسیله کنترل کننده های مایوالکتریک و یا سوئیچ های کنترل کننده می توان آنها را به حرکت درآورد. این مدل، خود شامل دو نوع درون اسکلتی و بیرون اسکلتی است. برای ساخت پروتز آرنج دست Hosmer به ارتوپدی فنی ها مراجعه کنید.
  • آرنج بوستون II Liberating Technologies نیز یکی دیگر از انواع آرنج های مصنوعی الکتریکی است. افراد با کمک نصب این پروتز می توانند تا 4 کیلوگرم جسم را بلند کرده و جا به جا کنند. دامنه نوسان آن نیز 45 درجه بوده که به یک کلاچ مجهز است. این کلاچ، وقتی که پروتز، بی حرکت است آن را قفل کرده و هر زمان که از طرف موتور نیرویی اعمال می شود، آن را باز می کند.
  • ErgoArm الکترونیک از جمله پروتزهای سبک به شمار رفته و عملکرد بسیار خوبی را می توان از آن انتظار داشت. این نوع را می توان با کمک سیگنال های مایوالکتریکی به راحتی کنترل کرد. قیمت پروتز آرنج دست ErgoArm الکترونیک، بالاست.
مراقبت های بعد از نصب پروتز آرنج دست

پروتز آرنج دست، کدام یک از انواع پروتز مصنوعی به شمار می رود؟

پروتز مصنوعی، انواع و اقسام مختلف دارد. برخی از آنها مخصوص بالا تنه بوده و برخی دیگر مخصوص پایین تنه هستند. پروتزهایی که برای قسمت بالاتنه ساخته می شوند به اندام های مصنوعی فوقانی و پروتزهایی که برای اندام تحتانی بدن ما ساخته می شوند به پروتزهای اندام تحتانی معروف هستند. از آنجایی که دستان ما در قسمت بالا تنه قرار دارند به همین دلیل، پروتز آرنج را یکی از انواع پروتزهای مخصوص بالاتنه می خوانند.

البته، دسته بندی اندام های مصنوعی به همین یک مورد ختم نشده و همان طوری که در اینجا نیز اشاره کردیم پروتزها از نظر کاربرد، انواع و اقسام متفاوت دارند و افراد با توجه به شرایط، نیازها و بودجه ای که می توانند برای ساخت پروتز اختصاص دهند، می بایست برای ساخت پروتز آرنج دست ثابت یا متحرک دست اقدام کنند. به این منظور، افراد می بایست به کلینیک هایی مراجع کنند که تجربه و سابقه کافی برای ساخت انواع پروتزهای مصنوعی را دارند. از آنجایی که ساخت اندام های مصنوعی کار راحتی نیست و پیچیدگی ها و اصول خود را دارد، توصیه می کنیم به هر کلینیکی اعتماد نکنید. در ضمن، بهترین مرجع برای اطلاع از قیمت پروتز آرنج دست همین کلینیک های ساخت پروتز هستند.

 

آیا مو برداشتن ارنج دست باعث الزام ساخت پروتز آرنج می شود؟

تفاوت پلاتین آرنج دست با پروتز آرنج دست چیست؟

در دنیای پزشکی، واژه های متفاوتی به گوش می خورد که یکی از آنها پلاتین آرنج دست است. پلاتین را از یک نوع فلز بسیار محکم و قوی می سازند. این پلاتین هیچ گونه حساسیتی در بدن فرد ایجاد نکرده و به همین دلیل است که پزشکان برای مواقع مورد نیاز از آن استفاده می کنند.

هدف اصلی از نصب این پلاتین ها در آرنج دست، شکسته شدن استخوان است. وقتی استخوان آرنج دچار شکستگی می شود، باید تا زمانی که به اندازه مناسب قوی شده و بتواند حرکت کند، حمایت و تثبیت شود. قبل ترها که پزشکی پیشرفت چندانی نداشت، از آتل و گچ برای حمایت استخوان استفاده می کردند، اما امروزه این پلاتین ها به کمک آمده اند. نصب پلاتین ها مزیت هایی همچون کاهش میزان عفونت و افزایش نظم و تثبیت در زمان قرارگیری استخوان ها دارد.

مهم ترین تفاوتی که بین این پلاتین و ساخت پروتز آرنج دست وجود دارد، این است که ارنج های مصنوعی را کسانی نصب می کنند که در اثر بیماری و یا یک حادثه دستشان از ناحیه زیر آرنج و یا بالای آرنج قطع شده است. در صورتی که پلاتین در مواقع شکستگی استخوان ها نصب می شود. قیمت پلاتین ها نسبتا ثابت و مشخص است اما قیمت پروتز آرنج با توجه به فاکتورهای متفاوتی تعیین و برآورد می شود.

هزینه پروتز آرنج(پروتز بالای آرنج و پروتز زیر آرنج) چقدر می باشد؟

امروزه انواع مختلفی از پروتز آرنج به راحتی در دسترس است. همین ویژگی هاست که باعث تفاوت قیمت پروتز بالای آرنج و قیمت پروتز زیر آرنج شده است. هر نوع از پروتز آرنج ویژگی های خاص و منحصر به فرد خود را دارد. از آن جا که مواد به کار رفته در پروتزها متفاوت است و هر پروتز کارکرد و عملکرد مختص به خود را دارد معمولا هزینه ی ثابتی را نمی توان به پروتز آرنج اختصاص داد. به عنوان مثال پروتز هایی که تنها به خاطر جنبه های زیبایی تهیه می شوند نسبت به پروتز های فعال که از قابلیت تحرک برخوردار هستند هزینه ی کمتری دارند. همچنین شایان ذکر است که پروتز هایی که از قابلیت های منحصر به فرد مانند ضد آب بودن، سبک بودن و سایر ویژگی های سفارشی برخوردار هستند گرانتر هستند. جنس و نوع مواد مصرف شده در تهیه و طراحی پروتز آرنج(ساخت پروتز زیر آرنج و ساخت پروتز بالای آرنج) از دیگر عواملی است که باعث بالا رفتن و پایین آمدن هزینه ی پروتز آرنج می شوند. به همین علت توصیه می شود که حتما قبل از اقدام به تهیه ی پروتز با پزشک متخصص و حرفه ای در این حوزه مشورت کرده و دقت کنید که پروتزی را سفارش دهید که با شرایط شما تناسب کافی داشته باشد.

منبع : 

https://bmcmusculoskeletdisord.biomedcentral.com/articles/10.1186/s12891-019-2781-z

https://medlineplus.gov/ency/imagepages/19854.htm

پاسخ به سوالات متداول شما

یکی از کاربردی ترین انواع پروتز آرنج مصنوعی (پروتز بالای آرنج و پروتز زیر آرنج) پروتزی است که به کمک نیروی بدن کار می کند. تسمه هایی برای این نوع پروتز در نظر گرفته شده است که به کمک نیروی بدن مهار می شوند؛ این تسمه ها، به شانه مخالف فرد وصل می شوند. به تسمه هایی که در این نوع پروتز به کار برده می شود، مهار می گویند. مهارها هستند که باعث شده اند این نوع پروتز عملکرد بسیار خوبی از خود نشان دهد. اگر مشتاقید در مورد قیمت پروتز آرنج (قیمت پروتز بالای آرنج و قیمت پروتز زیر آرنج) اطلاعات بیشتری به دست آورید، با کلینیک ما تماس بگیرید.

اگر به کلینیک های ارتوپدی مراجعه کرده باشید، حتما تنوع قیمت پروتز آرنج (قیمت پروتز بالای آرنج و قیمت پروتز زیر آرنج) برایتان تعجب آور خواهد بود. با این نوع تنوع قیمت، شاید عده ای از افراد بخواهند بدانند که ارزان ترین نوع پروتز آرنج مصنوعی کدام است. ارزان ترین نوع پروتز آرنج مصنوعی، پروتز منفعل یا زیبایی است و اجزایی که در آن به کار برده می شود، قابلیت حرکت ندارند و فرد نمی تواند از آن برای بلند کردن اجسام استفاده کند. کسی که می خواهد از پروتز، تنها برای زیبایی اش استفاده کند، بهتر است برای ساخت این نوع اقدام نماید؛ زیرا ارزان و به صرفه است.

اگر خدای ناکرده دستتان از بالای آرنج قطع شده است، چاره ای به جز استفاده از پروتز ندارید. پروتز مخصوص بالای آرنج، همان چیزی است که به شما کمک می کند تا نقص عضو به وجود آمده را به راحتی حل کنید و با آن کنار آیید. بهترین و مطمئن ترین راه برای سفارش پروتز مخصوص بالا آرنج، مراجعه به کلینیک ارتوپد فنی های معتبر است. این مراکز به شما می گویند، می بایست چه هزینه ای را بابت ساخت پروتز بالای آرنج و همین طور ساخت پروتز زیر آرنج پرداخت کنید. با نصب این پروتز، قسمت عمده ای از مشکلاتتان حل خواهد شد. 

قیمت پروتز آرنج (قیمت پروتز زیر آرنج، قیمت پروتز بالای آرنج) کم نیست و  شما برای نگهداری از آن باید با دقت عمل کنید. هر زمانی که خواستید آن را تمیز کنید این نکات را مورد توجه قرار دهید:

  • برای شستن پروتز زیر آرنج هیچگاه آن را داخل آب، غوطه ور نکنید.
  • هر زمانی که می خواهید پروتز بالای آرنج را تمیز کنید، از یک دستمال مرطوب که به آب و صابون آغشته شده است، استفاده کنید.
  • وقتی پروتز را تمیز کردید، حتما آن را خشک کنید و سپس در جای خود نصبش کنید.

اگر هر یک از نکات بالا را رعایت کنید، به زودی مجبور نخواهید بود که هزینه ای را از بابت قیمت پروتز بالای آرنج و قیمت پروتز زیر آرنج پرداخت کنید.

گاهی اوقات، بروز یک بیماری باعث اجبار فرد برای ساخت و پرداخت قیمت پروتز زیر آرنج و قیمت پروتز بالای آرنج می شود. البته، فقط بیماری ها نیستند که باعث می شوند یک فرد سالم، به فرد متقاضی دریافت پروتز مخصوص زیر آرنج تبدیل شود، بلکه دیگر حوادث، مانند حوادث رانندگی و یا حوادثی که در حین کار رخ می دهند، از دیگر دلایل قطع دست از ناحیه آرنج به شمار می روند.

گاهی اوقات نیز وقتی فرد به دنیا می آید، به دلیل نقص ژنتیکی که در دوران جنینی روی داده است، دست از ناحیه زیر آرنج رشد نمی کند. این گروه نیز برای آنکه بتوانند زندگی بدون مشکلی داشته باشند، می بایست برای ساخت پروتز مصنوعی زیر آرنج اقدام کنند.

 

(08) دیدگاه

  1. محمود عزیزی
    6 شهریور 1401

    من شنیدم که قیمت پروتز زیر آرنج رو میشه با بیمه هم پرداخت کرد درسته این موضوع؟

    پاسخ
    • aref
      10 شهریور 1401

      سلام محمود عزیز
      بله. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد با ما تماس بگیرید.

      پاسخ
  2. نازنین
    20 شهریور 1401

    ساخت پروتز آرنج چند مرحله داره و اینکه برای مشاوره چکار کنم؟

    پاسخ
    • aref
      26 شهریور 1401

      سلام نازنین عزیز
      در مقاله به طور کامل در این مورد توضیح داده ایم. و بابت مشاوره هم می توانید با شماره کلینیک تماس بگیرید و یا حضوری مراجعه کنید.

      پاسخ
  3. متین
    4 مهر 1401

    برای ساخت پروتز زیر آرنج کدام نوع پروتز برای منی که میخوام علاوه بر جنبه زیبایی در انجام امور روزمره و ورزش کردنم خوب و تاثیر گذار باشه مناسبه؟ ممنون میشم راهنمایم کنید

    پاسخ
    • aref
      7 مهر 1401

      سلام دوست عزیز
      تا زمانی که بخش قطع شده توسط پزشک معاینه نشود، ما نمی توانیم پروتزی را به شما معرفی کنیم . توصیه ما این اسن که با شماره های موجود تماس گرفته همکاران ما شما را راهنمایی خواهند کرد.

      پاسخ
  4. نادر
    12 آبان 1401

    ایا خودمون می تونیم پروتز بالای آرنج را نصب کنیم یا اینکه برای هر برداشتن پروتز باید به شما مراجعه کنیم؟

    پاسخ
    • aref
      13 آبان 1401

      سلام نادر عزیز
      در بعضی مواقع خودتان می توانید پروتز را جدا کرده و دوباره نصب کنید. ولی در موارد خاص حتما باید به ما مراجعه کنید

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *