پروتز سیلیکونی ساق پا چیست؟ ⭐ (پروتز ساق پا)

پروتز سیلیکونی ساق پا چیست

پروتز سیلیکونی ساق پا چیست ؟ (پروتز ساق پا)

افراد به دلایل مختلفی خواهان انجام پروتز سیلیکونی ساق پا هستند. برخی از افراد در جستجوی ایجاد اندام های عضلانی زیبا هستند و می خواهند حجم عضلات ساق پای خود را افزایش دهند. برخی دیگر به دنبال رفع نقص عدم تعادل خود بوده و خواهان ایجاد تناسب بیشتر ران ها هستند.  پروتز پا باعث می شود که فرد توده ی عضلات خود را بیشتر کند. افرادی که از ناحیه ی ساق پای خود ناراضی هستند یا عضلات آن را از دست داده اند خواهان استفاده از پروتز پا هستند.

پروتز ساق پا چیست؟

برای آنکه بدانیم پروتز سیلیکونی ساق پا چیست، بابد بگوییم پروتزها با پیشرفت علم و تکنولوژی به طور قابل توجهی توسعه یافته اند. پیشرفت‌های جدید امکان ساخت پروتزهایی را فراهم می ‌کند که دامنه حرکتی آن ها را بهبود بخشیده و یکپارچه ‌تر با بدن ادغام می ‌شوند.

پاهای مصنوعی یا پروتزها می ‌توانند به افرادی که دچار قطع پا هستند کمک کنند تا راحت ‌تر به زندگی خود بپردازند. آن ها عملکرد و گاهی اوقات حتی ظاهر یک پای واقعی را تقلید می کنند. برخی از افراد هنوز برای راه رفتن با پای مصنوعی به عصا یا واکر نیاز دارند، در حالی که برخی دیگر می توانند بدون نیاز به عصا آزادانه راه بروند.

دریافت مشاوره رایگان و اطلاع از قیمت و ساخت انواع پروتز ( پروتز سیلیکونی ساق پا ) با ما تماس بگیرید.

برای پذیرش لطفا با شماره زیر تماس بگیرید

همکاران ما بی صبرانه منتظر خدمت به شما هستند 😊

پروتز سیلیکونی ساق پا

انواع پروتز ساق پا یا انواع پروتز سیلیکونی ساق پا چیست؟

هنگام صحبت در مورد پروتز و اندام مصنوعی، مهم است که تفاوت بین انواع مختلف پروتز و کاربردهای خاص آن ها را مورد توجه قرار دهیم. معمولاً چهار نوع اصلی پروتز پا وجود دارد: ترانس رادیال، ترانس فمورال، ترانس تیبیال و ترانس هومرال. اما در شرایط خاصی می توان از نوع های دیگر پروتز سیلیکونی ساق پا استفاده کرد. ما در این مقاله می خواهیم توضیح دهیم که این دستگاه های مصنوعی چگونه کار می کنند و چه کاربردی دارند.

آیا پروتز سیلیکونی ساق پا برای همه ی افراد مناسب است؟

اگر به قطع اندام تحتانی دارید یا به زودی دچار آن خواهید شد، احتمالاً یک پای مصنوعی گزینه ای است که به آن فکر می کنید. اما بدنیست که بدانید همه از پای مصنوعی سود نمی برند.در حالی که بسیاری از افراد مبتلا به از دست دادن اندام با پاهای مصنوعی خود به خوبی عمل می کنند، همه کاندیدای مناسبی برای پروتز سیلیکونی ساق پا نیستند. چند سوالی که ممکن است بخواهید قبل از انتخاب پای مصنوعی با پزشک خود در میان بگذارید عبارتند از:

  • آیا بافت نرم کافی برای محافظت از استخوان باقی مانده وجود دارد؟
  • پروتز چقدر درد دارد؟
  • وضعیت پوست اندام چگونه است؟
  • دامنه حرکتی اندام باقیمانده چقدر است؟
  • آیا پای دیگر سالم است؟
  • سطح فعالیت شما قبل از قطع عضو چقدر بود؟
  • اهداف تحرکی شما چیست؟

نوع قطع عضو  نیز می تواند بر تصمیم شما تأثیر بگذارد. به طور کلی استفاده از پروتز بسیار رایج است. متخصصان عنوان می کنند که اگر مفصل زانو دست نخورده باشد، پای مصنوعی به تلاش بسیار کمتری برای حرکت نیاز دارد و امکان تحرک بیشتر را فراهم می ‌کند.

دلیل قطع عضو نیز یک عامل بسیار مهم است، زیرا ممکن است بر سلامت اندام باقی مانده تأثیر بگذارد. سلامت جسمی و سبک زندگی شما نیز بسیار حائز اهمیت می باشد و بایستی آن را به خوبی در نظر گرفته شود. اگر فعالیت زیادی نداشتید و مثلاً به دلیل بیماری عروق محیطی یا دیابت پای خود را از دست دادید، بیشتر با پروتز کنار می آیید تا فردی که بسیار فعال بوده اما در یک تصادف اتومبیل عضوی از بدن خود را از دست داد.

وقتی صحبت از قطع عضو می شود، هر فردی منحصر به فرد است. تصمیم برای پیشبرد پروتز پا باید یک تصمیم مشترک بین شما و پزشکتان باشد.

پروتز ساق پا (جنس سیلیکونی)

آیا عادت کردن به پروتز ساق پا راحت است؟موانع نصب پروتز سیلیکونی ساق پا چیست؟

عادت کردن به پای مصنوعی آسان نیست. یادگیری حرکت کردن با پروتز سیلیکونی ساق پا می تواند چالش برانگیز باشد. حتی پس از پایان توانبخشی اولیه، ممکن است مشکلاتی را تجربه کنید اما نیازی نیست نگران باشید چرا که متخصص پروتز ساق پا و تیم توانبخشی می توانند به شما در مدیریت آن  مشکلات کمک کنند.

موانع رایجی که فرد ممکن است با آن ها روبرو شوند عبارتند از:

  • تعریق بیش از حد (هیپرهیدروزیس): که می تواند بر تناسب پروتز سیلیکونی ساق پا تأثیر بگذارد و منجر به مشکلات پوستی شود.
  • تغییر شکل باقیمانده اندام: این حالت معمولاً در سال اول پس از قطع عضو اتفاق می‌ افتد، زیرا بافت به شکل دائمی ‌تر خود می ‌نشیند و ممکن است بر تناسب سوکت تأثیر بگذارد.
  • ضعف در اندام باقیمانده: که ممکن است استفاده از پروتز را برای مدت طولانی دشوار کند.
  • درد اندام : درد می تواند آنقدر شدید باشد که بر توانایی شما در استفاده از پروتز ساق پا تأثیر بگذارد

پروتز ساق پا از چه اجزائی تشکیل شده است؟

هنگامی که فرد دچار قطع عضو در ناحیه ی ساق پا می شود عملکرد روزانه اش مختل می شود. به همین جهت تصمیم می گیرد که به پزشک متخصص جهت تهیه ی پروتز ساق پا مراجعه کند. این پروتز از اجزای مختلفی تشکیل می شود مانند:

  • سوکت: سوکت بخشی از پروتز سیلیکونی ساق پا می باشد . سوکت از 2 بخش تشکیل می شود. سوکت نرم و سوکت سخت. جنس سوکت نرم از پلی فوم یا سیلیکون می باشد. پزشکان سوکت سخت را از جنس رزین تهیه می کنند.
  • بخش ساق: بخش ساق پروتز مخصوص ساق پا را از یک لوله ی مدولار می سازند. پس از ساخت لوله ی مدولار پزشکان روی آن پوشش پلاستوزوت یا ابر فرم قرار می دهند.
  • مجموعه ی مچ و پا: ساده ترین حالت این مجموعه شامل پنجه ی ساچ است و هیچگونه مفصل برای مچ در آن قرار داده نشده است. برخی از این مجموعه ها دارای پنجه و مفصل مچ تک محوره هستند.

پروتز ساق پا به عنوان یک جایگزین برای اندام از دست رفته در نظر گرفته می شود. هر نوع پروتز از ویژگی های بخصوصی برخوردار بوده و هر نوع برای اهداف مخصوصی طراحی می شود. به همین جهت توصیه می شود با پزشک متخصص در مورد نحوه ی پروتز سیلیکونی ساق پا مشورت کنید.

ساخت پروتز سیلیکونی ساق پا

برای خرید پروتز سیلیکونی ساق پا به کجا مراجعه کنیم؟

در ادامه صحبت در مورد پروتز سیلیکونی ساق پا چیست، می بایست در مورد خرید آن نیز صحبت کنیم. برای خرید پروتز سیلیکونی ساق پا نمی توانید به یک فروشگاه مراجعه کرده و آن را در همان لحظه خریداری کنید؛ زیرا این پروتز یک محصول از پیش آماده شده نیست. کسانی که ساق پای خود را از دست داده اند و به عبارت دیگر، دچار قطع عضو از ناحیه ساق پا شده اند، یکی از کاندیداهای سفارش و ساخت این نوع پروتز به شمار می روند. پس به خاطر داشته باشید، با مراجعه به فروشگاه های لوازم پزشکی، نمی توانید پروتز ساق پا خریداری کنید.

حال که فهمیدید پروتز ساق پا به صورت آماده در اختیارتان قرار ندارد، باید به دنبال مجموعه هایی باشید که پروتز مخصوص ساق را ساخته و در اختیارتان قرار می دهند. مجموعه های زیادی در کل کشور در حال ارائه خدمات پروتز مخصوص ساق پا هستند، اما متاسفانه به همه آنها نمی توان اعتماد کرد. شما باید به دنبال جایی باشید که پروتزی با کیفیت و با دوام طولانی برای شما بسازد. برای یافتن چنین مجموعه هایی لازم است کمی تحقیق کرده و با کسانی صحبت کنید که از پروتزهای مصنوعی استفاده می کنند.

پروتز سیلیکونی ساق پا با گن پروتز ساق چه فرقی دارد؟

گن پروتز ساق پا با پروتز سیلیکونی ساق پا تفاوت های زیادی دارد. امروزه اغلب ما نسبت به بدنمان حساس شده و دوست داریم همیشه زیبا به نظر آییم. یکی از ابزارهایی که می تواند به ما کمک کند ساق پاهایمان خوش فرم تر به نظر آید، گن های مخصوص ساق پا هستند. امروزه این گن ها، مورد استقبال خانم ها و آقایان قرار دارد؛ از گن های مخصوص ساق پا به عنوان پروتز ساق پا نیز یاد می کنند. فردی که پای لاغری داشته و یا کسانی که پای آنها به شکل حرف ایکس انگلیسی است، می توانند از فواید این نوع گن ها استفاده کنند.

پروتز ساق پا  سیلیکونی، همان پروتزی است که افراد در صورت قطع پا از ناحیه ساق نصب می کنند. این نوع پروتز قادر است جای خالی اندام قطع شده را پر کند و مشکلات ناشی از قطع عضو را کاهش دهد. اگر تا به حال نمی دانستید پروتز ساق پا چیست، بدون شک با این تعریف ساده، ابهامتان را برطرف کردیم.

عامل تعیین کننده هزینه پروتز ساق پا چیست؟

برای سوال “عامل تعیین کننده هزینه پروتز سیلیکونی ساق پا چیست” نمی توان یک جواب ارائه داد. عوامل متفاوتی در تعیین قیمت پروتز پا دخالت دارد که یکی از آنها نوع پروتز است. هر چه پروتزی که فرد نصب می کند، ساده تر باشد و یا از متریال های بی کیفیت تری در تولید آن استفاده شده باشد، قیمت پروتز ساق پا کمتر خواهد بود. هر چه پروتز ساخته شده، از نظر تکنولوژی و عملکرد در سطح بالاتری قرار داشته باشد، هزینه بیشتری برای آن باید پرداخت گردد.

موضوع دیگری که آن نیز در تعیین قیمت پروتز ساق پا تاثیر دارد، مجموعه ای است که برای ساخت پروتز انتخاب می کنید. توصیه ما انتخاب کلینیک هایی است که پروتز پا را با حفظ کیفیت و با قیمتی مناسب می سازند.

آشنایی با پروتز سیلیکونی ساق پا

پروتز ساق پا دیجی کالا چه تفاوتی با پروتز سیلیکونی ساق پا پایار دارد؟

پروتز سیلیکونی ساق پا که در کلینیک ارتوپدی فنی پایار ساخته می شود در واقع یک نوع اندام یا پای مصنوعی به شمار می رود. این نوع پرتز برای کسانی نصب می شود که پای آنها از ناحیه ساق قطع شده است و برای راه رفتن به یک وسیله کمکی نیاز دارند. این نوع اندام مصنوعی به جای اندام قطع شده نصب می شود و فرد می تواند به کمک آن راه برود و به انجام کارهای روزانه خود بپردازد.

پروتز ساق پا دیجی کالا، یک نوع اندام مصنوعی نیست و همان طوری که در بالاتر نیز اشاره کردیم در واقع یک نوع ابزار و وسیله برای پر کردن ساق پا به شمار می رود. کسانی که ساق پای لاغری دارند و حس می کنند که با پر کردن این ناحیه به زیبایی شان افزوده می شود، به سایت دیجی کالا مراجعه کرده و برای خرید این پروتز ها اقدام می کنند.

با توجه به توضیحاتی که در بالا اشاره کردیم حتما الان به خوبی متوجه شده اید که چه کسانی پروتز ساق پای سایت دیجی کالا را تهیه می کنند و چه کسانی به کلینیک پایار رفته و برای ساخت ساق پای مصنوعی اقدام می کنند.

مزیت های استفاده از پروتز سیلیکونی ساق پا چیست

مزیت های استفاده از پروتز سیلیکونی ساق پا چیست؟

در مورد سوال “مزیت های استفاده از پروتز سیلیکونی ساق پا چیست” پاسخ هایی را به شرح زیر می توان ارائه کرد:

  • پروتز سیلیکونی ساق پا، پایداری خوبی دارد و اگر از سیلیکون با کیفیت در تهیه و ساخت آن استفاده شده باشد، نیازی به ساخت مجدد آن در یک بازه ی زمانی کوتاه مدت نیست.
  • پوست بدن به راحتی می تواند پروتز ساق پا از جنس سیلیکون را تحمل کند. موادی که در ساخت این پروتزها به کار برده می شود، با بدن سازگار هستند و هیچ گونه حساسیتی را در آن باعث نمی شوند.
  • بیمارانی که پای مصنوعی سیلیکونی نصب می کنند، بی نهایت با آن راحت هستند و سنگینی پروتز، آزارشان نمی دهد.
  • نگهداری و مراقبت از پروتزهای سیلیکونی، کار بسیار راحتی است.
  • پروتزهایی که از سیلیکون در ساخت آنها استفاده می شود، طبیعی به نظر می آیند. سیلیکون، امکان ساخت اندام های مصنوعیِ طبیعی و شبیه به بدن را برای سازندگان پروتز فراهم کرده است.
  • پروتز ساق پا سیلیکونی، بی نهایت سبک هستند و این یکی از مهم ترین مزیت های آنها به شمار می رود.
  • قیمت مناسب از دیگر مزیت های ساق مصنوعی پای سیلیکونی به شمار می رود.

بهترین روش خرید پروتز ساق پا و پروتز سیلیکونی ساق پا چیست؟

پروتزهای ساق پا زیبایی یکی از ابزارهای موجود برای افزایش حجم ناحیه ساق پا در افراد به شمار می روند. برای خرید این ابزار راه های مختلفی وجود دارد. یکی از راحت ترین و بهترین راه ها برای خرید پروتز ساق پا، مراجعه به فروشگاه هایی است که به صورت آنلاین و اینترنتی فعالیت می کنند. با مراجعه به این فروشگاه ها می توانید یکی از این پروتزها را بخرید و روی ساق پا نصب کنید. البته از دیگر روش های نصب این پروتز ها می توانید به انجام عمل جراحی اشاره کرد. برخی پزشکان زیبایی، پروتزهای مخصوص زیبایی ساق پا را در داخل بدن قرار داده و به صورت دائمی مشکل گودی ساق پای افراد را درمان می کنند.

موضوع مهمی که می بایست در مورد خرید پروتزهای ساق پا و تفاوت آنها در مورد تهیه پروتز سیلیکونی ساق پا به یاد داشته باشید، این است که پروتزهای مخصوص گودی ساق پا که در موردشان اندکی صحبت کردیم، از پایه و اساس با پروتز ساق پا که مخصصوص قطع عضو است، تفاوت دارد. پروتز سیلیکونی ساق پا را در زمانی که فرد پای خود را از ناحیه ساق از دست داده است می سازند و برای ساخت و تهیه آن نیز باید به مراکز ساخت پروتز که به آنها کلینیک ارتوپدی فنی گفته می شود، مراجعه کرد.

بریس پای پرانتزی با پروتز سیلیکونی ساق پا چه تفاوتی دارد؟

بریس پای پرانتزی با پروتز سیلیکونی ساق پا چه تفاوتی دارد؟

موضوع دیگری که قصد داریم در مورد آن صحبت کنیم تفاوتی است که بین پروتز سیلیکونی ساق پا و بریس پای پرانتزی وجود دارد. بریس ها، ابزارهای کمک درمانی هستند. این ابزارها به صورت آماده در بازار موجود بوده و افراد با مراجعه به تجهیزات پزشکی می توانند آنها را تهیه کنند. پای پرانتزی یکی از مشکلات و ناهنجاری های پا به شمار می رود. در این ناهنجاری، وقتی که فرد ایستاده است، دو زانو حالت طبیعی و نرمال خود را از دست داده و به سمت بیرون متمایل می شوند. پاها در این حالت، به شکل کمان دیده می شوند. یکی از بهترین راهکارها برای درمان پای پرانتزی استفاده از بریس است که همان طوریکه اشاره کردیم به صورت آماده در فروشگاه های لوازم پزشکی دیده می شود.

مهم ترین تفاوتی که بین پروتز سیلیکونی پا و بریس ها وجود دارد این است که بریس ها برای مواقع قطع عضو نصب نمی شوند، اما پاهای مصنوعی برای زمانی نصب می شود که پای او از قطع شده است. در ضمن خوب است بدانید قیمت اندام های مصنوعی به دلیل اینکه اختصاصی  هستند بیشتر و بالاتر از بریس ها است. در برخی مواقع خاص، لازم است که بریس ها به صورت اختصاصی ساخته شوند که در این شرایط قیمت آنها از قیمت انواع آماده بیشتر می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *