پروتز لب چیست؟ عوارض پروتز لب

پروتز لب چیست

پروتز لب چیست؟ عوارض پروتز لب که باید بدانید

پروتزلب یک عمل زیبایی است که برای بهبود و حجیم شدن لب ها مورد استفاده  قرار می گیرد. با توجه به  تحقیقات انجام شده، بیش از 30000 نفر در سال اخیر نسبت به انجام پروتز لب اقدام کرده اند. لازم به ذکر است این تعداد هر سال به طور پیوسته افزایش می یابد. ما در این مقاله اطلاعاتی را در خصوص پروتز لب و عوارض پروتز لب  ارائه می دهیم.

پروتز لب چیست؟

پروتز لب نوعی بزرگ کردن دائمی لب است که در آن از ایمپلنت های پلاستیکی برای حجیم کردن لب ها استفاده می کنند. دو نوع ایمپلنت در این پروسه قابل استفاده می باشد:

  • پروتز سیلیکونی
  • پروتز ساخته شده از پلی تترا فلوئورواتیلن منبسط شده

در حالی که هر دو نوع ایمپلنت بی خطر هستند،  مطالعات حاکی از آن است  که پلی تترا فلورواتیلن منبسط شده از نظر پاسخ بافتی مطلوب تر است. این ایمپلنت همچنین نسبت به گزینه سیلیکونی نرم ‌تر و راحت ‌تر فشرده می‌شود، به این معنی که ممکن است طبیعی‌ تر به نظر برسد و کمتر در لب احساس شود.

علاوه بر پروتز لب پلاستیکی، دو نوع روش پروتز دیگر نیز قابل استفاده است:

  • پیوند بافت: از پوست ناحیه تحتانی معده برای پر کردن لب استفاده می شود.
  • پیوند چربی: از چربی هایی استفاده می کند که از شکم برای پر کردن لب منتقل شده است.
عوارض پروتز لب چیست

انواع پروتز لب چیست؟ پروتز لب روسی بهتر است یا پروتز لب عروسکی؟

برای آنکه بدانیم پروتز لب روسی بهتر است یا پروتز لب عروسکی، بهتر است که ابتدا در مورد انواع پروتز های لب و مشخصاتی که دارند نکاتی را بیان کنیم. قطعا بعد از معرفی هر یک از انواع پروتزها، می توانید متوجه شوید که کدام یک بهترند:

1- پروتز روسی

روس ها یکی از زیباترین لب ها را دارند. از جمله ویژگی های لب در این نژاد می توان به حجیم بودن مرکز لب و خط لب اشاره کرد. برای آنکه لب نیز این حالت را به خود بگیرد، ابتدا داخل لب ها را پر می کنند و سپس، آرام آرام به سمت خط لب حرکت می کنند. با این کار، خط لب نیز برجسته می شود و لب حالت قلبی به خود می گیرد.

2- پروتز عروسکی

عروسک های باربی نیز لب های زیبایی دارند و همین موضوع باعث شده که برخی خانم ها دوست داشته باشند لب های خود را شبیه آن کنند. در این مدل پروتز لب، لب بالا و پایین هر دو بزرگ است. برای ساخت این مدل، از مقدار ژل بیشتری استفاده می کنند و معمولا، لب پایین میزان ژل بیشتری دریافت می کند تا از لب بالا بزرگ تر به نظر آید. با توجه به توضیحاتی که تا به اینجا بیان کردیم، کاملا مشخص است که انتخاب این دو مدل به خود فرد بستگی دارد. هر کسی می بایست با  توجه به چهره ای که دارد یکی از این دو مدل را انتخاب کند.

انواع پروتز لب

چه کسی کاندیدای مناسب برای پروتز لب است؟

کاشت لب یک گزینه بزرگ کردن طولانی مدت عالی برای افرادی است که:

  • لب های نسبتا متقارن دارند
  • دارای بافت لب کافی برای کشیده شدن و پنهان کردن ایمپلنت هستند
  • از رویه های مکرر بیزار هستند
  • یک محلول بزرگ کننده دائمی لب را ترجیح می دهند
  • ترجیح می دهند در طولانی مدت پول پس انداز کنند

اگر احساس می کنید کاندیدای مناسبی برای پروتز لب هستید، ابتدا باید با یک جراح پلاستیک یا یک پزشک متخصص دارای مجوز مشورت کنید. این مشاوره به پزشک کمک می کند تا تشخیص دهد که آیا شما کاندیدای مناسبی برای این عمل زیبایی هستید یا خیر. پس از آن جراح شما را پروسه ی اندازه گیری را شروع می کند. اطلاعاتی را در مورد نحوه ی عمل به شما ارائه  می دهد و روند جراحی را برنامه ریزی می کند. کسانی کاندیدای مناسبی برای نصب این نوع پروتز نیستند، مجبورند با عوارض پروتز لب دست و پنجه نرم کنند.

آیا کاشت لب بی خطر است؟مضرات پروتز لب چیست؟

کاشت لب به طور کلی بی خطر است، اما مانند هر جراحی زیبایی، خطراتی نیز در این زمینه وجود دارد.  برخی از این  خطرها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • خون ریزی
  • عفونت
  • آلرژی به ماده بی حس کننده (لیدوکائین) یا ایمپلنت

پس از جراحی، خطر بروز عوارض پروتز لب معمولاً بسیار کم است و باید بتوانید پس از بهبودی به طور کامل فعالیت های عادی خود را از سر بگیرید.

در برخی موارد، ایمپلنت لب شما ممکن است جابجا شود یا حرکت کند. اگر این اتفاق بیفتد، ممکن است نیاز به جراحی دیگری برای ترمیم ایمپلنت باشد.

کاشت لب یک گزینه بلند ‌مدت و طولانی ‌مدت است و بسیاری از افراد نتایج عالی را از آن می‌ بینند. با این حال، همه از ظاهر لب های خود پس از جراحی راضی نیستند. اگر از کاشت لب خود راضی نیستید، برای برداشتن آن‌ها به جراحی مجدد نیاز خواهد بود.

انواع روش برای پروتز لب

عوارض پروتز لب و خطرات پروتز لب چیست؟

اگر احساس می کنید شکل یا تناسب لب ها با ساختار منحصر به فرد صورت شما مطابقت ندارد، طبیعی است که بخواهید ظاهر لب های خود را زیباتر کنید. دلایلی نظیر نازک بودن لب ها به صورت مادر زادی، نازک شدن لب هادر طی فرآیند پیری و از دست دادن بخشی از لب طی حوادث باعث می شود تا افراد بخواهند حجم لب های خود را افزایش دهند. راه های زیادی برای تقویت و افزایش حجم لب ها وجود دارد. بزرگ کردن لب با استفاده از تزریق ژل امکان پذیر می باشد.

بزرگ کردن لب یک عمل زیبایی است که می تواند لب های پرتر و حجیم تر به شما بدهد. این روزها حجم دهنده های پوستی تزریقی رایج ‌ترین روش بزرگ ‌کردن لب به شمار می آیند. رایج ترین حجم دهنده های این روزها محصولاتی هستند که حاوی موادی مشابه اسید هیالورونیک هستند. اسید هیالورونیک یک ماده طبیعی است که در بدن یافت می شود. این ماده به افزایش حجم لب های شما کمک می کند. با این وجود این محصولات دوام چندانی ندارند و پزشکان معمولا توصیه می کنند که فرد پروتز را انجام دهد.

بزرگ کردن لب بسیار محبوب است زیرا نتایج فوری را  در پی دارد و می تواند با توجه به نیاز بیمار ظریف یا چشمگیر باشد. بزرگ کردن لب را می توان در مدت زمان بسیار کوتاهی در حالی که شخص تحت بی حسی موضعی یا آرام بخش قرار دارد انجام داد. این پروسه ی  زیبایی به شما کمک می کند که ظاهری جوان و لب های حجیم داشته باشید، به ویژه برای خانم هایی که به طور طبیعی لب های نازک دارند، بسیار موثر واقع می شود.

سایر فواید افزایش حجم لب ها عبارتند از:

  • مشخص تر شدن لبخند
  • می تواند به چرخش گوشه های دهان به سمت بالا کمک کند
  • به لب ها ظاهری جوان تر می دهد
  • لب های نازک پرتر می شوند

عوارض جانبی پروتز (عوارض پروتز لب) موقتی است و فقط چند روز طول  می کشد. برخی از این عوارض ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • خونریزی از محل انجام پروتز
  • ایجاد تورم و کبودی
  • ایجاد قرمزی و حساسیت در محل پروتز
  • فعال شدن مجدد زخم های سرد یا تاول ها ی لب ها یا ناحیه اطراف لب ها

عوارض جانبی یا خطرات جدی تری هم ممکن است ایجاد شود از جمله:

  • تورم یا کبودی شدید و طولانی مدت از یک هفته تا 10 روز
  • عدم تقارن لب به این معنی که در لب ها اندازه های متفاوتی ایجاد می شود
  • برآمدگی و بی نظمی در لب ها
  • عفونت
  • از بین رفتن بافت لب
  • ایجاد زخم، جراحت یا سفت شدن لب
  • واکنش آلرژیک باعث قرمزی، تورم یا خارش اطراف لب می شود

عوارض جانبی این عمل زیبایی لب موقتی است و تنها چند روز طول  خواهد کشید. اگر دچار تورم یا تب شدید فوراً با پزشک خود تماس بگیرید. پزشک شما راهنمایی های مربوطه را به شما ارائه خواهد داد.

مراحل ساخت پروتز-لب چیست

نکات مراقبتی سرنوشت ساز بعد از جراحی پروتز لب چیست؟

نکات مراقبتی سرنوشت ساز پروتز لب چیست، شامل مواردی است که در ادامه ذکر کرده ایم:

  • وقتی تحت جراحی پروتز لب قرار می گیرید، ممکن است تا مدت زمانی کوتاه، دید شما تار بوده و واضح نباشد. علت این عارضه پمادی است که برای محافظت از چشم ها توسط جراح به کار برده شده است. تا زمانی که این تاری و عدم وضوح از بین نرفته است، از انجام کارهایی مانند رانندگی خودداری کنید.
  • افرادی که در لب خود پروتز قرار می دهند، باید به مدت سه روز در خانه استراحت کنند.
  • سیگار کشیدن و یا حتی تنفس بوی دود آن می تواند فرایند ترمیم و بهبودی را به تاخیر بیندازد.
  • بعد از انجام جراحی، سر باید بالا نگه داشته شود؛ این عمل به رفع کامل تورم کمک زیادی خواهد کرد.
  • فردی که در لب خود پروتز قرار داده است، باید تا یک ماه از فشار دادن لب اجتناب کند.
  • اگر فردی احساس درد کند، می تواند از داروهای مسکن مانند استامینوفن مصرف کند.

برای کاهش عوارض پروتز لب، رعایت نکاتی که در بالا اشاره کردیم، لازم و ضروری به نظر می رسد.

آیا قراردادن پروتز لب دردناک است؟

یکی از نکاتی و نگرانی هایی که در مورد پروتز لب چیست مطرح می شود، دردناک بودن این عمل جراحی است. معمولا در حین عمل جراحی پروتز لب، فرد هیچ دردی را حس نمی کند؛ زیرا پزشک، داروهای بی حسی تزریق کرده و لب و اطراف آن کاملا بی حس هستند.

بعد از انجام عمل جراحی ممکن است فرد تا چند روز احساس درد را تجربه کند. این اتفاق، یک اتفاق کاملا طبیعی و عادی است و اگر با نشانه ها و علائم غیر طبیعی همراه نباشد، جای هیچ گونه نگرانی ندارد. معمولا پزشکانی که عمل جراحی پروتز لب را انجام می دهند، پیش بینی های لازم را به عمل آورده و داروهای تسکین دهنده درد را تجویز می کنند. خوب است بدانید اغلب افراد که تحت این عمل جراحی قرار گرفته اند، روز بعد از عمل، مصرف داروهای مسکن را قطع کرده اند.

عوامل تاثیرگذار بر هزینه پروتز لب

عوامل تاثیرگذار بر هزینه پروتز لب چیست، موضوع مهم دیگری است که می بایست به آن توجه و دقت داشت. هزینه پروتز لب تحت تاثیر عواملی چون نوع پروتز انتخاب شده، اندازه پروتز، هزینه مربوط به بی حسی و همین طور دستمزد پزشک قرار دارد. هر چه پروتز خریداری شده کیفیت بالاتری داشته باشد و هر چه تجربه پزشک در انجام این اعمال جراحی بیشتر باشد، طبیعتا هزینه عمل، افزایش یافته و در مقابل، عوارض پروتز لب نیز به شدت کاهش پیدا می کند.

در ضمن، شهر و یا محلی که در آن عمل جراحی پروتز لب را انجام می دهید، روی قیمت اثرگذار است؛ در برخی از شهرهای کشورمان هزینه این عمل بیشتر از سایر شهرهاست. اگر اطلاعات شما در مورد لیست قیمت این عمل جراحی بیشتر باشد، مجبور به پرداخت هزینه های گزاف نخواهید بود. متاسفانه در برخی کلینیک های زیبایی، از ناآگاهی فرد سوء استفاده شده و هزینه بالایی از او گرفته می شود.

فرق لیفت لب با نخ در خانه و پروتز لب چیست؟

فرق لیفت لب با نخ در خانه و پروتز لب چیست؟

در مورد پروتز لب چیست و عوارض پروتز لب نکاتی را بیان کردیم. خوب است بدانید که تنها راه فرم دهی لب ها استفاده از پروتز نیست و امروزه، روش های دیگری نیز استفاده می شود. یکی از این روش ها، لیفت لب با نخ در خانه است. اول از همه باید بگوییم که لیفت لب با کمک نخ، اصلا در خانه امکان پذیر نیست و شما باید این عمل را زیر نظر پزشک انجام دهید.

پزشکان مجرب، با استفاده از نخ های مخصوص، عمل لیفت لب را انجام می دهند. پزشک در این روش، سوراخ هایی را در اطراف لب ها ایجاد می کند. بعد از آن، نخ ها را به سطوح زیرین پوست وارد کرده و باعث حرکت لب ها به سمت بالا خواهد شد.

خاطر نشان می کنیم، برای ایجاد این سوراخ ها از سوزن های ریز و مخصوص استفاده می کنند تا هیچ گونه جایی روی صورت بیمار باقی نماند. با این روش، نیازی به بخیه نیست و هیچ گونه عوارضی بعد از عمل به وجود نخواهد آمد. به خاطر داشته باشید، مصرف سیگار، نوع نخ و قرار گرفتن در معرض نور خورشید از جمله عوامل تاثیر گذار بر ماندگاری و دوام این روش لیفت لب به شمار می رود.

تفاوت پروتز لب با ژل با پروتز لب چیست؟ عوارض و مزیت های ژل لب چیست؟

برای افزایش حجم لب راه های مختلفی را می توان پیشنهاد کرد. یکی از این روش ها پروتز لب بود که در بالاتر به صورت مفصل در مورد این روش افزایش حجم لب، عوارض پروتز لب و مزیت های آن، و همین طور هزینه آن نکاتی را بیان کردیم. دیگر روشی که امروزه برای افزایش حجم لب انجام می شود، ترزیق ژل به لب است. در این روش از ماده ای به نام اسید هیالورونیک استفاده کرده و باعث افزایش حجم و قرینگی در لب ها می شوند. یکی از مهم ترین موضوعاتی که خوب است در مورد این روش بدانید، کم بودن میزان ماندگاری آن است.

تفاوت در مقدار ماندگاری، از جمله مهم ترین تفاوت هایی است که می توان بین پروتز لب با ژل و پروتز لب عنوان کرد. تزریق ژل معمولا به مدت یک سال دوام دارد، اما قرار دادن پروتز در لب، جزء یکی از ماندگارترین روش های افزایش حجم لب در افراد به شمار می رود. از جمله عوارض و مزیت های تزریق ژل به لب می توان به متورم شدن، قرمز شدن لب ها، کبود شدن لب ها، عفونت، ایجاد واکنش های آلرژیک و عدم تقارن در لب ها اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *