کفی طبی دیابتی چیست؟⚡مزایای کفی طبی دیابتی برای بیماران

کفی طبی دیابتی چیست

آیا نگران این هستید که چگونه دیابت می تواند بر سلامت پای شما تأثیر بگذارد؟ لازم است بگوییم که نیاز نیست نگران باشید چرا که پزشکان جهت کمک به جلوگیری از آسیب بافت پا و حمایت از گردش خون سالم پا، ارتزهای دیابتی، و همچنین کفی طبی دیابتی (کفی دیابتی) را تولید می کنند. اگر شما یا کسی که دوستش دارید با عارضه دیابت دست و پنجه نرم می کند، پس به خوب آگاه هستید که مراقبت صحیح از پا چقدر برای سلامت کلی شما یا عزیزتان ضروری است. متأسفانه، تعداد زیادی از بیماران دیابتی ممکن است به مشکلات پا مربوط به این عارضه مبتلا شوند که برخی از این عوارض ممکن است بسیار دردناک باشند. بیماری های پای دیابتی می تواند به دلایل مختلفی از جمله گردش خون ضعیف، اصطکاک، کفش های نامناسب و نوروپاتی ایجاد شود. خوشبختانه، کفی های طبی دیابتی قابل سفارشی وجود دارند که بسیار نرم هستند و به خوبی از پای بیماران دیابتی پشتیبانی کرده و حمایت های مورد نیاز را ارائه می دهند. اگر نمی دانید مزایای کفی طبی دیابتی چیست، در ادامه با ما همراه باشید.

فهرست این محتوا پنهان

کفی پا دیابتی چیست؟

اولین سوالی که می خواهیم به آن بپردازیم این است که کفی طبی دیابتی چیست. کفی طبی دیابتی که به آن کفی پا دیابتی هم گفته می شود، واقعاً می تواند به بهبود دیابت و کاهش درد پای نوروپاتی کمک کند. کفی های دیابتی به گونه ای طراحی شده اند که وزن را به طور مساوی روی پای بیمار مبتلا به دیابت توزیع کنند. علاوه بر این، آن ها پاشنه فرد را ثابت نگه می دارند تا حرکت پای بیمار را در داخل کفش به حداقل برسانند، در نتیجه این امر موجب کاهش دادن اصطکاک  موجود شده و  وخیم شدن علائم بیماری جلوگیری می شود. اینها، مهم ترین مزایای کفی طبی دیابتی هستند.

کفی های دیابتی می توانند به کاهش فشار در هر نقطه ای از پا که ممکن است باعث ایجاد پینه شود کمک کنند. متأسفانه، پینه می تواند منجر به شکستگی پوست، زخم یا حتی مواردی بدتر از آن همچون قطع عضو شود. به همین دلیل، یک کفی دیابتی مناسب بسیار مهم است. درست است که قیمت کفی طبی بالاست، اما ارزش صرفه هزینه را دارد؛ زیرا شرایط راحتی در پا ایجاد می کند.

دریافت مشاوره رایگان و ساخت کفی طبی و کفش طبی دیابتی با ما تماس بگیرید.

برای پذیرش لطفا با شماره زیر تماس بگیرید

همکاران ما بی صبرانه منتظر خدمت به شما هستند 😊

کفی طبی دیابتی

چرا افرادی که به دیابت مبتلا هستند باید از کفی پا دیابتی (کفی دیابتی) در کفش های خود استفاده کنند؟

قرار دادن کفی طبی دیابتی در کفش برای کسانی که به دیابت نوع یک و نوع دو مبتلا هستند بسیار مفید واقع شده و بر بهبود عملکرد پا آن ها تاثیر فوق العاده ای می گذارد. همچنین کفی پا دیابتی (ساخت کفی طبی دیابتی) به جلوگیری از ایجاد عوارض ناشی از دیابت در پای بیماران کمک می کند. برخی از عوارضی که ممکن است در بیمار مبتلا به دیابت مشاهده شوند عبارتند از:

  • ایجاد پینه
  • تجزیه پوست
  • به وجود آمدن زخم
  • از دست دادن گردش خون در پاها

احتمال نیاز به قطع عضو خوشبختانه امروزه کاهش یافته است. در طول دو دهه اخیر بیش از 50 درصد موارد مبتلا به دیابت مجبور به از دست دادن پاهای خود نشده اند. این امر به لطف روش های  مراقبت بهبود یافته از پا مانند استفاده از کفی طبی دیابتی و کفش طبی دیابتی می باشد.

کفی طبی دیابتی سفارشی (کفی دیابتی) به نوعی کفی پا دیابتی گفته می شوند که توسط پزشک تجویز می ‌شوند. متخصصان به ‌طور ویژه برای بیمار و بر اساس معاینه پزشکی پاها و همچنین مچ پا و ساق پا اقدام به طراحی کفی پا دیابتی می نمایند. کفی طبی دیابتی ساختار پای بیمارو راه رفتن فردی  او را پشتیبانی کرده و بهبود می بخشند.

یک کفی طبی دیابتی با کیفیت برای ثابت نگه داشتن پا هنگام راه رفتن و محافظت از پاها عالی هستند و از وخیم شدن بیماری های بالقوه غیر قابل التیام جلوگیری می کنند. همچنین کفی پا دیابتی شوک را جذب کرده و فشار موجود را کاهش می دهند. این بدان معنی است که آن ها برای کمک به جلوگیری از خستگی و تورم در پاها و ساق پا ساخته شده اند.

برخی از مزایای کفی طبی دیابتی سفارشی (مزیت های کفی طبی دیابتی چیست)

  • کفی سفارشی از پاهایی که نوروپاتی آن ها تشخیص داده شده است، محافظت می کند و به بهبود راحتی فرد کمک می کند. این کفی متناسب با پاها و راه رفتن فرد پوشنده طراحی می شود.
  • کفی‌ های سفارشی که به دلیل عملکرد عالی توسط پزشکان و متخصصان توصیه می ‌شوند، برای کسانی که به دنبال کیفیت و پشتیبانی از ارتزهای سفارشی ساخته شده هستند، کفی طبی دیابتی سفارشی بهترین گزینه است.
  • کفی پا دیابتی سفارشی برای انواع کفش های روزانه، اسپورت و همچنین برای کفش ‌های درمانی قابل استفاده می باشند. این یکی از مهم ترین مزیت های ساخت کفی طبی دیابتی است.
کفی طبی دیابتی (کفی پا دیابتی) برای بیماران دیابتی

چرا باید افراد مبتلا به دیابت از کفی های دیابتی پا استفاده کنند؟ دلیل استفاده از کفی طبی دیابتی (کفی دیابتی) چیست؟

برخی از بیماران دیابتی ممکن است برای حمایت از پای خود به کفش دیابتی سفارشی نیاز نداشته باشند، در عوض، یک کفی دیابتی برای جلوگیری از ایجاد عارضه پا تعبیه شده است. آن ها می توانند به کنترل اصطکاک در کفش فرد کمک کنند، بنابراین، زخم های ناشی از ایجاد فشار را به حداقل می رساند. اصطکاک معمولاً به دلیل فشار روی پا ناشی از پروناسیون بیش از حد ایجاد می شود. پروناسیون عبارت است از غلتیدن پا و صاف شدن قوس های موجود در پا. در نتیجه، کفی های طبی دیابتی می توانند به جلوگیری از ایجاد این عارضه کمک کنند. مطالعات پزشکی حاکی از آن است که بهره گیری از کفش دیابتی و کفی های طبی دیابتی می تواند در موارد زیر موثر واقع شود:

  • فشار کف پا را کاهش می دهند
  • از ایجاد زخم جلوگیری می کنند

مواردی که در بالا اشاره کردیم، از جمله مهم ترین و قابل توجه ترین مزایای کفی طبی دیابتی به شمار می رود.

آیا استفاده از کفی های طبی دیابتی واقعا به بهبود علائم افراد مبتلا به دیابت کمک می کند؟

با توجه به تحقیقات صورت گرفته می توان گفت که ادعاهای مربوط به قطع عضو و درمان زخم در مقایسه با سال های گذشته، 50 درصد کاهش یافته است. به همین ترتیب کاهش قابل توجهی در قطع اندام تحتانی برای بیماران دیابتی مشاهده شده است. البته بایستی خاطر نشان کرد که عوامل زیادی در این امر دخیل هستند. برخی از عواملی که به کاهش قطع عضو ناشی از ابتلا به دیابت کمک کرده اند عبارتند از:

  • بهبود پروسه ی آموزش به بیماران مبتلا به دیابت
  • کنترل دیابت (مهم ترین مزایای کفی طبی دیابتی)
  • اجرا کردن اقدامات پیشگیرانه
  • بهره گیری از کفش های دیابتی
  • استفاده از کفی های طبی دیابتی پا در بیمارانی که به دیابت دچار شده اند
کفی طبی دیابتی و مزیت های آن

5 نکته حیاتی و بسیار مهم برای خرید کفی طبی دیابتی که باید بدانید؛ نکات مهم در خرید کفی طبی دیابتی چیست؟

اگر بیماری دیابت دارید، با علم و آگاهی برای خرید کفی طبی (ساخت کفی طبی دیابتی) اقدام کنید؛ هر نوع کفی نمی تواند کفی مناسب برای شما باشد. در ادامه، 3 نکته بسیار مهم در خصوص خرید کفی طبی مناسب را به شما آموزش خواهیم داد:

1- نوع کفی
سه نوع کفی در بازار وجود دارد: سفت، لایه گذاری شده و نیمه سفت. برای انتخاب هر یک از این کفی ها اختیار کامل دارید، اما به خاطر داشته باشید کفی لایه گذاری شده بهتر است.

2- اندازه کفی

هنگام خرید کفی طبی دیابتی به سایز و اندازه و آن توجه داشته باشید. به یاد داشته باشید، مهم نیست که کفی تا چه اندازه خوب و عالی است، اگر اندازه آن مناسب پای شما نباشد، هیچ گاه نمی توانید در هنگام راه رفتن با آن احساس راحتی داشته باشید.

کفی ها با اندازه ها و سایزهای متفاوت ساخته می شوند. به یاد داشته باشید، برخی انواع کفی، بلند هستند و کسی که می خواهد آن را داخل کفش خود قرار دهد، ابتدا باید لبه های اضافه کفی را از جدا کند.

توجه به موارد فوق، باعث می شود که بتوانید به نحو احسن از مزایای کفی طبی دیابتی بهره ببرید.

مرکز فروش کفش طبی و کفی طبی دیابتی در کشور کجاست

3- متریال به کار برده شده در ساخت آن

موضوع بسیار مهم دیگری که در موقع خرید کفی های طبی (ساخت کفی طبی دیابتی) مخصوص بیماران دیابتی باید مورد توجه قرار گیرد، موادی است که در تولید آنها به کار برده شده است. کفی های ساخته شده از gel قابلیت شستشو دارند و ضد میکروب هستند. کفی های فوم نیز در بازار موجودند؛ در موقع خرید این نوع کفی، کیفیت آن را مورد بررسی قرار دهید. هدر قدر کفی با کیفیت تر باشد، مزایای کفی طبی دیابتی بیشتر خواهد بود.

4- جایگذاری کفی در داخل کفش

مورد دیگری که در هنگام خرید کفی دیابتی طبی باید مورد توجه قرار داده شود، قرار دادن آن داخل کفش است. وقتی یک کفی جدید می خرید، کفی قبلی را از داخل کفش خارج کرده و سپس کفی جدید را قرار دهید. برخی انواع کفی های طبی نازک هستند و شما می توانید بدون آنکه کفی قبلی را از کفش در بیاورید، این کفی را مورد استفاده قرار دهید. برای استفاده همزمان از این کفی و سایر وسایل کمکی، به دستورالعمل های ارائه شده توسط پزشک توجه کنید.

5- نوع قوس پا

در زمان خرید کفی طبی دیابتی باید به نوع قوس پا نیز دقت کرد. معمولا سه نوع قوس مختلف پا در افراد مشاهده می شود: قوس عمیق؛ قوس عادی و قوس افتاده یا صاف. کفی های طبی موجود در بازار به گونه ای ساخته شده اند که برای یکی از انواع قوس مناسب باشند و فرد با آن احساس راحتی کند. قبل از آنکه برای خرید این کفی مخصوص بیماران دیابتی اقدام کنید، ابتدا نوع قوس پا را مشخص کنید و سپس هزینه ای برای خرید این کفی بپردازید. این نیز از مهم ترین پاسخ هایی است که می توانیم در جواب سوال نکات مهم در کفی طبی دیابتی چیست، ارائه کنیم.

کفی طبی دیابتی سیلیکونی

آیا به غیر از خرید کفی طبی دیابتی روش دیگری برای کاهش درد دیابتی ها وجود دارد؟

کسی که به بیماری دیابت مبتلاست، به غیر از تهیه کفی دیابتی (ساخت کفی طبی دیابتی) که می تواند حمایت روزافزونی از پای او به عمل آورد، باید اقدامات دیگری نیز انجام دهد. برخی کارهایی که این افراد می توانند انجام دهند تا مشکلات جسمانی شان بدتر نشود، به شرح زیر است:

  • اگر به دیابت مبتلا بوده و اضافه وزن نیز دارید، بهتر است هر چه سریع تر و با مراجعه به یک پزشک، برای کاهش وزن اقدام کنید. این اقدام شما ممکن است تاثیر مثبتی بر بیماری تان نیز داشته باشید.
  • اگر سیگار می کشید، بهتر است آن را ترک کنید. سیگار آثار مخرب زیادی داشته و ممکن است وضعیت سلامت شما را تحت تاثیر قرار دهد.
  • برای آنکه از پاهایتان محافظت بیشتری به عمل آورید، بهتر است جوراب های ضخیم و نرم به پا کنید.
  • به جنس جوراب هایی که به پا می کنید، اهمیت دهید. جوراب یک بیماری دیابتی بهتر است بدون درز بوده و تنگ و کشسانی نباشد. این مورد باعث می شود که به شکل بهتری از مزایای کفی طبی دیابتی بهره ببرید.
  • هر روز و به صورت مرتب ورزش کنید. سلامتی، در جسم کسانی جریان دارد که به بدن خود اهمیت داده و ورزش می کنند.
  • اگر کفش های طبی موجود در بازار، مناسب پای شما نیست، بهتر است برای ساخت کفش طبی اقدام کرده و شرایط خوبی برای استقرار پا فراهم آورید.
مهم ترین ویژگیهای کفی طبی دیابتی

مرکز فروش کفش طبی و کفی طبی دیابتی در کشور کجاست؟

در مورد مزیت های کفی طبی دیابتی چیست صحبت کرده و حال نوبت تهیه این کفی می رسد. کفی های طبی یکی از ابزارهایی هستند که باید مطابق با شرایط پای بیمار ساخته شوند. کفی هایی که از این خصوصیت بی بهره اند، نمی تواند آن طور که باید، وظیفه اصلی خود را که ایجاد شرایطی نرمال در پا است، به انجام برسانند. به همین دلیل، برای تهیه کفی دیابتی، می بایست به مرکز فروش کفش طبی که این نوع کفی ها را می سازد، مراجعه کرده، و از خرید کفی های طبی آماده خودداری شود؛ این کفی ها نمی توانند در کاهش مشکلات، به دیابتی ها کمک کنند. کفی های طبی آماده، مزایای کفی طبی دیابتی سفارشی را ندارند.

بعد از آنکه برای ساخت کفی طبی دیابتی اقدام کردید، متوجه خواهید شد که مزیت های کفی طبی دیابتی چیست و این کفی ها چقدر می توانند به شما کمک کنند تا راحت تر راه بروید. در مراکزی که به صورت تخصصی در حوزه ساخت کفی های طبی مخصوص افراد دیابتی کار می کنند، تجهیزات فوق العاده پیشرفته ای وجود دارد. با این دستگاه ها، یک تصویر دقیق و جزئی از کف پای فرد، تهیه شده و سپس با توجه به آن برای ساخت کفی اقدام می کنند. لازم به ذکر است که کفی های این مراکز، از نظر قیمت نیز در سطح خوبی هستند.

مزیتهای کفی طبی دیابتی

آیا درد کف پا در افراد دیابتی، با پوشیدن کفی طبی دیابتی از بین می رود؟

درد کف پا در افراد دیابتی یکی از عوارضی است که برای بیماران مبتلا به دیابت پیش می آید. این افراد اگر نتوانند در کنترل قند خون موفق ظاهر شوند، به نوروپاتی دیابتی مبتلا می شوند. در نوروپاتی، به عصب ها آسیب وارد می شود.

وقتی فردی به این عارضه مبتلا می شوند، اعصاب بدن او به درستی حرکت نمی کنند و افراد به همین دلیل، دردی را در بدن خود حس می کنند. این درد ممکن است با خارش و سوزش نیز همراه باشد. با توجه به موضوعی که اشاره کردیم می توانیم به وضوح بگوییم که کفی طبی دیابتی تاثیر آن چنان زیادی روی درمان عارضه نوروپاتی و درد کف پای افراد نخواهد داشت و دیابتی ها بهتر است از دیگر روش های توصیه شده توسط پزشکان برای این حل این مشکل بهره ببرند.

از آنجایی که درد کف پای افراد، در اثر عدم کنترل درآوردن قند در خون ایجاد می شود، یکی از بهترین راه هایی که می توان برای پیشگیری از آن پیشنهاد کرد کنترل مرتب و منظم قند خون، ترک سیگار، رعایت یک رژیم درست و ورزش کردن است.

آیا درد کف پا در افراد دیابتی، با پوشیدن کفی طبی دیابتی از بین می رود؟

آیا فقط دیابتی ها باید از کفی طبی دیابتی استفاده کنند؟ این کفی به درد گروه دیگری از بیماران نمی خورد؟

ما در این متن، در خصوص کفی طبی دیابتی چیست، نکاتی را با شما در میان گذاشتیم و گفتیم که این کفی مناسب افرادی است که به بیماری دیابت مبتلا هستند. موضوعی که باید در اینجا به آن نیز اشاره کنیم این است که نه تنها دیابتی ها می توانند از فواید کفی دیابتی (مزایای کفی طبی دیابتی) به نحو احسن بهره ببرند، بلکه گروه دیگری از بیماران نیز می توانند برای ساخت کفی طبی دیابتی اقدام کنند تا از مشکلات و دردهایی که به آن مبتلا هستند، کاسته شود. افراد دیگری به جز دیابتی ها که برایشان بهتر است برای ساخت کفی دیابتی اقدام کنند، به شرح زیرند:

  • کسانی که در گذشته سابقه زخم پا داشته اند، می توانند برای داشتن کفی طبی دیابتی به کلینیک های ارتوپدی فنی مراجعه کنند.
  • افرادی که در سابقه سلامتشان، قطعی جزئی، و یا کلی پا وجود دارد، از دیگر کاندیداهای ساخت کفی های طبی دیابتی به شمار می روند.
  • اگر فردی متوجه تغییر شکل در پای خود شده باشد، بهتر است یک جفت کفی طبی مخصوص بیماران دیابتی تهیه کرده و آن را داخل کفش خود قرار دهد.
  • کسانی که ضعف گردش خون در ناحیه پا دارند، باید برای کاهش مشکلات ناشی از این عارضه، یک جفت کفی طبی دیابتی در کفش خود قرار دهند.

 

کفی طبی دیابتی چه کاربردی دارد

آیا همه بیماران دیابتی می توانند از کفی طبی دیابتی استفاده کنند؟

درست است که کفی طبی دیابتی مزیت های زیادی دارد و به افراد مبتلا به دیابت کمک می کند تا بتوانند با این بیماری کنار آیند، اما واقعیتی که باید به آن اشاره کنیم این است که همه دیابتی ها نمی توانند کفی های دیابتی را در کفش خود قرار دهند. به این دلیل که بیماران دیابتی نیازهای متفاوتی دارند، نمی توان از یک نسخه برای همه آنها استفاده کرد. یکی از مسائلی که در زمان استفاده از کفی های دیابتی باید به آن توجه و دقت داشت این است که کفی دیابتی نباید باعث افزایش فشار خون در پا شود. این بی توجهی ممکن است شرایط بیماری آنها را وخیم تر کند.

اگر به عنوان یک بیمار دیابتی نمی خواهید که این نوع کفی، مشکلی برای شما به وجود آورد حتما در زمان استفاده از آن با پزشک خود مشورت کنید و در جریان نظر و توصیه او در رابطه با استفاده از این کفی های طبی قرار گیرید. اگر پزشک شما صلاح دانست، می توانید به کلینیک های معتبر در کشور، همچون پایار مراجعه کرده و برای ساخت یک کفی طبی استاندارد اقدام کنید. قطعا این کفی می تواند به بسیاری از مشکلات شما که از دیابت ناشی شده است پایان دهد.

در مورد کفی طبی دیابتی چه میدانید؟

قیمت کفی طبی دیابتی چقدر است؟

برای سوال در مورد قیمت کفی طبی دیابتی باید به مراکزی مراجعه کنید که این نوع کفی را می سازند. کلینیک های ارتوپدی فنی که در حوزه ساخت کفی ها  کفی های طبی فعالیت می کنند می توانند قیمت این نوع کفی را در اختیار شما قرار دهند.

نکته مهمی که می بایست در مورد این کفی ها بدانید این است که قیمت آنها هم از کفی های معمولی موجود در بازار و هم از قیمت کفی هایی که عنوان کفی طبی ساخته می شوند، بالاتر است. کفی هایی که برای افراد دیابتی ساخته می شود باید بتواند به خوبی از کف پای آنها محافظت کند و به همین دلیل است که این کفی ها گران تر از کفی های از پیش ساخته شده موجود در بازار هستند.

موضوع دیگری که باعث می شود این کفی ها با قیمت بالایی در اختیار دیابتی ها قرار گیرند، اختصاصی ساخته شدن آنهاست. این کفی ها مطابق با شرایط پای بیماران ساخته می شوند و به همین دلیل، کاملا اختصاصی بوده و به بیمار امکان می دهند تا نگرانی از بابت پای خود و وجود زخم و عفونت در آن نداشته باشند. همان طوری که می دانید پاهای افراد دیابتی یکی از حساس ترین قسمت ها در بدن آنها به شمار می رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *