فواید کفش طبی چیست؟ ⭐ { معرفی 10 مزایای کفش طبی }

کفش طبی

کفش طبی چیست و چه فوایدی دارد؟

ارتزهای درمانی یا کفش های طبی می توانند بر سلامت کل بدن شما تأثیر بگذارند. متأسفانه، بسیاری از افراد از نوعی مشکل پا رنج می برند و نمی دانند که اگر به دنبال درمان نباشند ممکن است باعث ایجاد اختلالات دیگری شود. از پروناسیون بیش از حد گرفته تا صافی کف پا و کمردرد و متاتارس، بیماری های متعددی وجود دارد که با استفاده روزانه از ارتزها می توان آن ها را کاهش داد.

فقط حدود 20 درصد از مردم به اصطلاح “پاهای عالی” دارند. برای این افراد، شکل پای آن‌ها به اندازه‌ای خنثی است که نیازی به هیچ نوع حمایت اضافی برای حفظ شکل خود در هنگام تحمل وزن بدن ندارند. با این حال، برای بقیه ما، سرمایه‌ گذاری روی کفش‌ طبی می‌ تواند تا حد زیادی به اصلاح مشکلات مربوط به پا و جلوگیری از درد آن ها کمک کند.

اگر فکر می کنید ارتز فقط برای صافی کف پا است بایستی بگوییم که  بیماری های پا متعددی وجود دارند که می توان با استفاده از کفش طبی آن ها را درمان کرد، از جمله:

  • انگشت چکشی: انگشت چکشی باعث ایجاد مشکلات دردناک انگشت پا در مفصل میانی انگشت پا می شود و آن را مجبور می کند به سمت پایین خم شود.
  • صافی کف پا: یک بیماری رایج که باعث می شود کف پا با زمین تماس کامل پیدا کند.
  • خار پاشنه: وضعیتی که منجر به درد پاشنه پا می شود که ناشی از نوار صاف بافتی است که پاشنه پا را به انگشتان پا متصل می کند.
  • متاتارسالژیا: بر روی پاشنه پا تأثیر می گذارد و در زنانی که اغلب کفش های تنگ یا پاشنه بلند می پوشند شایع است.

دریافت مشاوره رایگان برای ویزیت و ساخت کفش طبی با اسکن کف پا  با ما تماس بگیرید.

برای پذیرش لطفا با شماره زیر تماس بگیرید

همکاران ما بی صبرانه منتظر خدمت به شما هستند 😊

خرید انواع کفش طبی

10 مزایای کفش طبی (ارتوپدی) که باید بدانید؟

در برخی موارد ممکن است بتوانید آسیب مچ پای خود را در خانه درمان کنید. این بیماری های پا به درمان به موقع نیاز دارند تا به اصلاح سایر بیماری هایی که ممکن است ایجاد کنند مانند درد ساق پا، مشکلات لگن یا حتی کمردرد کمک کنند. یکی از موثرترین درمان ها برای این بیماری های پا، استفاده از ارتز است. ارتز یک وسیله یا کفش مخصوص است که به حمایت از پا در قوس کف پا کمک می کند و فشار روی نواحی خاصی از پا را کاهش می دهد. برخی از مزایای استفاده از ارتزها ی سفارشی یا کفش طبی عبارتند از:

  • بازیابی توانایی خود برای دویدن، راه رفتن یا حتی پریدن با کاهش درد و تورم مرتبط با مشکل پای شما.
  • حمایت بهتری را در اطراف قوس پای شما فراهم می کند.
  • افزایش پایداری مفاصل ناپایدار در پا و مچ پا.
  • کاهش مشکلات در سایر نواحی بدن از جمله کمر و باسن.
  • بهبود سلامت کلی مچ پا و پای شما.
  • حمایت کارآمد تر از بدن، که به هماهنگی بدن شما کمک می کند.
  • جلوگیری از برخی ناهنجاری های پا
  • تحرک بهتر: کاهش کلی تحرک یکی از بزرگترین مشکلاتی است که افراد مبتلا به درد یا ناراحتی پا تجربه می کنند. ناتوانی در رفت و آمد می تواند لذت زیادی از زندگی را از بین ببرد و شما را از کاوش در دنیای اطراف باز دارد. تحرک محدود می تواند ناشی از تعدادی از مشکلات مختلف پا باشد، از خار پاشنه و بونیون گرفته تا صافی کف پا و انگشت چکشی. افرادی که از این بیماری ها رنج می برند، هنگام راه رفتن دچار درد می شوند. در نتیجه، آن ها اغلب به عنوان راهی برای اجتناب از درد و ناراحتی، زندگی کم تحرکی را در پیش می گیرند.

کفش طبی گزینه مناسبی برای افرادی است که پا درد دارند که بر تحرک آن ها تاثیر می گذارد. این کفش‌ها از پاها محافظت می ‌کنند و مشکلات موجود پا را بهبود می ‌بخشند و تردد افراد را آسان ‌تر می‌ کنند. این افزایش تحرک می تواند کیفیت زندگی بسیار بهتری برای مبتلایان به پا درد ایجاد کند.

ساخت و سفارش کفش طبی
  • فرصتی برای بهبود یا ترمیم مشکلات مربوط به پا: اکثر مشکلاتی که افراد با پاهای خود تجربه می کنند ناشی از مشکلات قوس یا مشکلات ناهماهنگی است. مشکلات قوس پا می تواند منجر به دردهای مرتبط با راه رفتن شود. عدم درمان این مشکلات می تواند منجر به درد یا ناراحتی روزافزون شود. حتی بدتر از آن، می ‌تواند باعث آسیب طولانی ‌مدت شود که برای ترمیم به روش‌ های سخت تری مانند جراحی نیاز دارد. هنگامی که کفش طبی می پوشید، نه تنها می توانید از بروز آسیب های اضافی جلوگیری کنید، بلکه می توانید هر مشکلی را که در حال حاضر با آن مواجه هستید، درمان کنید. در کنار رفع مشکلات هم ترازی، کفش مناسب می تواند قوس پای شما را در حالت عالی نگه دارد. شما می توانید با مراقبت از پاهای خود، ضمن افزایش سن، کمتر با مشکلات مهم تری مواجه شوید.
  • گردش خون تقویت شده: یکی از مشکلات عمده نوروپاتی دیابتی این است که از احساس درد یا ناراحتی ناشی از پا در افراد جلوگیری می کند. در نتیجه، مشاهده هر گونه مشکلی در پاها تا زمانی که کاملاً شدید شوند، بسیار دشوارتر است. بدون درمان مناسب، این مشکلات در نهایت پا می تواند منجر مشکلات جدی شود که برای اصلاح یا ترمیم نیاز به درمان های فشرده تری دارد.

کفش طبی به پاها فضای زیادی برای حرکت می دهد که می تواند به گردش خون بهتر منجر شود. این کفش ها همچنین می توانند به کاهش درد ناشی از عصب کمک کنند و برای افراد مبتلا به نوروپاتی دیابتی  مفید واقع شوند. هنگام مواجهه با نوروپاتی، کفش های طبی بهترین انتخاب هستند زیرا حمایت، راحتی و محافظت از پاها را فراهم می کنند. امروزه کفش طبی در بسیاری از سبک های مختلف نیز عرضه می شود و این امکان را فراهم می کند که بدون فدا کردن سلامت پاهای خود شیک به نظر برسید.

اگرچه می‌توانید کفش طبی را بدون نسخه پزشک بخرید، اما این راهکار صحیح نمی باشد و آن‌ طور که باید اثر نمی‌ گذارد، زیرا پزشک کفش طبی مخصوص پاهای شما را می سازد. شما باید به یک متخصص مراجعه کنید تا یک کفش طبی سفارشی بر اساس وضعیت پای شما و اندازه گیری های خاص پاهای شما تهیه کند.

فواید کفش طبی دیابتی

انواع کفش طبی چیست؟

در ادامه صحبت در مورد کفش طبی چیست، خوب است اطلاعاتی در مورد انواع این کفش داشته باشید. برخی انواع کفش های طبی به شرح زیر است:

1- کفش کشی

یکی از انواع کفش های طبی، کفش کشی است. این کفش برای بیماران مبتلا به انگشت چکشی مناسب بوده و فرد در هنگام راه رفتن فشار زیادی را تحمل نخواهد کرد. در کفش طبی کشی، در نقاط استخوانی پا که احتمال دارد فرد اذیت شود، به جای متریال هایی چون چرم و یا پلاستیک از کش استفاده می شود.

2- کفش طبی مجهز به پاشنه اصلاح شده

از دیگر انواع کفش طبی می توان به کفش طبی با پاشنه اصلاح شده اشاره کرد. در این نوع، قسمت پاشنه و کفی کفش حذف، و به جای آن یک ماده فشرده قرار داده شده است. کسانی که مشکلات پاشنه دارند، می توانند این نوع را تهیه کرده و به مشکلات خود پایان دهند.

3- کفش های طبی دریچه دار

از دیگر پاسخ هایی که می توان در مورد سوال انواع کفش طبی چیست، ارائه کرد کفش های طبی دریچه دار هستند. در این مدل، سگک هایی را در قسمت بالایی به کفش اضافه کرده اند تا فرد به شکل راحت تری بتواند آن را بپوشد و راه برود. کسانی که مشکلات بینایی داشته و یا افرادی که نمی توانند به راحتی حرکت کنند، خوب است این نوع کفش را خریداری کرده و از مزایای کفش طبی دریچه دار بهره ببرند.

تفاوت بین کفش معمولی و کفش طبی چیست؟

کفش طبی چیست که تا به این حد روی آن تاکید می شود؟ آیا فواید کفش طبی آنقدر قانع کننده است که بتواند افراد را برای خرید این نوع کفش تشویق کند؟

یکی از موضوعاتی که خوب است در مورد کفش های طبی بدانید، روش ساخت آن است. در تولید ( ساخت کفش طبی ) از اصولی استاندارد پیروی شده و به همین دلیل، یک کفش استاندارد در اختیار فرد قرار داده می شود. هر قدر کفش شرایط استانداردتری داشته باشد، گزینه مناسب تری برای خرید به شمار می رود.

موضوع دیگری که خوب در مورد تفاوت کفش طبی و کفش معمولی توجه داشته باشید، مربوط به کسانی است که در قسمت پای خود دچار مشکل هستند. اسامی که کسانی می توانند کفش طبی به پا کنند را در همین متن اشاره کنیم؛ این افراد به دلیل مشکلی که دارند نمی توانند کفش معمولی خریداری کنند و به راحتی با آن راه بروند. شاید کفش معمولی از نظر ظاهر، بسیار زیباتر از کفش طبی باشد، اما چیزی که در اینجا اهمیت زیادی دارد راحتی پا در کفش و راحت قدم زدن با آن است.

 

فواید کفش طبی که در هنگام خرید باید بدانید

نکات مهم در هنگام خرید کفش طبی چیست؟

نکات مهم در خرید کفش طبی چیست، موضوع دیگری است که باید به آن توجه داشته باشید. اگر این نکات را در هنگام خرید رعایت کنید، کفش های طبی شرایط خوبی را جهت پیاده روی تان فراهم می کنند:

  • کفش طبی باید بیشترین تناسب و هماهنگی را با پا داشته باشد.
  • تناسب داشتن ناحیه سینه کفش طبی با پا از دیگر مسائلی است که در هنگام خرید کفش های طبی باید مورد توجه قرار داد.
  • کفش طبی باید با نوع فعالیتی که فرد انجام می دهد، هماهنگ باشد. این هماهنگی به فرد اجازه می دهد در شرایط مختلف، راحت تر عمل کرده و بالا رفتن کیفیت زندگی را به شکلی چشمگیر حس کند.
  • قدم زدن با کفش از دیگر نکاتی است که در هنگام خرید کفش های طبی باید مورد توجه قرار داد. اگر در حین راه رفتن در مغازه کفش فروشی، حس خوبی ندارید از خرید کفش اجتناب کنید؛ کفشی که در یک مسافت کوتاه راحت نیست، گزینه مناسبی برای خرید نخواهد بود.

کفش طبی از کجا بخریم؟

کفش طبی از کجا بخریم، یکی دیگر از پر تکرارترین سوالاتی است که معمولا بعد از سوال کفش طبی چیست، پرسیده می شود. یکی از جاهایی که می توان کفش های طبی با کیفیت و  استاندارد را در آن به وفور مشاهده کرد، لوازم پزشکی ها هستند. مغازه هایی که لوازم پزشکی می فروشند با مجموعه های تولید کننده کفش طبی در ارتباط بوده و می توانند در خرید یک جفت کفش طبی با کیفیت به شما کمک کنند.

البته ما پیشنهاد می کنیم برای خرید کفش طبی ، به کلینیک های ارتوپد فنی مثل ارتوپد فنی پایار مراجعه کنید تا با اسکن کف پایتان بهترین کفش طبی مناسب برای خود را تهیه کنید. 

مزیت و فواید کفش طبی چیست

قیمت کفش طبی ارتوپدی چقدر است؟

قیمت کفش طبی ارتوپدی به دلیل مزیت های خاص و ویژه ای که در آن در نظر گرفته شده است، از کفش های معمولی موجود در بازار بیشتر است. تمامی کسانی که می خواهند پاهایی سالم داشته باشند و از بروز مشکلات جسمی در پا پیشگیری کنند، می بایست هزینه ای را برای خرید این نوع کفش در نظر بگیرند.

مزایای کفش طبی یکی از مهم ترین عواملی است که باعث شده این کفش با قیمت بالاتری به فروش برود. این جمله را همیشه یادتان باشد که سلامتی قیمت ندارد. در کفش طبی، کفی که به کار برده می شود، یک طبی عادی و معمولی نیست. کفی کفش های طبی را با توجه به فرم و ساختار پا می سازند و به همین دلیل است که کفش طبی ارتوپدی ارزان قیمت در بازار نداریم.

در مورد مزیت های کفش طبی چه میدانید؟

بهترین مرکز ساخت کفش طبی در تهران کجاست؟

واقعیتی که خوب است همواره به آن توجه داشته باشید این است که کفش های طبی که در بازار موجود هستند، واقعا طبی نیستند. حتما می پرسید چرا؟ علت اینکه می گوییم کفش های طبی بازاری، واقعا طبی نیستند این است که برای ساخت کفش طبی شما باید به مراکزی بروید که در آنجا از روی قالب پای شما کفش طبی ساخته می شود. کفش هایی که به این شکل ساخته می شوند، تناسب و هماهنگی زیادی با پای فرد دارند و به همین دلیل است که می توانند شرایط خوبی در زمان راه رفتن برای فرد ایجاد کنند.

اگر می خواهید کفش طبی بپوشید به بهترین مرکز ساخت کفش طبی در تهران که پایار نام دارد بروید. در این کلینیک، از پای شما قالب گرفته می شود و سپس، یک کفش مناسب برای شما ساخته می شود. این کفش ها شرایط بسیار و خوب ایده آلی برای پای شما فراهم می کنند. کسانی که کفش های طبی می پوشند، در زمان راه رفتن خسته نمی شوند. در ضمن، برخی افراد بهتر است برای پوشیدن کفش های طبی اشتیاق بیشتری داشته باشند. برای مثال، افراد دیابتی از جمله کسانی اند که به دلیل حساس بودن بیش از حد پاهای شان مجبورند کفش های طبی بپوشند. این کفش ها از زخمی شدن پای شان جلوگیری می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *